Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mye tur?


TrudeM

Recommended Posts

Vi går tur morgen, litt utpå dagen og på kvelden fast.

Trening osv kommer i tillegg

Morra og kveld er det som regel ca 20 minutters tur, mens jeg gjerne går minst en time på dagen.

I tillegg går vi gjerne andre steder på ettermiddagen eller jeg er med jentene som rir hestene våre på tur i skogen.

Blir fort 1-2 timer, men det varierer litt fra dag til dag, noen dager blir det bare turene her hjemme.

Vi har romslig inngjerda hage der hundene aktiviserer seg selv en hel del når været er brukbart.

Virker som om vårt aktivitetsnivå passer hundene veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen: ca. 20 min

Etter skolen: 1-3 timer tur i skogen

Kveld: 10-20 min

+ trening 1-2 timer daglig bortsett fra når vi har organisert AG trening 2 ganger i uka, da blir det litt mindre.

Ellers blir det gjerne leking i hagen, tur på cafe med mamma, pappa tar henne gjerne på en luftings mens jeg er på skolen osv. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene er på tur ca 3-4 timer om dagen,og det varierer når,og hvor lenge av gangen..

Det er tissetur når vi våkner,som ikke varer mer enn ca 10 minutter.

Så er det frokost for mennesker og dyr,og så på formiddagen blir det ofte 20-40 minutter med å løpe løs,leke med oss/meg..

Så blir det en 60-80 minutters tid på ettermiddagen,og på kvelden er det som regel 20-40 minutter med løping og lek igjen.

Så er det bare en tissetur på 10-15 minutter på sen kveld før det er natt,og soving..

Og av og til er det bare 20 minutters lek.Dette på varme dager.Ellers blir det mye natteturer om det er varmt,og på dagtid er det mest tissing og vasing i hagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører hundene mine 8 km - 1,5 mil ca annenhver, hver 3dje dag. Intervallene varierer.

Noen ganger 2 dager trening - 1 dag hvile, noen ganger 3 dager trening - 1 dag hvile, noen ganger 1 dag trening 1 dag hvile eller 2 dager hvile - 1 dag trening osv. Men gjennomsnittlig ca annenhver dag :P

Da trekker de ca 200 kg fordelt på 4 hunder.

Ellers er det sosial, ring, miljø-trening hver torsdag i den lokale hundeklubben, samt sulle-turer med unger eller matmor/far.

post-3189-1218299742_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fast morgentur på ca. 30 min. Så er det vanligvis en lengre ut på dagen, 1-2 timer, og så en kort kveldstur, 30 min.

Dette er det vanlige, men noen ganger kan "ut på dagen turen" bli mye lengre hvis jeg går sammen med en venninde og hennes hund! Da kan vi ta en skikkelig langtur. I helgene blir det også langturer med venninde og hund. Har måttet innskrenke langturene en stund pga. vondt kne, men nå er jeg på bedringens vei, og både jeg og bikkjene gleder oss til skikkelig tur igjen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan turer legges opp kommer ann på om jeg jobber, men det blir i hvertfall 3timer med tur hver dag, vi trener også litt på turene våre.

Ca 2 ganger i uken går hun i vanntredemølle eller svømmer i basseng og da blir det litt mindre turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får hunden minimum to timer tur hver dag, fordelt på 2-3 turer. En lang tur og en liten luftetur. Trening gjør vi på turene som oftest, innimellom kan ta egne treningsøkter utenom tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...