Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger en forklaring


LasseJoss

Recommended Posts

Vi har til sammen 6 katter, 5 gutter og ei frøken! To av dem er kattunger ennå, og er et resultat i mellom Ronja og Bobby.

Etter at disse kattungene var født fant vi ut at vi ikke vil ha flere katter og kastrerte Bobby, som til da var den eneste hannen som hadde ballene i behold. Disse 6 kattene leverer (mot min vilje) i sitt eget lille paradis. Med alt de trenger og med hele overetasjen som sin egen, med leker, matskåler to sandkasser, puter, stativer og alt mulig annet som min samboer har klart å putte inn der. De har alltid (etterhvert som de har komme til oss) tatt svært godt vare på hverandre, vasket hverandre og aldri sover mer enn noen få cm i fra hverandre. Men den siste tiden har helvette vært løs.

Vi har nemmelig begynt å få besøk av en villkatt på utsiden av terassedøren. Når den eneste damekatten i huset, Ronja, får se denne, begynner hun med en vanvittig oppførsel i form av vesing, skriking og fysisk angrep på vinduet. Det er når hun skjønner at hun ikke kommer igjennom vinduet at hun snur seg i mot sine egne, og da alltid Bobby. Han var mye tøffere før men etter kastreringen tar han i mot juling uten å gi noe tilbake. Og han FÅR SKIKKELIG BANK av Ronja, faktisk såpass at han noen ganger har tisset på seg. Den siste gangen nå klarte hun også å få eldstemann i huset, Robin på 10år, til å vende i mot Bobby. Og Robin har jo aldri vært noe annet en en lat og slapp koseklump.

Kattene går aldri over grensen for hva som er lek og eller ikke ellers, men når denne villkatten er på andre siden av vinduet, da ser denne grensen ut til å viskes ut, og Bobby som er minst, sett bort i fra kattungene, får alltid juling.

Noen som kan gi meg svar på hvorfor hun vender i mot sine egne? Og hvorfor blir Robin med og"hjelper" henne?

Takker for svar på dette, når jeg og min samboer Katherine er blitt litt redd for å reise i fra kattene, når det alltid er vi som må gripe inn for å få stopp på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er helt sikker på at det er en villkatt går det vel ann å ringe viltmenda eller dyrebeskyttelsen og få dem til å sette opp en felle for å fange og avlive den. Katten vil neppe ha det noe bra til vinteren når det blir lite mat og kaldt. Det er det jeg ville ha gjort i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en idè å sterilisere denne hunnkatten? Evt. må dere vel skille noen av kattene? Det høres ikke spesielt koselig ut å til stadighet bli angrepet på den måten der.

Hei, er ikke helt oppdatert på disse kattene til alle tider, men min samboer fortalte meg at også Ronja har blitt sterilisert i etterkant av at kattungene ble født.

Til vanlig er det ingen grunn til å skille disse kattene, de tar SVÆRT godt vare på hverandre, det er kun når denne katten på utsiden besøker oss at helvette er løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er helt sikker på at det er en villkatt går det vel ann å ringe viltmenda eller dyrebeskyttelsen og få dem til å sette opp en felle for å fange og avlive den. Katten vil neppe ha det noe bra til vinteren når det blir lite mat og kaldt. Det er det jeg ville ha gjort i hvertfall.

Jo det er vel kanskje en løsning, ikke en jeg liker så veldig, men er jo alltids en mulighet.

Tror det kan bli litt av en jobb men, for vi bor på landet og det er sikkert 50 katter på besøk hos oss i løpet av ett døgn.

Det er et stort problem med løskatter her oppe. Jeg sitter ofte ute og drikker kaffe tidlig om morgenen, da observerer jeg at det strømmer katter ut i fra låven til naboen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan d være som hos hunder at d er overslagshandling?? Jeg ble bitt av en hund som er veeeldig snill og god, fordi d sto en svær truende hannhund bak meg. jeg hadde fingrere inni et gjerde og da han så den store hannhunden som han hadde lyst å ta men ikke rakk bort til, så beit han meg istedenfor. hunden var litt i sjokk selv etterpå. d var jo ikke meg han mente å bite. men beit d som var nærmest. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ganske vanlig at dette skjer at de angreiper hvernadre, pga plutselig dukker en fremmed katt opp som de ikke kjenner og da blir kattene usikre på ting, å da kan de ofte bli uskikre på alle omgivelser å gå til angrep på hvernadre, sr elv om de er kastrert/sterelisert osv...

Det har skjedd her hver gang vi har fått ny katt i huset..

men siden denne katten er på utsiden så vil dine katter aldri bli kjent med luktene til denne pusen og da vil de aldri venne seg til den!! så du må prøve å få den unna huset på en eller annen måte!!

har du prøvd gett off?? en spray du skal bruke ute, som skal holde katter og hunder borte fra stedet du sprayer på!! spray ett par ganger i uka tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...