Gå til innhold
Hundesonen.no

Katt som biter

denisa85

Recommended Posts

Hei.

Har en Maine Coon på 4 mnd. Men har et aldri så lite problem. Av og til når vi tar han opp for å kose så kan han finne på å bite oss. Når vi legger oss for natten da kan han komme med koselyder og legge seg atme oss, og så kan han finne på å bite oss i handa.

Synes ikke det er akseptabelt. Vil gjerne få bukt med problemet før han blir stor.

Noen som har gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det at jeg er mester når det gjelder katt, men jeg ville tatt katten bort/ut av rommet når den gjør noe den ikke får lov til, også ville jeg belønnet den med evt kattegodteri når den har god oppførsel! :P

Kattene våre skulle opp på bordet hele tiden til å begynne med når vi fikk de, vi måtte ta de mange ganger, men nå er de sjeldent/aldri på bordet lenger! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett å lære katten det som h*n over skriver om. Det er ikke en hund. Kattene er stae og vil gjøre hva de selv vil :P

Er det sinnabiting, eller bare biting liksom?

Gjør den det ofte?

Den ene katten min gjør det noen ganger. Jeg lar bare være å kose med han, eller tar han på gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker på "hvordan" biting det er. Av og til tror jeg det er leke biting for han tar frem klørne også å holder rundt handa mi, kan være sinna biting å. Hehe en gang bet jeg han tilbake, han ble litt forbauset over det. Men de andre gangene jeg har prøvd å bite tilbake så har han bare bitt hardere.

Når han gjorde det inatt så virket det som om han ble stimulert av det, for han kom i det lekehumøret å begynte å hoppe å springe overalt i rommet å skulle ta dyna å greier. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bet tilbake faktisk.. Aldri hørt om noen som har bitt tilbake på en katt før.

Da hadde jeg heller tatt den vekk etter nakkeskinnet.

Kattunge på soverommet har jeg også prøvd, og det er utrolig irriterende.. Spinnvill katt midt på natta er ikke noe særlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har en Maine Coon på 4 mnd. Men har et aldri så lite problem. Av og til når vi tar han opp for å kose så kan han finne på å bite oss. Når vi legger oss for natten da kan han komme med koselyder og legge seg atme oss, og så kan han finne på å bite oss i handa.

Synes ikke det er akseptabelt. Vil gjerne få bukt med problemet før han blir stor.

Noen som har gode råd?

Vil bare opplyse om at min H. Birmahann holdt på å gjøre oss sprø med biting og kloring da han var liten!

Prøvde å kaste ham vekk, riste ham i nakken, og sa strengt "nei", men han tok det for lek, og ble om mulig enda værre!

Han fikk raskt respekt for min mann, men jeg som var svakere for ham, forsatte han med denne plagsomme "leken".

Han ga seg ikke med dette før han var ca. 1 år. Nå er han snart 3 1/2 år, og det er helt slutt med å klore og å bite nå.

Han har fortsatt stor respekt for mannen min, og går f.eks. ikke ut på kjøkken el. soverom, visst han sier "nei". Dessverre har han ikke samme respekten for meg han vet så godt at jeg er adskillig svakere for ham! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Minste katta mi biter også når hun koser seg, men hun går etter nesa vår. Det er ikke så deilig. Hehe! Men jeg har lest ett eller annet sted at når katter koser seg så er det ikke alltid de vet hva de skal gjøre. Det bygger seg opp et adrenalin på en måte. Største katta mi angrep en stund, men han slutta brått med det, og det var når han koste seg skikkelig.

Aner ikke om dette stemmer, men jeg har lest det ihvertfall. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg har også en katt som kan plutselig bite meg når jeg koser med henne. Har lest noe en dyrlege har skrevet en gang at det er fordi de koser seg så fælt at de ikke vet hvor de skal gjøre av seg. Og at man ikke skal ta igjen med de eller kjefte på de for det. Er jo noe de ikke kan noe for, bare en naturlig reaksjon. Og katten min biter jo ikke hardt egentlig da. Jeg bare skvetter. Om de biter for å "ta" deg, er det kanskje pga av noe annet. Kanskje de har vondt eller noe. Om den biter om du ikke koser er den sikkert ikke trygg på deg eller ikke liker kos kanskje. :) ikke lett å forstå seg på dyr iblant. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...