Gå til innhold
Hundesonen.no

Vinterferie med hund.


potifa

Recommended Posts

Nå som vinteren og snøen kommer krypende vil jeg begynne å se på å leie ei hytte /hotell rom o.l ei helg i vinter.

Problemet er bare at vi er ikke spesielt skifolk og har ikke peiling på hvor det er fine løyper å gå på ski eller beina på, og ikke minst; hvor det er lov å ha med hund.

Vi trenger ikke bakker til å hoppe i, bare opparbeidetet løyper, (gjerne en plass man kan leie skiutstyr) . Vi vil gjerne leie ei hytte for en helg, men hotell går også greit.

Hvis noen vet om en flott plass, så si gjerne ifra ! Setter pris på alle svar!

Vi bor forresten på Sørlandet, så innenfor en dags kjøretur er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt god erfaring med leie av hytte på Norefjell. Om det var lov å ha med hund eller ikke vet jeg ikke, men våre to Boxere var i hvertfall alltid med! Hehe... Der var det både slalombakke og preparerte skiløyper. Og i den forbindelse tror jeg at det var gode muligheter for skileie.

Tror også vi var på Gaustablikk hotell en gang, og der mener jeg det var muligheter for å ha med hund (hvis jeg ikke husker feil...?).

Lykke til og god høstferie på forskudd! :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i grunnen overraskende mange hoteller som tillater hund syns jeg. De fleste har vel spesielle rom for dette, og disse kan jo allerede være booket, så det lønner seg nok å være litt tidlig ute. Hytter pleier heller ikke å være noe problem, spesielt ikke de billigste (som ofte er litt kjipe). Sist helg bodde jeg både på hotell og hytte med to hunder. Ringte rundt til flere for å høre på pris, og alle tillot hund. Noen tar litt ekstra for hund, andre bryr seg ikke.

Men husk å plukke opp etter hunden og generelt prøve å gjøre et godt inntrykk av hundeeiere, sånn at vi andre får komme tilbake. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...