Gå til innhold
Hundesonen.no

Reflekskobbel?

Lemen

Recommended Posts

Skrevet

Jeg leter etter reflekskobbel, som reflekterer bra og tåler en vask.

Helst 200 cm, minumum 180 cm. Det skal være godt å holde i og ikke for tykt.

På Canis finnes det flere ulike typer, men enten er båndene for kortet eller for tykke.. Disse virker perfektet, noen som vet om de selges andre steder, eller andre kobbel i samme stil?

Skrevet

Jeg kjøpte det svarte båndet du linket til. Trodde det var sånn som bilde viste, men det var myye tykkere og jeg kunne ikke bruke det til papillonen min. Bruker det til schäferen, men synes egentlig det er litt tykt til henne også.

Skrevet

jeg har sånne til mine papilloner, men i 6mm tykkelse, de passer bra -men det så ikke ut som om de hadde den tykkelsen mer.

Norsk hundeutstyr har noen refleksbånd som jeg liker enda bedre, og de lager på mål -så da kan du få så langt du vil:D

Skrevet

Norsk Hundeutstyr, er det de som har de fletta båndene? I så fall er det sånn jeg har. De lager de så lange/korte du vil, og man velger da en farge som blir flettet med refleks. Ser ganske bra ut syns jeg. Jeg kjøpte et slikt for fem år siden, og det er fremdeles godt å holde i, men refleksen har nok blitt slitt av, noe som tok en to-tre år. Siden det var på tide å bytte det ut, bestilte jeg et nytt i samme farge (blå). Da det kom ble jeg skikkelig skuffet! Det første jeg hadde var mørkeblått, mens dette var Rema-blått, skikkelig knall med andre ord. Stoffet båndet var laget av var også annerledes enn det første, og kjentes hardere og mer syntetisk ut, og virket ikke så godt å holde i, så jeg har dessverre ikke brukt det noe særlig. :P

Skrevet
Jeg leter etter reflekskobbel, som reflekterer bra og tåler en vask.

Helst 200 cm, minumum 180 cm. Det skal være godt å holde i og ikke for tykt.

På Canis finnes det flere ulike typer, men enten er båndene for kortet eller for tykke.. Disse virker perfektet, noen som vet om de selges andre steder, eller andre kobbel i samme stil?

på OBS butikken selger de noen (fra best friend?) reflekskobler (rundt "tau med reflekstråder i")- de er ca 180 cm og koster 80 kr eller noe. Ser ut som de på bildet du linket til. Skal holde for store hunder, men er litt i tvil der. Fungerer fint på min ene hund. gode å holde i. Ligner litt på retriverkobbel, bare at det er krok i det og refleks sydd inn i det.

Skrevet

Takk for innspill. :D

Jeg har ingen OBS i nærheten tror jeg..

Det jeg leter etter er et kobbel som står i stil med hunden.. Jeg trenger ikke et tungt tykt reflekskobbel til en hund på 4 kg... :) Men det er ut som 200 cm lengde er forbeholdt de litt tykkere koblene, hva er galt med langt og tynt liksom...?

Norsk hundeutstyr siden fikk jeg bare opp valgene 120 eller 150 cm langt kobbel med 10 mm tykkelse.. Har jeg sett feil, eller er det ingen andre valgmuligheter ifht lengde på den tykkelsen? :D

Skrevet

På Coop Mega har de også disse runde båndene med refleks. Har sett på de, og de virker helt greie, men jeg liker ikke båndene såå lange, vil ha de max 150. :) Se rundt på andre velutstyrte coop-butikker, kanskje du finner de der?

Skrevet
de er ikke så tykke faktisk, de fra obs. :D

På Coop Mega har de også disse runde båndene med refleks. Har sett på de, og de virker helt greie, men jeg liker ikke båndene såå lange, vil ha de max 150. :D Se rundt på andre velutstyrte coop-butikker, kanskje du finner de der?

Hmmm.. Coop Mega tror jeg finnes i nærheten.. Det skal jeg sjekke ut. :P

Ang båndlengde så er det nok en vanesak. På kveldsturen rundt kvartalet går jeg på asfalten og Sølve snuser rundt i ned i veikanten, og til det er 200 cm perfekt. :)

Skrevet

Jeg har dette fra hunter, og er veldig fornøyd med det. Mykt og godt å holde i, samt at refleksene er veldig gode. Har ikke hatt det så veldig lenge da, så jeg vet ikke hvor holdbart det er enda. Annet utstyr jeg har fra Hunter har vært veldig bra hittil, så jeg håper på det samme med dette båndet:)

Det finnes i forskjellige bredder også, jeg kjøpte det i den lokale dyrebutikken og der hadde de tre bredder på båndet.

Skrevet

Jeg har hatt de båndene i startinnlegget en stund (6mm, 2m). Har likt dem godt. Selve refleksen har blitt noe slitt etterhvert. Skulle bestille nye, men de har vært utsolgt på Canis. Har sett de samme båndene i dyrebutikken, men bare de tykkere variantene. I mangel av noe annet, bestilte jeg disse på Canis: http://www.canis.no/nettbutikk/omtale.php?id=HK407_var, og har så langt vært fornøyd med dem.

Litt OT, men jeg er kanskje ikke alene om å synes at det ofte er dårlig utvalg av praktiske ting til småhunder i dyrebutikkene?

EDIT: kanskje derfor disse båndene ofte er utsolgt hos Canis også?

Skrevet
Jeg har hatt de båndene i startinnlegget en stund (6mm, 2m). Har likt dem godt. Selve refleksen har blitt noe slitt etterhvert. Skulle bestille nye, men de har vært utsolgt på Canis. Har sett de samme båndene i dyrebutikken, men bare de tykkere variantene. I mangel av noe annet, bestilte jeg disse på Canis: http://www.canis.no/nettbutikk/omtale.php?id=HK407_var, og har så langt vært fornøyd med dem.

Litt OT, men jeg er kanskje ikke alene om å synes at det ofte er dårlig utvalg av praktiske ting til småhunder i dyrebutikkene?

EDIT: kanskje derfor disse båndene ofte er utsolgt hos Canis også?

Takk for tipset! Skal sjekkes ut. :)

Du er ikke alene om å synes det er dårlig utvalgt av praktiske ting til miniatyrer.. Jeg finner mye utstyr i babyblått med diamanter og rosa med rysjer(!), men utvalget er dårlig når det er snakk om rent praktiske artikler som refleks og bra kobbel.. <_<

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...