Gå til innhold
Hundesonen.no

Fitjar-Stord Hundeklubb 08-09/11/08

C.J

Recommended Posts

Skrevet

Ja, jeg er tidlig ute, nok en gang! Søndagskvelder er kjedelige...!

I år skal jeg stille en siberian husky, - og debutere i LP med min egen hund! :wub: Gleder meg til å trene masse i tiden fremover!

Så... hvem skal hva?

Skrevet
Var tenkt å stille begge våres hunder, men av en eller annen grunn skal dei ikkje ha schäfer i år.... :wub:
Kan det være fordi det nå er kunstgress på fotballbanen i stedet for grus? At det er fobudt med hunder på banen? Eller var det kunstgress der i fjor også? Eller stilte dere innendørs? :wub: Haha - jeg husker ikke!
Skrevet
Ja, jeg er tidlig ute, nok en gang! Søndagskvelder er kjedelige...!

I år skal jeg stille en siberian husky, - og debutere i LP med min egen hund! :wub: Gleder meg til å trene masse i tiden fremover!

Så... hvem skal hva?

Så spennende! Jeg stiller opp som heiagjeng (og fotograf :closedeyes: ).

Skal nok stille Aron der, regner jeg med :-) Ganske sikker på at vi stilte inne sist, og håper vi skal stille inne i år også!

Skrevet
Kan det være fordi det nå er kunstgress på fotballbanen i stedet for grus? At det er fobudt med hunder på banen? Eller var det kunstgress der i fjor også? Eller stilte dere innendørs? :wub: Haha - jeg husker ikke!

Kunstgress...? Vi var på grus i fjor, sch har ikkje fått stilt inne på 3 eller4 år......

Skrevet
Så spennende! Jeg stiller opp som heiagjeng (og fotograf :closedeyes: ).

Skal nok stille Aron der, regner jeg med :-) Ganske sikker på at vi stilte inne sist, og håper vi skal stille inne i år også!

Det høres bra ut, Marita! Jeg har kanskje toppen to bilder av meg og jenten sammen - er liksom jeg som pleier å stå bak kameraet :wub: Bare schæferne stiller ute.

Kunstgress...? Vi var på grus i fjor, sch har ikkje fått stilt inne på 3 eller4 år......
Nå er det i allefall lagt kunstgress på den banen som ligger nærmest hallen (går ut i fra at det var den som ble brukt til schæferne i fjor), så hvis det var grus der i fjor er det helt sikkert grunnen til at shæferne ikke får bli med... <_<
Skrevet
Nå er det i allefall lagt kunstgress på den banen som ligger nærmest hallen (går ut i fra at det var den som ble brukt til schæferne i fjor), så hvis det var grus der i fjor er det helt sikkert grunnen til at shæferne ikke får bli med... <_<

Det var ett stykke nedenfor hallen vi var i fjor.... ganske nær hovudveien og parkeringsplassen der.

Skrevet
Jeg har lyst! :wub: Hvis det er valpeshow der da?

Jepp, ganske sikker på at det er valpeshow. Aron stilte i valpeshow da vi var der i fjor, hvis jeg ikke husker helt feil :-P hehe

Skrevet

det er nok valpeshow. Om lydigheten er inne så kanskje jeg skal gå. Prøver å veie fram og tilbake.. var ganske glatt underlag ifjor, men det var innendørs (og det er jo fint i november) og LP-en gikk i en egen hall med god plass. Hm... vanskelig. Marita -du kan også gå LP der, da har du jo noen mnd å forberede deg på.

Skrevet

Såfremt alle papirer er klar og i boks, så blir dette debuten til lille-store Gigi i voksenklassen :wub:

Roma blir ikke med denne gangen, og jeg klamrer meg til håpet om at pelsen til Gigi holder til November slik at vi får med oss både FSHK og NV-08 :wub:

Skrevet
Var tenkt å stille begge våres hunder, men av en eller annen grunn skal dei ikkje ha schäfer i år.... :D

Så dumt at det ikke er Schæfer. Men du kan jo komme å heie på meg ;) . Jeg stiller nok 2 voksne og forhåpentligvis en nyinnkjøpt valp.

Skrevet
Så dumt at det ikke er Schæfer. Men du kan jo komme å heie på meg ;) . Jeg stiller nok 2 voksne og forhåpentligvis en nyinnkjøpt valp.

Eg kommer! ;) Skal jo stille min egen valp så eg skal nok leite deg opp :D

Skrevet
Eg kommer! :) Skal jo stille min egen valp så eg skal nok leite deg opp :lol:

Supert! :D . Det pleier ikke være så vanskelig å finne meg på utstillinger. Bare å finne sheltieringen det.

Skrevet

Skal ikke se bort fra at vi tar turen også. Men kanskje jeg prøver på et skikkelig stunt; få med meg NordV i Danmark på lørdagen og hjem i løpet av natten og rett opp til Stord på søndagen :rolleyes: Det lar seg faktisk gjøre. Hmm. Får se - kan man bli mer gal??

Skrevet
Skal ikke se bort fra at vi tar turen også. Men kanskje jeg prøver på et skikkelig stunt; få med meg NordV i Danmark på lørdagen og hjem i løpet av natten og rett opp til Stord på søndagen :rolleyes: Det lar seg faktisk gjøre. Hmm. Får se - kan man bli mer gal??

Ikke gal, bare engasjert :whistle: . Du må jo komme å heie meg frem med ny valp vet du.

Skrevet

Hey :-) Stiller Basenji på stord. gleder meg! endelig en utstilling i nærområdet. ikke for mange av dem :lol: Stiller da min supersnille (ja, d er helt sant!) og søte basenji Loke :) Forrige utstilling hadde han skikkelig merkelig pels... måtte bare le av ham :D men d gikk faktisk ikke så gale. Vi hadde d kjempegøy på turen, og d er d viktigste ;) Noen som vet om d kommer flere basenjier til stord?? jo flere jo bedre ;-)

post-3951-1219696221_thumb.jpg

post-3951-1219696141_thumb.jpg

Skrevet
Jeg kommer nok. Kanskje jeg stiller Extra eller går LP. Det får jeg se på :P

Selvsagt må du stille Extra! Hun er det fineste malledyret jeg noen gang har sett hvertfall :closedeyes:

Skrevet

Hei!

Har prøvd en del ganger for å komme inn på annonsa fordi jeg skal stille en del staffordshire bullterrier så lurer på hvilken dag gruppe 3 skal?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...