Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

3 hunder vi har hatt i familien her ..

Skriver litt om alle 3..

Den første hunde vi hadde var Samantha , hun var blanding av Labrador Retriver Og fuglehund. husker ikke så mye, var veldig liten når vi hadde henne.. MEn uansett fikk henne når hun var 1 år, overtok henne fra noen .. hun var utrolig lydig om herlig..

husker en gang mamma fortalte, så ringte noen te oss, så var hun hjemme alene, så tok hun telefonen og bare pustet veldig mye. så ho i andre enden skjønte ingenting :) hehe..Selv om jeg ikke husker så mye.. så har de fortalt mye fint om henne ..

Trykk her, bilde av Sam

Den andre hunden vi hadde, det var Ricky. han var blanding av Golden og Labrador retriver..

Denne hunden fikk vi som valp.. Den var så utrolig nydelig..Utrolig flink og lydig. snill med andre også..

Den hadde vi heller ikke så veldig lenge. for en dag kom det en liten gutt bort å stakk en pinne i øyet på Rivky så ble han så sur at han beit han. så da tok vi han . selv om det ikke var hundens feil. men. Så likte han ikke postmannen . hehe..

Ricky som valp

Ricky voksen

Den nest siste vi hadde det var Timmie, Engelsk cocker spaniel:D en nydelig skapning detta..

Fikk han som valp, litt billigere siden han hadde ikke fått ut en a tekstiklene, men den kom til slutt.. Var jo greit det..

men brukte han bare mest som familiehund og masse tur.. Var utrolig glad i denne hunden her.. Han passet alltid på meh, visst det kom noen mot meg som han ikkke kjente knurret han ikke kom bort til meg ;) hehe..

når jeg ble gammel nok fikk jeg lov til å gå tur med han.. det var moro.. MEn en dag fikk jeg astma og vi måtte gi han bort til noen.. det var kjipt...;) savner han veldig gutten <3

Nydelige Timmie

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
    • Da ville jeg jo ha byttet madrass, men kanskje ventet til du har fått litt mer kontroll på problemet. Det er veldig mange ting som spiller inn her. Aktivitetsnivå og hverdagslydighet generelt, får hundene det de trenger av aktivisering og trening, har de grunnleggende hverdagslydighet inne, osv.  Når de har lært seg at det hjelper å begynne å bjeffe midt på natten er det nok en større jobb å snu det, men ikke umulig. En mulig måte å trene de til å sove et annet sted er å legge en madrass i nærheten der og sove i samme rommet, men adskilt med grinder. Det forutsetter først at de er trygge og slapper av i sengene sine i utgangspunktet. Dette krever masse trening av hundene både sammen og hver for seg. Det er vanskelig å gi veldig spesifikk hjelp uten å ha sett hundene. Det kan være du har nytte av å få hjelp av en hundetrener/adferdskonsulent for å legge en plan. Hvis du ikke vet om noen du kjenner og stoler på kan du lete her: https://atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...