Gå til innhold
Hundesonen.no

240 liter`n


AnitaW

Recommended Posts

:x Jeeej, nytt kamera!

Men oversikts bilder da Anita!? Neida, maser ikke *plystre* :x

Jammen, da må jeg gjøre rent i karene først.. Altså jeg prøvde å ta bilder, men det fikk jeg ikke helt til altså.. Må trene litt på det.. Dessuten var det innmari moro å ta detaljebilder og endelig faktisk greie å fange detaljer :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar
*Finne fram forstørrelsesglass* :icon_confused:

Men det ser fint ut! Er så misunnelig på den bakgrunnen din..

Ja, enig i at størrelsen er for liten, hvorfor er den det da? Henter fra bøtta, og der ligger den i denne størrelsen, og på pc`n ligger den i over 1 mb, hvorfor blir det sånn når jeg laster opp i bøtta da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin Apistogramma Agassizii Double Red du har. Har et par slike jeg også. ;)

Takk! Ja altså, jeg har nok en forkjærlighet for disse små apistoene i alle farger. De er jo bare så vakre, og litt moro med disse "double red" utgavene også. Har du fått yngel på dine forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Ja altså, jeg har nok en forkjærlighet for disse små apistoene i alle farger. De er jo bare så vakre, og litt moro med disse "double red" utgavene også. Har du fått yngel på dine forresten?

Nei, jeg har ikke det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klapper* Flink du var! ;)

Den rota ser kul ut, kan jeg få en litt nærmere titt?

Sånn praktisk talt var det nå du som var flink da :D

Den rota er i flertall. Det er to stk. som jeg prøver å dandere slik at det ser ut som en svær, for størrelse ER viktig nemlig ;) Har flere røtter liggende som jeg syns er fine alle sammen, så prøver og endre og bytte ut innimellom.

Det artige med "flere deler" er at de lever litt sitt eget liv, lener seg hit og dit og vrir seg, siden mallene driver og ordner og fikser en del med dem og sanda rundt og under. Skal prøve og rekke å få tatt bilder i løpet av helgen.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg skulle rydde litt i plantene som har tatt litt overhånd, og det var da jeg oppdaget denne:

DSC_0003.jpg

Nøkkelhull syns den var fin, han også:

DSC_0014.jpg

Denne er blitt enke - igjen: (Marianne; da må jeg jo til Oslo igjen?!)

DSC_0012.jpg

Hadde blitt glad om noen kunne fortelle meg hva dette er for en malle:

DSC_0122.jpg

Plecognafseren:

DSC_0172.jpg

Og så litt bobler og vannbevegelse:

DSC_0020.jpg

DSC_0025.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være årstiden, tror jeg, hehe. Har ikke gjort noe for at den skal blomstre, men nå er den i hvertfall på gang igjen med en ny. En eller annen fisk plukker av "knortene" på blomsten, så det blir bare stilken igjen. Den ser litt sånn anubiasaktig ut. Skal sjekke litt.

I 60-litern er det full aktivitet, og ancistrusene lager mange, mange små kopier av seg selv, og pumpa er et fint sted for småsugere..

DSC_0174.jpg

1. kull begynner å bli store, 1,5 cm..

DSC_0195.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Denne hadde jeg jo helt glemt..

Siden sist så har lysarmaturet dødd, og da måtte man jo bare punge ut med noen lapper og få seg nytt og moderne T5-armatur. Det fremste røret er vanlig Day og det bakre er Blue. Artig med litt annet enn den vanlige belysningen. Plantene foretrekker helt klart day-light`en, så i mørketiden blir det å investere i et Day-rør til, eller Nature e.l.

Utover det er det gjort svært lite med karet. Alle de flekkete pansermallene mine har dødd, av uviss grunn. Schwartzii`ene lever i beste velgående. Har overtatt noen neontetraer og EN enslig platy. Jeg syns vel i grunn levendefødende som platy er kjedelig fisk, men jammen lager de litt farge i karet, så jeg tror jammen jeg skal skaffe flere platy.

049.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh det var stilig lys i karet! *misunnelig*

Takk.. :)

Skikkelig fint! :) Misunner deg som har plass til et så stort kar.

Takker.. Jeg hadde egentlig ikke plass jeg heller, men jeg passet på å lage da vi pusset opp huset. Flyttet og fjernet noen vinduer og sånt småtteri.. Hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker.. Jeg hadde egentlig ikke plass jeg heller, men jeg passet på å lage da vi pusset opp huset. Flyttet og fjernet noen vinduer og sånt småtteri.. Hihi..

Hehe, hva skal man med vinduer? :twisted: Jeg kan bare ha akvarier på rommet mitt da, og selv om jeg har kastet ut tv-en og klesskapet er det fortsatt for liten plass til noe særlig. Gleder meg til å flytte ut ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
    • Ja, han både tisser og bæsjer. Gjør det samme som han gjør på morgenen, bare noen timer tidligere. Skulle jo tro han ville slitt mer med å holde seg når han var mindre og blære og alt var mindre, enn nå som alt skal ha blitt større.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...