Gå til innhold
Hundesonen.no

Weee!!:-)

Ina

Recommended Posts

Da er vi kommet oss helberget hjem til Støren igjen.

Sto opp kl 0600 for å komme oss til Levanger i tide i morges, sukk det var tungt å stå opp, hihi.. Nok om det ;-)

En liten utstilling med få hunder, Eso var eneste Border Collien, noe som resulterte i BIR! I BIG uttaket så ente han på en 3.plass, kjempebra!! Er såååå stolt over godgutten, oppførte seg perfekt jo! Fikk flott kritikk av dommeren :-)

Vi traff også oppdretteren til Eso, hun kom med faren, Rundball, som skulle være med i matchshow. Selv om "balle" var i full røytning, ikke hadde noe pels, så var han dødsskjønn fordi. Skikkelig diger og kraftig, med deeeet herlige gemyttet. Jeg så utrolig mange likheter mellom han og Eso, både utseendemessig og temperament/oppførsel :-)

Kritikken vår:

Hanne 6mnd, utmerket type, herlig hode og utrykk. Velkroppet og velutviklet for alder. Herlig ... (uforståelig skrift) benstilling. God overlinje/underlinje. Velvinklet. Herlig pels og atraktiv farge. Velvist. Korrekt bitt.

Litt bilder:

IMG_1738_lite.JPG

Mamma og Rundball, faren til Eso!:-)

IMG_1746_lite.JPG

Jeg med Eso og Rundball

IMG_1750_lite.JPG

Fy søren det blåste noe helt sinnsykt! Hehe..

IMG_1751_lite.JPG

Er han ikke nydelig!? Åhh det var så mange likheter mellom han og Eso, se likheten bare i ansiktet da!

IMG_1759_lite.JPG

IMG_1745_lite.JPG

IMG_1741_lite.JPG

LiLi på vei hjem, hihi.. Stolt innehaver av nok en BIR + BIG2! Grattis vimsa :-)

IMG_1777_lite.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer ja! Kom oss hjem til slutt villdyret og jeg også. Vi orket ikke å se på matchshowet, det ble rett og slett for kaldt. Hoppa på regiontoget i stedet for lokaltoget, så vi måtte helt inn til byen, Tinka ble skikkelig kjefta på av en pyreneerhund som stod bundet fast i et butikkskilt av alle ting. Skjønner ikke helt hvorfor eieren overhodet satte den fast sånn. Og ikke var det helt lett for meg heller, for jeg skulle jo holde igjen den andre hunden så den ikke stakk uti veien samtidig som jeg prøvde å holde den og Tinka fra hverandre. I alle fall. Vi tok bussen hjem og nå er Tinka sliten!

Ina - har du planer om å dra på Stavsøra på K-test og lydighetskonkurranse og sånt i morgen? Det er Schæferklubben som arrangerer. www.team-nordenfjeldske.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ina - har du planer om å dra på Stavsøra på K-test og lydighetskonkurranse og sånt i morgen? Det er Schæferklubben som arrangerer. www.team-nordenfjeldske.com

Ahh.. det var i morra det var da, bæsj.. Nei, blir nok ikke så jeg reiser dit da, totalt utslitt nå jeg, hihi. Blir muligens en fest i kveld, åsså sove leeeenge i heele morra :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis. :D

Både Eso og pappan var kjempenydelige. :(

Blir ikke K Test da. Var bare en påmeldt, men er K Test i Tr.heim neste helg også. :wink:

JEg skal forøvrig dit i morgen. :D

Kommer rundt 10.30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RUNDBALL!!!? Det er seriøst det KULESTE hundenavnet jeg noensinne har hørt!! Haha.. Herlig og oppfinnsomt!

Haha! Ja! :D På Matchshowet så meldte hun ham bare på som RB, så folk ikke skulle tro det hadde klikket helt for henne *lol* :D Synes det er dritkult!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...