Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva kan dette være for noe?


BDD Girl

Recommended Posts

Jeg velger naivt å tro at det er en blandingshund, og jeg håper inderlig ikke at det er en ulvehybrid.

Ut fra bildet så er det en del ting som gjør at jeg blir usikker. Det er perlsfarge, ørene og halen.

Pelsfargen er litt (ikke husky farge)... og lite schäfer, men kanskje noe belgisk fårehund (terv-malle)

Halen har dog en liten merksnodig farge og er strittende... Minner jo litt om en ulvehale...

Jeg velger å tro det er en baldingshund av noe slag. Renraset vil jeg hvertfall bestride, da jeg ALDRI har sett en slik hund før. Alaskahuskyer er jo "bastarder" er de ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller og mot blandingshund. Men han som har tatt bildet mener "hunden" hadde "annerledes" oppførsel, og det så ut som om den gravde etter mat. Men en hund som lukter noe godt vil jo også grave.

Tok et søk på dingo, og fikk opp et par som var veldig lik denne. Men har min sterke tvil om at det flyr rundt en Dingo i Sverige. :)20070711_dingo.jpg

Dette er ulvehybridene som står stilt ut på Tøyen. Synes ikke de er så like den første avbildede "hunden" akkurat. De er mer ulvelike enn hva denne er.

459113_hcaef292a829c5afae2e3_562x450.jpeg

Her er noen Alaska Huskys

459125_ha96cdf07f376ae48f516_562x450.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere ulvehybrider i grensetraktene og de er nok ganske uhomogene til utseendet, så det kan godt väre en sånn du har sett.

Hvor i Sverige var det du så den (jeg bor jo på svenskesiden av grensa :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er ulv i den, så er det i hvert fall blanding av en eller flere polare raser.

Dette er ulvehybridene som står stilt ut på Tøyen. Synes ikke de er så like den første avbildede "hunden" akkurat. De er mer ulvelike enn hva denne er.

459113_hcaef292a829c5afae2e3_562x450.jpeg

Nå trenger jo ikke den ene ulvehybriden ligne særlig på den andre. Blir litt merkelig å sammenligne bildet ditt med dette bildet av (dårlig) utstoppede hybrider.

Her er noen Alaska Huskys

459125_ha96cdf07f376ae48f516_562x450.jpeg

Alaskan husky er jo egentlig ikke en rase, den kan komme i ganske mange fasonger og farger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

457770_hdcd68432d1a16d4bdd26_650x487.jpeg

Bildet er tatt i Sverige, ikke så langt unna grensa til Norge. Noen tips til hva dette kan være?

For meg ser det ut som det kan være alaska husky med mye siberian i seg ... EDIT: Hm, den hadde jo endel likheter med Saarlos Wolfhounden du viste bilde av, Argyros.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

457770_hdcd68432d1a16d4bdd26_650x487.jpeg

Bildet er tatt i Sverige, ikke så langt unna grensa til Norge. Noen tips til hva dette kan være?

Tja, jeg tror vel kanskje at det er alaska husky med en god dæsj siberian i seg jeg, da..

Dette er min Gubbelille - han er alaska husky:

Tommy_uler.jpg

Dette er en siberian husky:

konyak.JPG

Og dette er enda en siberian husky:

stellapol04.jpg

Og dette er ulver :ahappy: :

Espen_og_ungulver_uler.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere ulvehybrider i grensetraktene og de er nok ganske uhomogene til utseendet, så det kan godt väre en sånn du har sett.

Hvor i Sverige var det du så den (jeg bor jo på svenskesiden av grensa :ahappy: )

Jeg vet ikke hvor i Serige det var. Er ikke jeg som har tatt bildet.

Hvis det ikke er ulv i den, så er det i hvert fall blanding av en eller flere polare raser.

Nå trenger jo ikke den ene ulvehybriden ligne særlig på den andre. Blir litt merkelig å sammenligne bildet ditt med dette bildet av (dårlig) utstoppede hybrider.

Alaskan husky er jo egentlig ikke en rase, den kan komme i ganske mange fasonger og farger...

Jeg vet da, at AH ikke er en rase, men betegnelsen for blandinger med polarhunder i seg.

Gikk hunden/ulvehybriden bare løs rundt på området?

Ser ut som den gjorde det ja. Og i følge han som har tatt bildet så gjorde den det.

Tja, jeg tror vel kanskje at det er alaska husky med en god dæsj siberian i seg jeg, da..

Dette er min Gubbelille - han er alaska husky:

Tommy_uler.jpg

Dette er en siberian husky:

konyak.JPG

Og dette er enda en siberian husky:

stellapol04.jpg

Og dette er ulver :barfy: :

Espen_og_ungulver_uler.jpg

Er det jeg mener og. At det er en AH med en god dose Husky i seg.

Gubbelille var pen da :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...