Gå til innhold
Hundesonen.no

Gratis HTML Editor program


Nirm

Recommended Posts

Dette smerter meg virkelig, men jeg trur jeg må gi opp å få Dreamweaver til å fungere på datamaskinen min... Nå har jeg prøvd alt jeg har funnet ut jeg kan prøve, men jeg har ikke fått det til å virke enda...

Så jeg lurte på å finne et gratis program nå da (lovlig gratis...). Jeg fant et som heter PageBreeze, og jeg likte det bortsett fra den ene filletingen at det ikke vil lagre alle sider bestandig og sletter koder bare sånn helt ut av det blå....

Jeg vil ha et slikt WYSWIG program. Bare at det må være mulig å kode selv i det også. Eneste jeg vil at de skal kunne kode, er tabeller og image mapping (jeg hater å kode det selv...). Lett å jobbe i, og så må det kunne lagre endringene i motsetning til det PageBreeze greiene.... Og man må kunne kode CSS i det også (men det regner jeg liksom at skal gå i alle program??).

Så er det noen som har noen gode anbefalinger på noe gratis å laste ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste nå på eit forum at kompozer ikkje lager image mapping, ein må bruke eit eksternt program til å lage koda. mapedit er visst eit program som kan brukast til det, men er kanskje litt tungvint å måtte bruke eit anna program til dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du likte dreamweaver, liker du jo sikkert microsoft frontpage da, det er samme ulla (bare at jeg liker fp bedre da).

Men er ikke det et program som er med i office-pakken på pc? Jeg har det ulovlig da, lastet ned den nyeste office-pakken for xp.

Ok. Det var kanskje ikke noen vits i å skrive dette da, da frontpage koster penger. Men jeg tror kanskje det blir veldig vanskelig å finne noe bra, som er gratis. Det lønner seg være pirat noen ganger rett og slett, men altså... det er jo som du skriver litt ulovelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. :) (Hva skulle man gjort uten sonen egentlig. :))

Overlever med to programmer, og dette var jo billig også. Så da ser det ut som jeg faktisk kan overleve greit uten DW. :)

Hvis du likte dreamweaver, liker du jo sikkert microsoft frontpage da, det er samme ulla (bare at jeg liker fp bedre da).

Men er ikke det et program som er med i office-pakken på pc? Jeg har det ulovlig da, lastet ned den nyeste office-pakken for xp.

Ok. Det var kanskje ikke noen vits i å skrive dette da, da frontpage koster penger. Men jeg tror kanskje det blir veldig vanskelig å finne noe bra, som er gratis. Det lønner seg være pirat noen ganger rett og slett, men altså... det er jo som du skriver litt ulovelig.

Nei. Jeg liker ikke Frontpage. Da heller notepad faktisk. Men i og med at jeg koder alt selv, så er jeg ikke avhengig at programmet gjør så mye mer enn å klare å åpne filer og lagre de. Og at det er OK å skrive kodene i (fordelen med DW der, er jo at den henter opp forslag til kodene, så det går litt raskere). Eneste jeg ønsker å få kodet for meg, er tabeller og image mapping som sagt, fordi jeg synes at å kode det for egenhand er kjedelig....

Mye moro med pirat også, så i natt satt jeg i en del timer og ryddet maskina mi fri for virus... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe uff ja, enda jeg ikke har vært så mye pirat i det siste, har jeg fått masse rart inn på dataen min i det siste... kanskje jeg får bli lovlydig... :rolleyes:

Imponert over dere som klarer å kode selv altså, har aldri kommet så langt jeg. Kan lage ok hjemmesider og sånn, men det må være greit å kunne det som ligger bak også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...