Gå til innhold
Hundesonen.no

Katt som biter


denisa85

Recommended Posts

Hei.

Har en Maine Coon på 4 mnd. Men har et aldri så lite problem. Av og til når vi tar han opp for å kose så kan han finne på å bite oss. Når vi legger oss for natten da kan han komme med koselyder og legge seg atme oss, og så kan han finne på å bite oss i handa.

Synes ikke det er akseptabelt. Vil gjerne få bukt med problemet før han blir stor.

Noen som har gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det at jeg er mester når det gjelder katt, men jeg ville tatt katten bort/ut av rommet når den gjør noe den ikke får lov til, også ville jeg belønnet den med evt kattegodteri når den har god oppførsel! :P

Kattene våre skulle opp på bordet hele tiden til å begynne med når vi fikk de, vi måtte ta de mange ganger, men nå er de sjeldent/aldri på bordet lenger! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett å lære katten det som h*n over skriver om. Det er ikke en hund. Kattene er stae og vil gjøre hva de selv vil :P

Er det sinnabiting, eller bare biting liksom?

Gjør den det ofte?

Den ene katten min gjør det noen ganger. Jeg lar bare være å kose med han, eller tar han på gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker på "hvordan" biting det er. Av og til tror jeg det er leke biting for han tar frem klørne også å holder rundt handa mi, kan være sinna biting å. Hehe en gang bet jeg han tilbake, han ble litt forbauset over det. Men de andre gangene jeg har prøvd å bite tilbake så har han bare bitt hardere.

Når han gjorde det inatt så virket det som om han ble stimulert av det, for han kom i det lekehumøret å begynte å hoppe å springe overalt i rommet å skulle ta dyna å greier. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bet tilbake faktisk.. Aldri hørt om noen som har bitt tilbake på en katt før.

Da hadde jeg heller tatt den vekk etter nakkeskinnet.

Kattunge på soverommet har jeg også prøvd, og det er utrolig irriterende.. Spinnvill katt midt på natta er ikke noe særlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har en Maine Coon på 4 mnd. Men har et aldri så lite problem. Av og til når vi tar han opp for å kose så kan han finne på å bite oss. Når vi legger oss for natten da kan han komme med koselyder og legge seg atme oss, og så kan han finne på å bite oss i handa.

Synes ikke det er akseptabelt. Vil gjerne få bukt med problemet før han blir stor.

Noen som har gode råd?

Vil bare opplyse om at min H. Birmahann holdt på å gjøre oss sprø med biting og kloring da han var liten!

Prøvde å kaste ham vekk, riste ham i nakken, og sa strengt "nei", men han tok det for lek, og ble om mulig enda værre!

Han fikk raskt respekt for min mann, men jeg som var svakere for ham, forsatte han med denne plagsomme "leken".

Han ga seg ikke med dette før han var ca. 1 år. Nå er han snart 3 1/2 år, og det er helt slutt med å klore og å bite nå.

Han har fortsatt stor respekt for mannen min, og går f.eks. ikke ut på kjøkken el. soverom, visst han sier "nei". Dessverre har han ikke samme respekten for meg han vet så godt at jeg er adskillig svakere for ham! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Minste katta mi biter også når hun koser seg, men hun går etter nesa vår. Det er ikke så deilig. Hehe! Men jeg har lest ett eller annet sted at når katter koser seg så er det ikke alltid de vet hva de skal gjøre. Det bygger seg opp et adrenalin på en måte. Største katta mi angrep en stund, men han slutta brått med det, og det var når han koste seg skikkelig.

Aner ikke om dette stemmer, men jeg har lest det ihvertfall. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har også en katt som kan plutselig bite meg når jeg koser med henne. Har lest noe en dyrlege har skrevet en gang at det er fordi de koser seg så fælt at de ikke vet hvor de skal gjøre av seg. Og at man ikke skal ta igjen med de eller kjefte på de for det. Er jo noe de ikke kan noe for, bare en naturlig reaksjon. Og katten min biter jo ikke hardt egentlig da. Jeg bare skvetter. Om de biter for å "ta" deg, er det kanskje pga av noe annet. Kanskje de har vondt eller noe. Om den biter om du ikke koser er den sikkert ikke trygg på deg eller ikke liker kos kanskje. :) ikke lett å forstå seg på dyr iblant. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...