Gå til innhold
Hundesonen.no

Drammen Travbane 23-24 August.


Izziebelle

Recommended Posts

Hvordan har det gått med folket som har stilt??

Jeg fikk i hvertfall med meg at Schanderulven's Likhu ble BIR finsk lapphund :lol: Så noen utrolig herlige berner sennen hunder, men fikk ikke med meg resultatet. :) Håper at det har gått bra med de som har stilt, Marco ble ikke stilt da han er litt uferdig i pelsen så vi avventer situasjonen litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bernerringen ble Nord uch Odin 4 av Hennumkroken beste hannhund og BIR.

Nr. 2 ble Nuch Cafridas Frolic Fearless Falco.

Det ble ikke delt ut noe hannhundcert.

Beste tispe med cert og BIM ble Apoletano's Yogi's Sister.

Nr. 2 ble N Such Nikita 1 av Hennumkroken.

Nr. 3 ble Nuch Tiviniros Ikea Auguzta.

Nr. 4 ble Martell Noblige av Milkcreek.

BIR valp ble Zaher Zanto av Hiselfoss og BIM valp ble Andera.

Hvis noen vet om bernerne ble plassert i gruppa så vil jeg gjerne vite det. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis :ermm: Jeg fikk med meg at Schanderulven's Likhu ble BIR m/ cert i dag også :D Marco og jeg tusla rundt å hadde miljøtrening, virker som han har roa seg et par (100) hakk :whistle: Så i kongsberg skal vi antakeligvis stille han igjen, selv om Mjærum skal være dommer igjen, man får vel prøve =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter denne helgen synes jeg det er lov med litt "selvskryt".

Lørdag (9 + 5 Basenjier påmeldt)

Ble "Dennis" 2 BHK med sitt 17 og siste cert, og ble NY NORSK OG FINSK UTSTILLINGS CHAMPION

Han er da nå bedre kjent som N F u Ch Kingwanas Dinari

Halvsøster Mille -Kingwanas Entertaining Story (som ennå ikke har fyllt 12 mnd) ble Beste Tispe med Cert, BIR junior, BIR voksen, BIG-3 voksen

Søndag (10 + 4 Basenjier påmeldt)

Ble Dennis Beste Hannhund og BIM

Mens Mille ble Beste Tispe med Cert, BIR junior, BIR voksen, BIS-4 junior, BIG-2 voksen!

Ojojoj, dette kan man leve lenge på :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man må da vel være fornøyd med det, "Emma" :D Kjempefint bilde!

Takk for det!

Vil selvfølgelig aldri klage over et cert, men foreløpig er X'en en veldig god junior som faller litt gjennom når de som er eldre og ferdige i utviklingen møter oss i BTK. Men hun er 12 måneder og åtte dager, og veeeeldig stor, så hun skal få all verdens tid til å bli ferdig.

For øvrig tok ikke dommeren på noen av hundene (hunder i øst-Europa kan jo gjerne ha et noe "vassere" gemytt, slik at det er vanlig at utstiller viser tenner selv, men jeg har ikke opplevd før at dommer ikke tar på hundene. Men vi fikk utmerket "character and temperament"), så da vet jeg i hvert fall at hun er pen å se på stående...

Etter denne helgen synes jeg det er lov med litt "selvskryt".

Lørdag (9 + 5 Basenjier påmeldt)

Ble "Dennis" 2 BHK med sitt 17 og siste cert, og ble NY NORSK OG FINSK UTSTILLINGS CHAMPION

Han er da nå bedre kjent som N F u Ch Kingwanas Dinari

Halvsøster Mille -Kingwanas Entertaining Story (som ennå ikke har fyllt 12 mnd) ble Beste Tispe med Cert, BIR junior, BIR voksen, BIG-3 voksen

Søndag (10 + 4 Basenjier påmeldt)

Ble Dennis Beste Hannhund og BIM

Mens Mille ble Beste Tispe med Cert, BIR junior, BIR voksen, BIS-4 junior, BIG-2 voksen!

