Gå til innhold
Hundesonen.no

Tibetansk terrier


bastian

Recommended Posts

Vel, vi har en som nabo, og det eneste jeg hører fra han, er bjeffing. Han bjeffer veldig mye, og selv om det ikke er "noe spesielt", men selvsagt også hvis det er noe. Han får utrolig mye tur (mye mer enn mine), og virker energisk. Ellers er han snill og grei, men bjeffer altså veldig, veldig mye. Bjeffer mens han går, bare sånn ut i luften, bjeffer på ting han ser (på ingenting, på småting -som at en sykkel står plassert et sted den ikke har stått før, og på "store ting" -hunder han ser, eller noe annet). Jeg har også stilt ut en liten tibetansk terrier, men den var veldig ekstremt sky og dårlig sosialisert i tillegg til kuet av den eldre hunden den bodde med (bodde hos et eldre ektepar). Han likte meg fordi jeg hadde pølser.. :whistle: Møtte jo noen andre på utstilling også, men husker ikke så mye fra de, bortsett fra at de ikke var så redde selvsagt. Av en eller annen grunn liker jeg denne rasen... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trente agility sammen med en tibetansk terrier for mange år siden, makan til lykkelig liten sprettball tror jeg ikke jeg har sett siden. Han var rett og slett dødskul. Ikke bjeffa han heller. Men det er og den eneste av rasen jeg har vært borti, desverre, kunne godt tenkt meg å blitt bedre kjent med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg noe særlig erfaring med rasen, selv om jeg har møtt opptil flere og jeg leste en del om rasen da jeg skulle velge rase for en del år siden. Oppdretter av min ene havanais har drevet med tibber i mange år, og på sine hjemmesider har hun en beskrivelse av rasen som jeg syns virker ganske ærlig og oppriktig:

http://www.mithra-shan.com/html/diverse/infotibber.htm :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vi har en som nabo, og det eneste jeg hører fra han, er bjeffing. Han bjeffer veldig mye, og selv om det ikke er "noe spesielt", men selvsagt også hvis det er noe. Han får utrolig mye tur (mye mer enn mine), og virker energisk. Ellers er han snill og grei, men bjeffer altså veldig, veldig mye. Bjeffer mens han går, bare sånn ut i luften, bjeffer på ting han ser (på ingenting, på småting -som at en sykkel står plassert et sted den ikke har stått før, og på "store ting" -hunder han ser, eller noe annet). Jeg har også stilt ut en liten tibetansk terrier, men den var veldig ekstremt sky og dårlig sosialisert i tillegg til kuet av den eldre hunden den bodde med (bodde hos et eldre ektepar). Han likte meg fordi jeg hadde pølser.. :whistle: Møtte jo noen andre på utstilling også, men husker ikke så mye fra de, bortsett fra at de ikke var så redde selvsagt. Av en eller annen grunn liker jeg denne rasen... :P

Den hunden bjeffer veldig veldig veldig mye ja. Aner du hvor gammel den er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...