Gå til innhold
Hundesonen.no

Fitjar-Stord Hundeklubb 08-09/11/08


C.J

Recommended Posts

Ja, jeg er tidlig ute, nok en gang! Søndagskvelder er kjedelige...!

I år skal jeg stille en siberian husky, - og debutere i LP med min egen hund! :wub: Gleder meg til å trene masse i tiden fremover!

Så... hvem skal hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var tenkt å stille begge våres hunder, men av en eller annen grunn skal dei ikkje ha schäfer i år.... :wub:
Kan det være fordi det nå er kunstgress på fotballbanen i stedet for grus? At det er fobudt med hunder på banen? Eller var det kunstgress der i fjor også? Eller stilte dere innendørs? :wub: Haha - jeg husker ikke!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er tidlig ute, nok en gang! Søndagskvelder er kjedelige...!

I år skal jeg stille en siberian husky, - og debutere i LP med min egen hund! :wub: Gleder meg til å trene masse i tiden fremover!

Så... hvem skal hva?

Så spennende! Jeg stiller opp som heiagjeng (og fotograf :closedeyes: ).

Skal nok stille Aron der, regner jeg med :-) Ganske sikker på at vi stilte inne sist, og håper vi skal stille inne i år også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være fordi det nå er kunstgress på fotballbanen i stedet for grus? At det er fobudt med hunder på banen? Eller var det kunstgress der i fjor også? Eller stilte dere innendørs? :wub: Haha - jeg husker ikke!

Kunstgress...? Vi var på grus i fjor, sch har ikkje fått stilt inne på 3 eller4 år......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Jeg stiller opp som heiagjeng (og fotograf :closedeyes: ).

Skal nok stille Aron der, regner jeg med :-) Ganske sikker på at vi stilte inne sist, og håper vi skal stille inne i år også!

Det høres bra ut, Marita! Jeg har kanskje toppen to bilder av meg og jenten sammen - er liksom jeg som pleier å stå bak kameraet :wub: Bare schæferne stiller ute.

Kunstgress...? Vi var på grus i fjor, sch har ikkje fått stilt inne på 3 eller4 år......
Nå er det i allefall lagt kunstgress på den banen som ligger nærmest hallen (går ut i fra at det var den som ble brukt til schæferne i fjor), så hvis det var grus der i fjor er det helt sikkert grunnen til at shæferne ikke får bli med... <_<
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det i allefall lagt kunstgress på den banen som ligger nærmest hallen (går ut i fra at det var den som ble brukt til schæferne i fjor), så hvis det var grus der i fjor er det helt sikkert grunnen til at shæferne ikke får bli med... <_<

Det var ett stykke nedenfor hallen vi var i fjor.... ganske nær hovudveien og parkeringsplassen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok valpeshow. Om lydigheten er inne så kanskje jeg skal gå. Prøver å veie fram og tilbake.. var ganske glatt underlag ifjor, men det var innendørs (og det er jo fint i november) og LP-en gikk i en egen hall med god plass. Hm... vanskelig. Marita -du kan også gå LP der, da har du jo noen mnd å forberede deg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såfremt alle papirer er klar og i boks, så blir dette debuten til lille-store Gigi i voksenklassen :wub:

Roma blir ikke med denne gangen, og jeg klamrer meg til håpet om at pelsen til Gigi holder til November slik at vi får med oss både FSHK og NV-08 :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var tenkt å stille begge våres hunder, men av en eller annen grunn skal dei ikkje ha schäfer i år.... :D

Så dumt at det ikke er Schæfer. Men du kan jo komme å heie på meg ;) . Jeg stiller nok 2 voksne og forhåpentligvis en nyinnkjøpt valp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke se bort fra at vi tar turen også. Men kanskje jeg prøver på et skikkelig stunt; få med meg NordV i Danmark på lørdagen og hjem i løpet av natten og rett opp til Stord på søndagen :rolleyes: Det lar seg faktisk gjøre. Hmm. Får se - kan man bli mer gal??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke se bort fra at vi tar turen også. Men kanskje jeg prøver på et skikkelig stunt; få med meg NordV i Danmark på lørdagen og hjem i løpet av natten og rett opp til Stord på søndagen :rolleyes: Det lar seg faktisk gjøre. Hmm. Får se - kan man bli mer gal??

Ikke gal, bare engasjert :whistle: . Du må jo komme å heie meg frem med ny valp vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey :-) Stiller Basenji på stord. gleder meg! endelig en utstilling i nærområdet. ikke for mange av dem :lol: Stiller da min supersnille (ja, d er helt sant!) og søte basenji Loke :) Forrige utstilling hadde han skikkelig merkelig pels... måtte bare le av ham :D men d gikk faktisk ikke så gale. Vi hadde d kjempegøy på turen, og d er d viktigste ;) Noen som vet om d kommer flere basenjier til stord?? jo flere jo bedre ;-)

post-3951-1219696221_thumb.jpg

post-3951-1219696141_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...