Ojojoj, dette kan man leve lenge på :whistle:

Gratulerer så mye med championatet! Men siste cert? Skal du ikke til Sverige, Danmark og andre morsomme land å få cert i? :ermm:

Var det ikke BIS junior i går?

X'en ble jo da BIM junior, slått av en halvbror som også slo oss ørten ganger i BIR og BIM valp... Jeg har aldri hørt om BIM junior før, men vi fikk jo rosett. Vi tar imot alt vi får, vi...

Forresten var det ET KILO VOM i deltagerpremie til alle som gadd gå innom standen. Det var høydepunktet for dyret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med championatet! Men siste cert? Skal du ikke til Sverige, Danmark og andre morsomme land å få cert i? :D

Var det ikke BIS junior i går?

X'en ble jo da BIM junior, slått av en halvbror som også slo oss ørten ganger i BIR og BIM valp... Jeg har aldri hørt om BIM junior før, men vi fikk jo rosett. Vi tar imot alt vi får, vi...

Forresten var det ET KILO VOM i deltagerpremie til alle som gadd gå innom standen. Det var høydepunktet for dyret!

Ja, grattis til deg også! Jommen ikke værst med en Junior- særlig av så stor rase- som gjerne trenger (og bøør ha) maaasse tid til utvikling. Tror du kan få det morsomt med lille- jenta utover :whistle:

Og jo- det hadde jeg jo glemt :ermm: Klart dette ikke blir siste cert. Nå må vi jo prøve å høste mer i utlandet :D

Også var det BIS junior i går også- men da ble vi ikke plassert. Ikke så lett- når de tar "direkte BIS" og det vel var rundt 50 hunder i ringen på en gang :rolleyes: Veldig fornøyd med gruppe plassering på litj-pia begge dager i voksen gruppa, og BIS 4 fra den gigantiske "BIS'en" på søndag da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, grattis til deg også! Jommen ikke værst med en Junior- særlig av så stor rase- som gjerne trenger (og bøør ha) maaasse tid til utvikling. Tror du kan få det morsomt med lille- jenta utover :whistle:

Og jo- det hadde jeg jo glemt :D Klart dette ikke blir siste cert. Nå må vi jo prøve å høste mer i utlandet :D

Også var det BIS junior i går også- men da ble vi ikke plassert. Ikke så lett- når de tar "direkte BIS" og det vel var rundt 50 hunder i ringen på en gang :rolleyes: Veldig fornøyd med gruppe plassering på litj-pia begge dager i voksen gruppa, og BIS 4 fra den gigantiske "BIS'en" på søndag da!

Det er fryktelig urettferdig med slike felles BIS-finaler. Jeg synes det er nesten slemt gjort mot valp også - 50-60 valper, mange har blitt BIR for første gang, og har ikke sjanse i havet...

Når en kjører ordinær gruppe 6/4, med to deltagende raser, hos de voksne - så kan en spandere på seg å kjøre gruppefinaler for valpene også. En skal ta litt ekstra godt vare på de som kanskje er nye utstillere, sørge for å rekruttere og gjøre det så morsomt at de vil bli med videre.

Jeg og ei bekjent satt forresten i går og sukket over gruppe 2, som vi begge er med i, og ønsket oss litt oppdeling. Siden det er egen dachsegruppe, for eksempel, foreslår jeg herved en egen sennenhundgruppe. Og en egen for schnauzer. Jeg er lei av at det aldri er under 20 hunder i gruppe 2, mens gruppe 6/4 har maks tre deltagere på småutstillingene...

Neste hund blir blodhund... :ermm:

Jeg gleder meg til framtiden med X'en, men nyter nuet også ganske godt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Møkkautstilling

Jeg kan leve med dårlig organisering, men jeg synes det er trasig når man i tillegg til kaos (som det alltid har vært på de utstillingene) får så kjipe premier at det er helt pinlig - ja da er grensa nådd for meg.

Det er helt klart aller siste gangen jeg melder på denne utstillingen.........

