Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundevennlige Hoteller

HHC

Recommended Posts

Skrevet

Tenkte dette er en veldig fin tråd, som til sist kan ende opp som en praktisk sticky eller noe lignende?

Jeg ser i hvertfall selv at når jeg skal bestille hotell er det ikke alltid like lett å vite, kan man ha hund, betaler man ekstra, hva betaler man for? ovs.

Har selv vært ute for helt ok hoteller hvor hunden sover på rommet uten noe tull, de hvor du betaler for det, og hotelller hvor de ikke tillater det. Men jeg har også vært ute for et fantastisk hotell å ha hund på, derfor kommer denne tråden, for å spre det glade budskap! :barfy:

I Forbindelse med WDS tok vi med oss en utstilling i Rottneros på veien, bestilte et helt standard Clarion hotell i Karlstad. Da vi kom fikk vi opplyst at det kostet 150 SEK (eller 200, husker ikke helt nå) ekstra pr natt å ha med hund. I utgangspunktet syntes jeg denne greia er teit, de må vakse uansett, eller?? Da vi kom opp på rommet hadde de satt frem hundeseng, vannskål med underlag og en liten pose med shampoo og balsam til hund. Produktene kunne kjøpes i resepsjonen i normale str. (flaske holdt til 2-3 vask av flatcoat, så mini var de ikke). Alt utenom shampooene var IKEA produkter, men det gjorde absolutt ingenting. Saken var at hotellet var imøtekommende. De sa "Har dere med hund? Så koselig" da vi sjekket inn, nattevakten var så glad i å klappe på dem at jeg måtte vri meg unna for å få luftet dem :ahappy: Og hele hotellet viste at hunder - det er koselig!

Ellers om hotellet er det i et gammelt fengsel, så for kulturinteresserte er det noen muligheter. På alle kanter av hotellet var det parker/grønne arealer. Butikker/senter i kort avstand. Kveldsbuffè er inkl i prisen.

CC%20ingang.JPG

Hotellets hjemmeside

Håper flere har konkrete steder og anbefale i denne tråden. I utgangspunktet er den ment til og omfatte norden, da de fleste av oss konkurrer innenfor norden. Legg gjerne ved link/bilde :ahappy:

Skrevet

Vi bor ofte på hotell med hundene våre.

Har stort sett gått veldig fint, fram til i juni da vi skulle på NKK Trondheim.

Hotellet var bestilt lang tid i forveien.

Bekreftelse kom på mail, hunderom var bestilt.

Vi pleier alltid ringe når vi ser at vi ankommer hotellet sent på kveld, og det gjorde min samboer 2-3 timer før vi skulle være på flyplassen.

Bare for å få vite at de hadde kanselert vår bestilling fordi de ikke tok imot hund.

Dette til tross for at vi satt med en bekreftelse på at rommet var bestilt med hund, reservasjonsnr og alt.

Null vilje til å ordne opp i sine egne feil, veldig arrogant holdning med tanke på at de selv hadde gjort feil.

Etter en times ringing til alt av hoteller i Trondheim holdt hele turen på å gå i vasken.

Siste sjanse var Rica Hell hotell...

Og der fikk vi rom, heldigvis.

Thon kommer jeg til å styre unna for all framtid i reiser både med og uten hund!

Scandic er som oftest et greit hotell for oss hundefolk.

Bakdelen er at det ikke finnes noen steder å fylle inn ønsket om hunderom når man bestiller via internett.

Ellers har vi bodd på de fleste kjeder egentlig uten at noen har utmerket seg noe særlig hverken positivt eller negativt.

Bortsett fra nevnte episode.

En periode var det vanskelig å finne hotell med hund i Sverige.

Flere og flere hoteller ble hundefri.

Heldigvis virker det som om trenden har snudd.

Mulig de faktisk tapte penger på dette?

Skrevet

Er nesten aldri på hotell. Reiser mest med eget flytende "hus" :rolleyes:

Hundesport hadde jo en artikkel om hund og hotell for en liten stund tilbake, leste den ikke så grundig så er ikke sikker på hvor stor hjelp den var.

*klipp*

I Forbindelse med WDS tok vi med oss en utstilling i Rottneros på veien, bestilte et helt standard Clarion hotell i Karlstad. Da vi kom fikk vi opplyst at det kostet 150 SEK (eller 200, husker ikke helt nå) ekstra pr natt å ha med hund. I utgangspunktet syntes jeg denne greia er teit, de må vakse uansett, eller?? Da vi kom opp på rommet hadde de satt frem hundeseng, vannskål med underlag og en liten pose med shampoo og balsam til hund. Produktene kunne kjøpes i resepsjonen i normale str. (flaske holdt til 2-3 vask av flatcoat, så mini var de ikke). Alt utenom shampooene var IKEA produkter, men det gjorde absolutt ingenting. Saken var at hotellet var imøtekommende. De sa "Har dere med hund? Så koselig" da vi sjekket inn, nattevakten var så glad i å klappe på dem at jeg måtte vri meg unna for å få luftet dem :ahappy: Og hele hotellet viste at hunder - det er koselig!

