Gå til innhold
Hundesonen.no

Reflekskobbel?

Lemen

Recommended Posts

Skrevet

Jeg leter etter reflekskobbel, som reflekterer bra og tåler en vask.

Helst 200 cm, minumum 180 cm. Det skal være godt å holde i og ikke for tykt.

På Canis finnes det flere ulike typer, men enten er båndene for kortet eller for tykke.. Disse virker perfektet, noen som vet om de selges andre steder, eller andre kobbel i samme stil?

Skrevet

Jeg kjøpte det svarte båndet du linket til. Trodde det var sånn som bilde viste, men det var myye tykkere og jeg kunne ikke bruke det til papillonen min. Bruker det til schäferen, men synes egentlig det er litt tykt til henne også.

Skrevet

jeg har sånne til mine papilloner, men i 6mm tykkelse, de passer bra -men det så ikke ut som om de hadde den tykkelsen mer.

Norsk hundeutstyr har noen refleksbånd som jeg liker enda bedre, og de lager på mål -så da kan du få så langt du vil:D

Skrevet

Norsk Hundeutstyr, er det de som har de fletta båndene? I så fall er det sånn jeg har. De lager de så lange/korte du vil, og man velger da en farge som blir flettet med refleks. Ser ganske bra ut syns jeg. Jeg kjøpte et slikt for fem år siden, og det er fremdeles godt å holde i, men refleksen har nok blitt slitt av, noe som tok en to-tre år. Siden det var på tide å bytte det ut, bestilte jeg et nytt i samme farge (blå). Da det kom ble jeg skikkelig skuffet! Det første jeg hadde var mørkeblått, mens dette var Rema-blått, skikkelig knall med andre ord. Stoffet båndet var laget av var også annerledes enn det første, og kjentes hardere og mer syntetisk ut, og virket ikke så godt å holde i, så jeg har dessverre ikke brukt det noe særlig. :P

Skrevet
Jeg leter etter reflekskobbel, som reflekterer bra og tåler en vask.

Helst 200 cm, minumum 180 cm. Det skal være godt å holde i og ikke for tykt.

På Canis finnes det flere ulike typer, men enten er båndene for kortet eller for tykke.. Disse virker perfektet, noen som vet om de selges andre steder, eller andre kobbel i samme stil?

på OBS butikken selger de noen (fra best friend?) reflekskobler (rundt "tau med reflekstråder i")- de er ca 180 cm og koster 80 kr eller noe. Ser ut som de på bildet du linket til. Skal holde for store hunder, men er litt i tvil der. Fungerer fint på min ene hund. gode å holde i. Ligner litt på retriverkobbel, bare at det er krok i det og refleks sydd inn i det.

Skrevet

Takk for innspill. :D

Jeg har ingen OBS i nærheten tror jeg..

Det jeg leter etter er et kobbel som står i stil med hunden.. Jeg trenger ikke et tungt tykt reflekskobbel til en hund på 4 kg... :) Men det er ut som 200 cm lengde er forbeholdt de litt tykkere koblene, hva er galt med langt og tynt liksom...?

Norsk hundeutstyr siden fikk jeg bare opp valgene 120 eller 150 cm langt kobbel med 10 mm tykkelse.. Har jeg sett feil, eller er det ingen andre valgmuligheter ifht lengde på den tykkelsen? :D

Skrevet

På Coop Mega har de også disse runde båndene med refleks. Har sett på de, og de virker helt greie, men jeg liker ikke båndene såå lange, vil ha de max 150. :) Se rundt på andre velutstyrte coop-butikker, kanskje du finner de der?

Skrevet
de er ikke så tykke faktisk, de fra obs. :D

På Coop Mega har de også disse runde båndene med refleks. Har sett på de, og de virker helt greie, men jeg liker ikke båndene såå lange, vil ha de max 150. :D Se rundt på andre velutstyrte coop-butikker, kanskje du finner de der?

Hmmm.. Coop Mega tror jeg finnes i nærheten.. Det skal jeg sjekke ut. :P

Ang båndlengde så er det nok en vanesak. På kveldsturen rundt kvartalet går jeg på asfalten og Sølve snuser rundt i ned i veikanten, og til det er 200 cm perfekt. :)

Skrevet

Jeg har dette fra hunter, og er veldig fornøyd med det. Mykt og godt å holde i, samt at refleksene er veldig gode. Har ikke hatt det så veldig lenge da, så jeg vet ikke hvor holdbart det er enda. Annet utstyr jeg har fra Hunter har vært veldig bra hittil, så jeg håper på det samme med dette båndet:)

Det finnes i forskjellige bredder også, jeg kjøpte det i den lokale dyrebutikken og der hadde de tre bredder på båndet.

Skrevet

Jeg har hatt de båndene i startinnlegget en stund (6mm, 2m). Har likt dem godt. Selve refleksen har blitt noe slitt etterhvert. Skulle bestille nye, men de har vært utsolgt på Canis. Har sett de samme båndene i dyrebutikken, men bare de tykkere variantene. I mangel av noe annet, bestilte jeg disse på Canis: http://www.canis.no/nettbutikk/omtale.php?id=HK407_var, og har så langt vært fornøyd med dem.

Litt OT, men jeg er kanskje ikke alene om å synes at det ofte er dårlig utvalg av praktiske ting til småhunder i dyrebutikkene?

EDIT: kanskje derfor disse båndene ofte er utsolgt hos Canis også?

Skrevet
Jeg har hatt de båndene i startinnlegget en stund (6mm, 2m). Har likt dem godt. Selve refleksen har blitt noe slitt etterhvert. Skulle bestille nye, men de har vært utsolgt på Canis. Har sett de samme båndene i dyrebutikken, men bare de tykkere variantene. I mangel av noe annet, bestilte jeg disse på Canis: http://www.canis.no/nettbutikk/omtale.php?id=HK407_var, og har så langt vært fornøyd med dem.

Litt OT, men jeg er kanskje ikke alene om å synes at det ofte er dårlig utvalg av praktiske ting til småhunder i dyrebutikkene?

EDIT: kanskje derfor disse båndene ofte er utsolgt hos Canis også?

Takk for tipset! Skal sjekkes ut. :)

Du er ikke alene om å synes det er dårlig utvalgt av praktiske ting til miniatyrer.. Jeg finner mye utstyr i babyblått med diamanter og rosa med rysjer(!), men utvalget er dårlig når det er snakk om rent praktiske artikler som refleks og bra kobbel.. <_<

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...