Resultatmessig var det helt grei

Lilli ble BIR valp på groenendael på lørdag - Noah hadde de ikke fått med til tross for at påmeldingene var sendt i samme konvolutt og de RINGTE meg for å spørre om korrekt fødselsdato på Lilli og da satt de med begge (de roter alltid)

Søndag ble Noah BIR tervueren og søsteren til Lilli - frk Whiskey ble BIR på sort - vi er skrekkelig i mot å ha alle valper direkte i BIS så vi dro, jeg må innrømme at jeg ikke hentet det simple lyset man fikk for BIR premien - semmert, og skikkelig skikkelig dårlig......

Rett og slett en ****** KJIIIIIIP utstilling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke der selv, men fikk en stolt tlf fra et av "barna" mine som fikk BIR og BIG-3 lørdag :D

(Og Belgerpia, gjett hva BIR-premien var?? Et kredittkort-etui :whistle::ermm: Og ingenting i gruppen....)

Men dette med BIS-junior, er det noe nytt?

Jeg har aldri vært med om kåring av dette med unntak av rase-spesialer og da som en uoff. kåring (som feks beste par, beste hode & uttrykk etc).

Noen som vet?

Og STORE grattis til alle som er fornøyd og en spes til Dennis med rykende ferskt N UCH :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette med BIS-junior, er det noe nytt?

Jeg har aldri vært med om kåring av dette med unntak av rase-spesialer og da som en uoff. kåring (som feks beste par, beste hode & uttrykk etc).

Noen som vet?

Jeg tror disse har hatt det før, at det henger igjen fra da KSS hadde utstilling kun for egne raser (den gangen KSS besto av flere raser, som trakk en del hunder, så det gikk rundt).

Men jeg har da opplevd det som at en kårer den beste av de to juniorvinnerne, og sender til BIS-finalen. Her var det jo rosetter til begge to, med påtrykket BIR junior og BIM junior. Det er det ingenting som heter, om en følger NKKs utstillingsregler. Like lite som at det er noe som heter BIR veteran eller BIM veteran. Det er beste veteran, that's it.

Jeg har vært på verre utstilling i år, om det er noen trøst. Her en bitche-blogg fra et valpeshow i april...

Edit: Jeg husker en utstilling jeg var på, som klokken tre annonserte at de skulle kåre BIS BIM! Alle BIM-vinnere ble bedt om å ankomme oppsamlingsringen! Mange var jo allerede dratt, men de fikk til en finale. En trøste-BIS-finale...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror disse har hatt det før, at det henger igjen fra da KSS hadde utstilling kun for egne raser (den gangen KSS besto av flere raser, som trakk en del hunder, så det gikk rundt).

Men jeg har da opplevd det som at en kårer den beste av de to juniorvinnerne, og sender til BIS-finalen. Her var det jo rosetter til begge to, med påtrykket BIR junior og BIM junior. Det er det ingenting som heter, om en følger NKKs utstillingsregler. Like lite som at det er noe som heter BIR veteran eller BIM veteran. Det er beste veteran, that's it.

Jeg har vært på verre utstilling i år, om det er noen trøst. Her en bitche-blogg fra et valpeshow i april...

Edit: Jeg husker en utstilling jeg var på, som klokken tre annonserte at de skulle kåre BIS BIM! Alle BIM-vinnere ble bedt om å ankomme oppsamlingsringen! Mange var jo allerede dratt, men de fikk til en finale. En trøste-BIS-finale...

Haha, der var vi også, og jeg deler følelsene du skrev i bloggen angående det valpeshowet der... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgens utstilling var et kaos ja. Særlig på lørdagen. Bedre på søndag syns jeg.

Resultater:

Lørdag: BIM med cert (søsteren ble BIR)

Søndag: BIR med cert, BIG1 og juniorBIS1. Ble ikke plassert i "voksen" BIS, men er naturlig nok veldig fornøyd med utstillingen allikevel:)

Vil gjerne gratulere Yodel med campionatene på Dennis:) Veldig moro å se deg i ringen! God handler er du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgens utstilling var et kaos ja. Særlig på lørdagen. Bedre på søndag syns jeg.

