Gå til innhold
Hundesonen.no

Innføring i hundefag på HiNT

Tinja

Recommended Posts

Skrevet

Hei :blink:

Lurer på om det er noen her som har tatt faget Innføring i hundefag på Høgskolen i Nord-Trøndelag? Og i så fall hva syntes dere om det? Ser jo at det er et lite fag, altså få studiepoeng, og skjønner at de ikke kan gå særlig dypt ned i de forskjellige temaene. Lurer vel egentlig på om det er "verdt pengene" :rolleyes:

Håper noen vil dele sine erfaringer :rolleyes:

Skrevet

Høres jo ålreit ut, men en studieavgift på 14.000 kr?? På en offentlig høgskole? Lurer på hva den studieavgifta inkluderer i så fall. Jeg går på høgskolen i sør-trøndelag og min studieavgift er mindre enn 10% av den der.

Skrevet

Jeg har tatt det, men da kostet det 10 000. Synes det var verdt pengene, men det kommer selvsagt an på hva som er din plan videre. Jeg tok det fordi jeg har tenkt å ha faget i en bachelor, ikke bare "på gøy". Masse spennende fag, og de gikk relativt dypt inn i det, siden en viss mengde forkunnskaper er antatt at man har. Men læringsteorien var ikke spesielt ny for min del, da. Ellers var det interessant å lære om genetikk og fôring, og rasedannelse.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Enig, "gamle erfaringer" er vanskelig å bli kvitt. Skal ikke mye til hos oss heller før gammelt grums flyter opp. Bra hun får oppfølging av fagfolk, som sikkert hjelper med å holde fokus på hunden som ER og ikke hunder som VAR🌸
    • Håper på det. Behandler er iallefall positiv, jeg blir litt negativ merker jeg basert på tidligere erfaring. Men det er positivt at hun ikke halter eller noe sånt og tilsynelatende bygger fin og jevn muskulatur og ifølge behandler er myk og fin med god bevegelsesfrihet i ledd. 
    • Artig med rykk-og-napp-voksing😬 Håper vondt'er er forbigående🤞
    • Zelda vokser som ugress, dessverre i så stor grad at hun har litt problemer med muskulære spenninger (håper iallefall det er alt det er), men vi koser oss masse og hun utvikler seg fint tross alt og litt enkel behandling holder ting i sjakk. Gleder meg dog til hun ser litt penere og mer balansert ut, så fort fronten tar igjen bakparten så skyter bakparten fart igjen og vokser 5 cm "over natten".  Og håper hun ikke blir alt for stor. 🙈 Håper på mange fine valpevennlige turer ila høsten,  har så smått begynt å trene litt, lærer utrolig fort, men merker godt at det ikke er en rase som er avlet for bruk lenger. Iallefall ikke særlig målrettet. Men det bor en del i henne så tipper det blir en gøyal hund å trene på sikt når man bare får kanalisert det litt bedre.   
    • Det er hundrevis av hunderaser, så det er litt av en jobb å liste alle. I prinsippet er kanskje myndene de mest krevende fordi de er selvstendige, egenrådige og har høyt jaktinstinkt. Men det er også individuelt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...