Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan legge til nye titler på Dogweb?

Hampus

Recommended Posts

Skrevet

Ene hunden min står oppført med N UCH som tittel.

Men i juli ble han N S UCH samt WW.

Hvordan får jeg lagt inn dette på hudenes opplysninger på min side i Dogweb?

Skrevet

Du må sikkert gjøre det samme som meg (Amigo ble S VCH i sommer) og søke SKK om championatregistrering. Deretter må de kontakte NKK for at det skal komme i DogWeb ... tror det er slik det er?

I alle fall - det tar laaang tid. Amigo sitt championat er enda ikke registrert der borte og det er nå 2 måneder siden. SKK skrev til meg at det tok ca. 1 måned men det har enda ikke skjedd noe for oss.

Skrevet

SKK hadde nesten 14 dager stengt etter WW ( de trengte vel en velfortjent ferie etter det fantastiske arrangementet ) og det er er sikkert endel hunder som ble S uch så de har vel en stooor jobb

WW kan du bare sende inn kopi av diplomet ditt til NKK så fixer de det.

Gratulerer

Skrevet
SKK hadde nesten 14 dager stengt etter WW ( de trengte vel en velfortjent ferie etter det fantastiske arrangementet ) og det er er sikkert endel hunder som ble S uch så de har vel en stooor jobb

WW kan du bare sende inn kopi av diplomet ditt til NKK så fixer de det.

Gratulerer

Jeg fikk beskjed om å sende/maile en kopi av kritikken, for å få inn JWW-tittelen. Et diplom kan jo i teorien kopieres og misbrukes.

Tittelen kom på DogWeb samme dag jeg mailet kritikken.

Skrevet

Takk for tipsene.

Da skal jeg maile kritikk og diplom, så ordner det seg nok.

At SKK er veldig trege med championatene, det har jeg skjønt nå.

Sendte min søknad i slutten av juli, altså etter at ferien deres var over, har enda ikke hørt noe fra dem.

Ting tar tid...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er mange som har hund og katt sammen, men det kommer helt an på individene, rasene og tilvenningen. Det høres ut som du har kommet litt skjevt ut allerede, og som sagt tror jeg det kan bli krevende. Når du ikke har kompetansen selv til jeg anbefale å få hjelp (direkte, annet enn tilfeldige på nett) fra noen som kan komme og hjelpe deg der du er.
    • Er det noen som faktisk har fått til å få katter og hunder sammen?  Er bare redd det blir ett vanskelig prosjekt. Og hvor lenge bør man holde på å prøve å få det til?
    • Jeg ser at det står haket av som jakthunder på NKK rasevelger.    Er det da retriever og spaniel som har minst mulig jaktinstinkt da?   Skal prøve å få hundene til å slappe av når de ser pusene.
    • De er også varslere så jeg bjeffer dessverre lett.
    • Jaktinstinkt er litt ulikt hos ulike raser. Gjeterhunder, og jakthunder som er avlet for å "drive" vilt og jage på egenhånd har høyest jaktinstinkt og har lettere for å jage dyr. Jakthunder som er avlet for å samarbeide tettere med fører, som for eksempel retrieverene og spanieler som er avlet for å apportere vilt, har jaktinstinkt, men er også ofte lettere å kontrollere rundt dyr. Selskapshunder, vokterhunder og ulike andre raser har jevnt over mindre jaktinstinkt. Men opprinnelig har alle hunder noe jaktinstinkt, og det vil variere med individ også. Jeg tenker at du kan ha fordel av å kontakte en hundetrener som kan komme å se hundene og hjelpe deg med et opplegg for tilvenning så hundene kan lære seg å slappe av rundt kattene. Å bare la de stå og bjeffe og bråke vil gjøre det verre. Du må jobbe aktivt med at hundene skal slappe av når de ser kattene. Ideelt sett på god avstand først, og nærmere når de takler det bedre. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...