Gå til innhold
Hundesonen.no

Etter fôring...

Stine Pernille

Recommended Posts

Noen ganger kan det skje at bikkja bare MÅ ut etter foring, har aldri vært et problem for oss. Nå er hun bare valp og får mange små porsjoner i løpet av dagen.

Men alt i alt prøver en jo å time det til rundt en time. Poenget er at vi ikke følger det slavisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minst to timer før hard aktivitet, men som oftest fôrer jeg slik at det går enda lengre tid mellom fôring og aktivitet. Legger middagen til kvelden, og dropper frokost om jeg veit de skal ut å gjøre mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke over det jeg, men det er vel mest fordi jeg forer sent på kvelden :P

Samme her. Her fores det når vi står opp om morgenen, og kvelden før vi legger oss.

Sjeldent at vi får trent noe innen et par timer etter vi har stått opp. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg forer med en gang jeg står opp, da går det iallefall to-tre timer før første tur og i 5 tiden hvis jeg vet jeg ikke skal noe spesielt på kvelden da lufter han seg selv ute også vanlig tur etter endel timer. Skal vi på trening av noe slag får han mat når vi kommer hjem fra trening og da skal han legge seg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm..

Forer mellom 13-15 på dagene, som oftest etter tur. Og prøver å unngå å gi mat før etter trening, sånn mellom 20-22. Grunnen til at eg spurte var av generell interesse og at han har noen dager fått en del middagsrester før trening. Så lurte på om det ligger like tungt i magen som knottene. Prøver å vente minst en time i allefall på slike dager hvor han får rester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
    • Er det noen som har kompetanse når det gjelder forvask av spisebestikk og servise før man setter det inn i maskin med kort vaskesyklus (steamer). Skal man vaske med håndoppvaskmiddel først, eller bare bruke rent vann? Finner ingen spesifikk beskrivelse hos mattilsynet. Har bare hørt at det kan ødelegge maskinen. Hvis noen har en link å vise til, helst fra produsent (Miele, Hobart el.lign.) hadde det vært fint.  
    • Huken multisele eller Troll nomesele. 
    • Avstand? Om hun kjefter, ta henne bort fra ham. Eller ham bort fra henne.  Dette er en prosess som tar mye tid, så jeg tenker at det kan være hun har større behov for rom og avstand en god stund til. Å ta igjen et par år med sosialisering som skulle skjedd fra valpestadiet vil ta lang tid og mye tålmodighet tror jeg.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...