Hotellets hjemmeside

*klipp*

Et hotell hvor hunder er så velkomne fortjener virkelig slik reklame! :barfy::ahappy:

Skrevet

Etter å ha bodd endel på hotell med hund trives jeg best på Choice hotellene. Ikke vært på noen 'over-hundevennlig', men det trenger jeg ikke heller. Bare hunden kan bo på rommet og man ikke føler å bli sett stygt på hver gang man går med hunden er jeg fornøyd :ahappy:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Man må såklart ikke, men det kan ofte være greit å utelukke fysisk ubehag ved aggressiv adferd. Når det er sagt høres dette ut som et adferdsproblem. Uavhengig av alder så er det ikke bare å "vente til de vokser det av seg". Hvis en unghund starter med problematisk adferd er det utrolig viktig å jobbe med det, nettopp for å forme den hunden skal bli som voksen. Sånn umiddelbart høres det ut som hunden kan være overstimulert og at dette er et utslag av stress i møte med andre hunder. Hvis dette skjer i hilsesituasjoner eller løs lek med andre hunder så høres det ut som dere må ta ham ut av situasjonen og holde avstand lenge før han når det punktet at dette skjer.
    • Må man alltid ta med hund som ypper til bråk på noen hunder til veterinæren for ekstra sjekk om det er noe galt fysisk? Det er ikke alle hunder den ypper til å slåss. Er en unghund på 2 år. Hunden hopper opp på ryggen til de som hun skal yppe med og når jeg da tar den ned så blir den sint og flyr på enda mere. Vi hadde håpet det skulle bli bedre etter at hunden var fylt 2 år. Men man sier at de ikke blir voksne før 3-4 årsalderen.
    • Så fint at dere allerede har veileder og atferdsspesialist på laget, og at dere har testet både mer og mindre aktivitet. Det dere beskriver høres ut som en valp som ligger så høyt i grunnstress at han ikke klarer å regulere seg ned igjen. Da hjelper det sjelden med mer trening, for problemet er ikke mangel på aktivitet, men at nervesystemet aldri får landet. Det jeg ville prøvd: senk totalbelastningen kraftig i 10–14 dager. Korte, kjedelige turer, ingen søk, ingen kurs. Bytt aktiviteten mot ting som nedregulerer: tygging, slikkematter, snacks strødd i gresset. Og når han faktisk ligger rolig av seg selv, legg en godbit stille mellom labbene hans uten å si noe. Ro som blir belønnet, kommer oftere. At han blir «svart i øynene» og umulig å avlede tyder på at han er langt over terskel, og da lærer han ingenting. Nevn gjerne smerteutredning for veterinæren også, mage og ledd kan gi akkurat dette bildet. Jeg har skrevet mer om ro-trening her om dere vil ha en konkret plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/
    • Godt tenkt å forberede seg før katten kommer, det er da du har mest påvirkning på resultatet. Det viktigste er ikke utstyret, men introduksjonen. Planlegg at de to første ukene skjer bak grind eller lukket dør: la dem lukte på hverandre gjennom døra, bytt tepper mellom dem, og belønn hunden hver gang den er rolig i nærheten av kattelukt og kattelyder. Først når hunden kan se katten uten å låse seg fast, tar dere korte, rolige møter med hunden i bånd. Katten trenger alltid en fluktvei: høyder, hyller og minst ett rom hunden ikke har tilgang til. Kattedoen løser du enklest med en barnegrind hunden ikke kommer forbi, eller en hevet plassering katten lett når. Og følg med på hunden din underveis: stirring, stivhet og jaging betyr at dere har gått for fort frem, ikke at det er umulig. Gjør det kort og gøy, og gi det uker heller enn dager. De fleste hunder kan lære å leve fint med huskatten sin.
    • Gratulerer med valp på vei! I stedet for å anbefale en bestemt skole vil jeg gi deg spørsmålene jeg selv ville stilt før påmelding, for det varierer mer mellom instruktører enn mellom skoler. Spør konkret: Hvilke metoder bruker instruktøren, og brukes det noen form for korreksjon eller «konsekvens»? Du vil ha et tydelig ja til kun belønningsbasert trening, ikke et vagt «vi tilpasser oss hunden». Hvor mange valper er det per instruktør? Seks er mye bedre enn tolv. Og handler kurset om hverdagen (ro, håndtering, alenetrening, trygg sosialisering) eller mest om sitt og dekk? For en setter-valp er det første langt viktigere. Be gjerne om å få se på en kurstime før du melder deg på. En seriøs instruktør sier ja til det. Jeg jobber selv som hundetrener i Oslo, så jeg lar andre svare på de konkrete skolene, men jeg har skrevet om hva god sosialisering faktisk er, om du vil lese mer: https://oslohundetrener.no/hva-er-sosialisering-og-hvorfor-er-det-viktig-for-valpen/
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...