Jump to content
Hundesonen.no

Dobesøk

nita

Recommended Posts

Posted

Hei alle sammen.Lurte på om noen har en ide om hvorfor kattungen min ikke vasker seg bak etter at hun har vært på kassa?

Det er litt ubehagelig med avføring i sofaen o.l. som smitter av fordi det alltid erlitt igjen etter dobesøket :)

Posted
Hun er bare ni uker men vasker seg jo ellers,bare ikke akkurat når det trengs mest :)

Er mamman der også da?

Posted

Nei,vi var og hentet henne sist lørdag,hun var den siste som var igjen av kullet og mammaen begynte å gå lei.Kan det ha noe med det å gjøre tror du,at moren ikke har lært henne opp ordentlig?

Posted
Nei,vi var og hentet henne sist lørdag,hun var den siste som var igjen av kullet og mammaen begynte å gå lei.Kan det ha noe med det å gjøre tror du,at moren ikke har lært henne opp ordentlig?

Definitivt. Kattungen er tatt fire uker for tidlig fra moren, og de siste fire ukene er viktige. Det at moren holder på å gå lei, er en del av opplæringen hennes. Sakte men sikkert prøver hun å forberedre de på å klare seg selv, til å bli selvstendige.

Så da må du frem med dopapir og tørke henne bak, vist hun er langhåret så stuss pelsen henne der bak.

Posted

Driver på og tørker henne bak hele tiden,men er redd jeg gjør henne en bjørnetjeneste med det :) uansett er hun en nydelig pus,og ting går seg nok til etter hvert :) Ha en fin dag :P

Guest Gråtass
Posted

Jeg har hatt katter "i alle år" vi har fått hver eneste en når de er 8 uker, så jeg tror ikke dette har noe som helst med saken å gjøre. Katter skal ha fast avføring, så hvis katten din har bæsj i pelsen så er det fordi hun har for løs avføring. Vurder om du skal endre på foringsrutinene evt fortype/merke.

Posted

Enig med Gråtass her.

Vi har riktignok bare hatt en katt, men en meget langhåret sådan.. Den ble også tatt tidlig fra moren og alt det der (sikkert ikke mer enn 8 uker i alle fall) - men med et godt fôr så skal det da ikke være noe bærsj igjen i pelsen?

Så bytt fôr og se om det hjelper.

Lykke til!

Susanne

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Det er slett ikke alle som får katter og hunder til å gå sammen. Hva slags hunder har du, og hvor gamle er de? Vi måtte omplassere våre katter, da de og hunden aldri kom overens. Det beste er nok om de kan se hverandre, men ikke komme fysisk bort til hverandre. En kompostgrind er ikke mye til hjelp mot ivrige hunder hvis de er større enn en chihuahua.  Jeg har ikke noe erfaring med dette etter det første forsøket for 20 år siden, så jeg har dessverre ingen gode råd, utover å overhodet ikke la de være løse sammen.
    • Jeg har tatt kompostgrind på døra men hundene bare bryter den opp så det går ikke.
    • Jeg har hunder fra før av og har skaffet meg kattunger. Jeg har hatt kattungene på eget rom. Bytta tepper sånn at de skulle lukte hverandre. Latt hundene være i bånd. Dette funka bra i 2 måneder. Nå på den 3.måneden så har alt snudd. Hundene blir ville når kattungene kommer ut. De bjeffer. Jeg tør ikke å la de gå løs. De gjorde dette først og da var de rolige. Men nå hopper de og bjeffer og er mye mere på. Hva bør jeg gjøre nå? Jeg har gått gradvis frem men kattungene er redde og det er ikke greit.  Er det lurt å ta inn kattungene på ett eget rom ennå? Eller å slippe de løs sammen med løse hunder? Redd hundene blir mere ivrig når de har på bånd på. Og at forventningene da blir skyhøye hver gang de kommer ut. Hvis de var ute og løse sammen hele tiden hadde dem da synes det er mere kjedelig? Vil at de skal godta dem.  Jeg har sikkert gjort noe galt siden folk får jo hunder og katter til å gå sammen når de tar det gradvis. Det har jeg gjort også. Hva bør jeg gjøre nå?
    • Alder opp til 12 uker: Den viktigste sosialiseringsperioden, når valpene ennå ikke har utviklet noen uttalt frykt.
    • Det viktigste rådet når du skal velge mellom disse skolene, er å legge merke til hvor intensivt timeplanen er og de metodiske nyansene i oppførselskontrollen.
  • Nylig opprettede emner

• Create New...