Resultater:

Lørdag: BIM med cert (søsteren ble BIR)

Søndag: BIR med cert, BIG1 og juniorBIS1. Ble ikke plassert i "voksen" BIS, men er naturlig nok veldig fornøyd med utstillingen allikevel:)

Vil gjerne gratulere Yodel med campionatene på Dennis:) Veldig moro å se deg i ringen! God handler er du!

Så det var du som slo meg i både BIS junior og BIG gruppen, ja :) Vel- det var fortjent. Han var virkelig nydelig! :lol:

Takk for gratulasjoner!

Ellers må jeg si meg enig i at premiene var så som så (likte bedre premiene på søndag- fikk noen NYDELIGE lys som også jeg kan få bruk for, og 1 kg vom uansett premiering er VELDIG bra, synes jeg)

Men jeg vet at de hadde altfor få til å jobbe, og de som jobbet gjorde virkelig en heroisk innsats! All honnør til dem! De føk jo rundt så svetten føyk rundt dem, og stemningen var kjempegod!

Det var godt med plass, fint skiltet, store fine ringer med god plass rundt, et velfungerende sekreteriat, gode parkeringsmuligheter og god servering. Så synes ikke klagingen er så veldig berettiget.

Også er ikke så lett, da- Når f.eks en dommer knekker hælen på skoen kl 14.45 og nekter å dømme gruppen før hun har blitt kjørt til hotellet for å hente nye sko (og det hadde tatt minst en time). Det var sko- innsamling, og tilslutt fant vi et par hun kunne bruke i ringen :D -Og gruppene gikk uten forsinkelser.

Nå er vel jeg kanskje innhabil, i og med at Yodelmannen faktisk var innleid som plassjef der i år, men jeg lurer litt på hva de hadde gjort uten ham der. (Skryte litt av min kjære)

Men at direkte- BIS'er er no herk, og at de burde hatt gruppe- rosetter på Lørdag er jeg definitivt enig i! Forøvrig synes jeg BIR junior er en morsom greie, og håper de fortsetter med det.

Edit: Forøvrig hørte jeg at de har fått kjempeskryt fra flere utstillere for dette arrangementet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også imponert over de som jobbet der altså! Like blide uansett og veldig hjelpsomme. Problemet på lørdagen var selvsagt ventingen etter rasebedømmelsene, men dersom den stakkars dommeren hadde brukket en hæl må jeg jo bare uttrykke sympati. For arrangørene:) De fleste som satt og ventet hadde nok ikke fått med seg skokatastrofen:)

Jeg syns juniorBIS'en også var et artig innslag. Bedre med grupper så klart enn direkte BIS'er, men allikevel en morsom ting vi ikke hadde vært med på før. Siden den pubertale junioren vår trenger all ringtrening han kan få (og handleren og:) så var det moro å få vist han flere ganger samme dag.

Hadde egentlig ikke noe å si på premiene heller jeg. Lysene er myyye bedre enn plastikkpokaler i glorete farger og fasong:) Jeg kan jo faktisk bruke lysene til noe. Mer enn jeg kan si om mye annet vi har vunnet (meste av det står stappet inn i et skap på rommet til sønnen min:)

Og da er det bare å håpe at klubbene får enda flere frivillige til å jobbe der neste år. Og dommere som har med ekstra skopar...:lol: Vi kommer uansett neste år og.

BTW: Yodel - hvis mannen din var han med ørepropp og godt humør på tross av stresset, må jeg si du har grunn til å være litt stolt av han:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BTW: Yodel - hvis mannen din var han med ørepropp og godt humør på tross av stresset, må jeg si du har grunn til å være litt stolt av han:)

:lol: Det var nok Yodel-mannen, ja.

Forøvrig så var det ikke noe venting på gruppene Lørdag. Bedømmelsen startet kl 10.00 (de fikk ikke lov til å starte tidligere, da hestene skulle trene på morningen) og da er kl 4 det eneste som er mulig når det er 90 hunder i noen ringer. De siste ringene var altså ikke ferdig før gruppene startet- og listene må også punches før gruppene kan starte.

Søndag var gruppene i gang nøyaktig kl 15.00- og da hadde bedømmelsen startet kl 09.00. All in schedual. På tross av sko- katastrofe :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...