Gå til innhold
Hundesonen.no

Reflekskobbel?

Lemen

Recommended Posts

Jeg leter etter reflekskobbel, som reflekterer bra og tåler en vask.

Helst 200 cm, minumum 180 cm. Det skal være godt å holde i og ikke for tykt.

På Canis finnes det flere ulike typer, men enten er båndene for kortet eller for tykke.. Disse virker perfektet, noen som vet om de selges andre steder, eller andre kobbel i samme stil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har sånne til mine papilloner, men i 6mm tykkelse, de passer bra -men det så ikke ut som om de hadde den tykkelsen mer.

Norsk hundeutstyr har noen refleksbånd som jeg liker enda bedre, og de lager på mål -så da kan du få så langt du vil:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk Hundeutstyr, er det de som har de fletta båndene? I så fall er det sånn jeg har. De lager de så lange/korte du vil, og man velger da en farge som blir flettet med refleks. Ser ganske bra ut syns jeg. Jeg kjøpte et slikt for fem år siden, og det er fremdeles godt å holde i, men refleksen har nok blitt slitt av, noe som tok en to-tre år. Siden det var på tide å bytte det ut, bestilte jeg et nytt i samme farge (blå). Da det kom ble jeg skikkelig skuffet! Det første jeg hadde var mørkeblått, mens dette var Rema-blått, skikkelig knall med andre ord. Stoffet båndet var laget av var også annerledes enn det første, og kjentes hardere og mer syntetisk ut, og virket ikke så godt å holde i, så jeg har dessverre ikke brukt det noe særlig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leter etter reflekskobbel, som reflekterer bra og tåler en vask.

Helst 200 cm, minumum 180 cm. Det skal være godt å holde i og ikke for tykt.

På Canis finnes det flere ulike typer, men enten er båndene for kortet eller for tykke.. Disse virker perfektet, noen som vet om de selges andre steder, eller andre kobbel i samme stil?

på OBS butikken selger de noen (fra best friend?) reflekskobler (rundt "tau med reflekstråder i")- de er ca 180 cm og koster 80 kr eller noe. Ser ut som de på bildet du linket til. Skal holde for store hunder, men er litt i tvil der. Fungerer fint på min ene hund. gode å holde i. Ligner litt på retriverkobbel, bare at det er krok i det og refleks sydd inn i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill. :D

Jeg har ingen OBS i nærheten tror jeg..

Det jeg leter etter er et kobbel som står i stil med hunden.. Jeg trenger ikke et tungt tykt reflekskobbel til en hund på 4 kg... :) Men det er ut som 200 cm lengde er forbeholdt de litt tykkere koblene, hva er galt med langt og tynt liksom...?

Norsk hundeutstyr siden fikk jeg bare opp valgene 120 eller 150 cm langt kobbel med 10 mm tykkelse.. Har jeg sett feil, eller er det ingen andre valgmuligheter ifht lengde på den tykkelsen? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Coop Mega har de også disse runde båndene med refleks. Har sett på de, og de virker helt greie, men jeg liker ikke båndene såå lange, vil ha de max 150. :) Se rundt på andre velutstyrte coop-butikker, kanskje du finner de der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de er ikke så tykke faktisk, de fra obs. :D

På Coop Mega har de også disse runde båndene med refleks. Har sett på de, og de virker helt greie, men jeg liker ikke båndene såå lange, vil ha de max 150. :D Se rundt på andre velutstyrte coop-butikker, kanskje du finner de der?

Hmmm.. Coop Mega tror jeg finnes i nærheten.. Det skal jeg sjekke ut. :P

Ang båndlengde så er det nok en vanesak. På kveldsturen rundt kvartalet går jeg på asfalten og Sølve snuser rundt i ned i veikanten, og til det er 200 cm perfekt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dette fra hunter, og er veldig fornøyd med det. Mykt og godt å holde i, samt at refleksene er veldig gode. Har ikke hatt det så veldig lenge da, så jeg vet ikke hvor holdbart det er enda. Annet utstyr jeg har fra Hunter har vært veldig bra hittil, så jeg håper på det samme med dette båndet:)

Det finnes i forskjellige bredder også, jeg kjøpte det i den lokale dyrebutikken og der hadde de tre bredder på båndet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt de båndene i startinnlegget en stund (6mm, 2m). Har likt dem godt. Selve refleksen har blitt noe slitt etterhvert. Skulle bestille nye, men de har vært utsolgt på Canis. Har sett de samme båndene i dyrebutikken, men bare de tykkere variantene. I mangel av noe annet, bestilte jeg disse på Canis: http://www.canis.no/nettbutikk/omtale.php?id=HK407_var, og har så langt vært fornøyd med dem.

Litt OT, men jeg er kanskje ikke alene om å synes at det ofte er dårlig utvalg av praktiske ting til småhunder i dyrebutikkene?

EDIT: kanskje derfor disse båndene ofte er utsolgt hos Canis også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt de båndene i startinnlegget en stund (6mm, 2m). Har likt dem godt. Selve refleksen har blitt noe slitt etterhvert. Skulle bestille nye, men de har vært utsolgt på Canis. Har sett de samme båndene i dyrebutikken, men bare de tykkere variantene. I mangel av noe annet, bestilte jeg disse på Canis: http://www.canis.no/nettbutikk/omtale.php?id=HK407_var, og har så langt vært fornøyd med dem.

Litt OT, men jeg er kanskje ikke alene om å synes at det ofte er dårlig utvalg av praktiske ting til småhunder i dyrebutikkene?

EDIT: kanskje derfor disse båndene ofte er utsolgt hos Canis også?

Takk for tipset! Skal sjekkes ut. :)

Du er ikke alene om å synes det er dårlig utvalgt av praktiske ting til miniatyrer.. Jeg finner mye utstyr i babyblått med diamanter og rosa med rysjer(!), men utvalget er dårlig når det er snakk om rent praktiske artikler som refleks og bra kobbel.. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. Ble så glad da jeg fant denne siden. Jeg er over gjennomsnittet interessert i hunder, og liker å lese om alle raser.  Har hatt flere hunder selv, men er nå delvis pensjonist, og ønsker ikke heltidsansvar for en hund. Samtidig kan jeg ikke tenke meg et liv uten hund, så store perioder av året har vi hund boende hos oss. Det finnes dessverre mange useriøse hundepassere der ute, så jeg oppfordrer hundeiere til å sjekke nøyde, be om referanser og avtale prøvepass, dersom ukjente skal passe hunden.    Ønsker alle på to- og fire ben en hyggelig og fredelig jul, og alt godt for det nye året. ❤️
    • Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...