Gå til innhold
Hundesonen.no

Gratis HTML Editor program


Nirm

Recommended Posts

Skrevet

Dette smerter meg virkelig, men jeg trur jeg må gi opp å få Dreamweaver til å fungere på datamaskinen min... Nå har jeg prøvd alt jeg har funnet ut jeg kan prøve, men jeg har ikke fått det til å virke enda...

Så jeg lurte på å finne et gratis program nå da (lovlig gratis...). Jeg fant et som heter PageBreeze, og jeg likte det bortsett fra den ene filletingen at det ikke vil lagre alle sider bestandig og sletter koder bare sånn helt ut av det blå....

Jeg vil ha et slikt WYSWIG program. Bare at det må være mulig å kode selv i det også. Eneste jeg vil at de skal kunne kode, er tabeller og image mapping (jeg hater å kode det selv...). Lett å jobbe i, og så må det kunne lagre endringene i motsetning til det PageBreeze greiene.... Og man må kunne kode CSS i det også (men det regner jeg liksom at skal gå i alle program??).

Så er det noen som har noen gode anbefalinger på noe gratis å laste ned?

Skrevet

Har ikkje prøvd ut denne, men den virkar bra: http://www.kompozer.net/. Veit igrunnen ikkje om den støttar image mapping og css, men reknar med det. Skal visst vere eit godt alternativ til Dreamweaver ifølge wikipedia.

Skrevet

leste nå på eit forum at kompozer ikkje lager image mapping, ein må bruke eit eksternt program til å lage koda. mapedit er visst eit program som kan brukast til det, men er kanskje litt tungvint å måtte bruke eit anna program til dette..

Skrevet

Hvis du likte dreamweaver, liker du jo sikkert microsoft frontpage da, det er samme ulla (bare at jeg liker fp bedre da).

Men er ikke det et program som er med i office-pakken på pc? Jeg har det ulovlig da, lastet ned den nyeste office-pakken for xp.

Ok. Det var kanskje ikke noen vits i å skrive dette da, da frontpage koster penger. Men jeg tror kanskje det blir veldig vanskelig å finne noe bra, som er gratis. Det lønner seg være pirat noen ganger rett og slett, men altså... det er jo som du skriver litt ulovelig.

Skrevet

Tusen takk. :) (Hva skulle man gjort uten sonen egentlig. :))

Overlever med to programmer, og dette var jo billig også. Så da ser det ut som jeg faktisk kan overleve greit uten DW. :)

Hvis du likte dreamweaver, liker du jo sikkert microsoft frontpage da, det er samme ulla (bare at jeg liker fp bedre da).

Men er ikke det et program som er med i office-pakken på pc? Jeg har det ulovlig da, lastet ned den nyeste office-pakken for xp.

Ok. Det var kanskje ikke noen vits i å skrive dette da, da frontpage koster penger. Men jeg tror kanskje det blir veldig vanskelig å finne noe bra, som er gratis. Det lønner seg være pirat noen ganger rett og slett, men altså... det er jo som du skriver litt ulovelig.

Nei. Jeg liker ikke Frontpage. Da heller notepad faktisk. Men i og med at jeg koder alt selv, så er jeg ikke avhengig at programmet gjør så mye mer enn å klare å åpne filer og lagre de. Og at det er OK å skrive kodene i (fordelen med DW der, er jo at den henter opp forslag til kodene, så det går litt raskere). Eneste jeg ønsker å få kodet for meg, er tabeller og image mapping som sagt, fordi jeg synes at å kode det for egenhand er kjedelig....

Mye moro med pirat også, så i natt satt jeg i en del timer og ryddet maskina mi fri for virus... :rolleyes:

Skrevet

Hehe uff ja, enda jeg ikke har vært så mye pirat i det siste, har jeg fått masse rart inn på dataen min i det siste... kanskje jeg får bli lovlydig... :rolleyes:

Imponert over dere som klarer å kode selv altså, har aldri kommet så langt jeg. Kan lage ok hjemmesider og sånn, men det må være greit å kunne det som ligger bak også.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dyrebutikker har som regel dette.  Ville begynt med ørepudderet.  Hvis du har en smal pinsett, kan du bruke det istedenfor veneklemme.
    • Er det det samme hvor jeg kjøper sånn tang? Ja hvis det hjelper så er det verdt det men var redd å kjøpe enda en ting som ikke blir brukt. Hehe😉
    • Ja mente røytefri hund.
    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...