Gå til innhold
Hundesonen.no

Theo

Hazel

Recommended Posts

Hvilken kennel er han fra? vi skulle å kjøpe toller i sommer men pga militærinnkallingen til samboeren min falt de planene i grus :D

Men blir toller sommeren etter han kommer hjem fra militæret. glede seg ;)

Nydelig var nå den lille din i alle fall ;)

Kjøpte han hos Thicha`s kennel i Porsgrunn, men jeg er ikke sikker på om hun skal ha kull igjen med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. vi skulle kjøpe fra en kennel i fredrikstad, og de var ventet rundt den tiden din ble født.

Har et par kenneler vi skal kontakte å sette oss opp på liste til etterhvert. Det er nærmere to år til vi skal kjøpe tror jeg. Men man må være tidlig ute på tollere har jeg forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Han er jo bare til å spise opp!!!! :wink:  

Men lurer på en ting... Tror ikke jeg har sett en Toller med helt mørke brune øyne, skal de ikke ha det eller..?

Jeg har to tollere med brune øyer.. Solo har fått litt lysere med årene og har nå mørkebrune, mens Fibi har nesten svarte.. De har også mørke pigmenter (nese,øyekant,lepper...)

Det mest vanlige hos tollere er å ha sånn gul-brune, ganske lyse øyne, og rosa pigmenter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to tollere med brune øyer.. Solo har fått litt lysere med årene og har nå mørkebrune, mens Fibi har nesten svarte.. De har også mørke pigmenter (nese,øyekant,lepper...)

Det mest vanlige hos tollere er å ha sånn gul-brune, ganske lyse øyne, og rosa pigmenter..

Det skulle jeg akkurat til å si. :mrgreen:

Så nemlig nettopp et bilde av en toller på tollerforumet med mørk brune øyne, og fant ut at det sikkert er sånn at de med mørke pigmenter ellers har mørk brune øyne, og de med røde pigmenter har denne gulbrune fargen på øynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nemlig nettopp et bilde av en toller på tollerforumet med mørk brune øyne, og fant ut at det sikkert er sånn at de med mørke pigmenter ellers har mørk brune øyne, og de med røde pigmenter har denne gulbrune fargen på øynene.

Det begøver ikke være sånn. Har sett flere tollere med mørke øyer og lyse pigmenter.. se på argon f.eks. http://www.freewebs.com/tollergutten/

han er veldig fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[Det begøver ikke være sånn. Har sett flere tollere med mørke øyer og lyse pigmenter.. se på argon f.eks. http://www.freewebs.com/tollergutten/

han er veldig fin!

Nei, da fikk vi et bevis på at det ikke nødvendigvis er sånn, men jeg aner jo egentlig ikke heller. Kom bare på at det kunne være noe sånt når jeg så bildet av den sortsnutede tolleren. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm?? :?

Pan hadde mørke pigmenter og ravfargende øyne?Han var også veldig mørk i fargen ellers(det var hele kullet).

Moren var også mørkrød med sort snute og ravfargede øyne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vet som sagt ikke, men jeg har lagt merke til at tollere gjerne har disse lyse øynene, også så jeg denne med mørke pigmenter og mørke øyne og tenkte at det kanskje kunne ha en sammenheng. :wink: Men nå har vi jo fått bekreftet at pigmentene ellers ikke har noe å si på øyefargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
    • Er det noen som har kompetanse når det gjelder forvask av spisebestikk og servise før man setter det inn i maskin med kort vaskesyklus (steamer). Skal man vaske med håndoppvaskmiddel først, eller bare bruke rent vann? Finner ingen spesifikk beskrivelse hos mattilsynet. Har bare hørt at det kan ødelegge maskinen. Hvis noen har en link å vise til, helst fra produsent (Miele, Hobart el.lign.) hadde det vært fint.  
    • Huken multisele eller Troll nomesele. 
    • Avstand? Om hun kjefter, ta henne bort fra ham. Eller ham bort fra henne.  Dette er en prosess som tar mye tid, så jeg tenker at det kan være hun har større behov for rom og avstand en god stund til. Å ta igjen et par år med sosialisering som skulle skjedd fra valpestadiet vil ta lang tid og mye tålmodighet tror jeg.
    • Nå har frøken Lilje, usikker omplasseringshund, bodd hos meg i 3,5 mnd. Hun begynner å bli ganske husvarm og trygg på meg, men andre hunder og fremmede mennesker som tar kontakt er skumle, så de prøver hun å skremme bort. Det er greit nok, jeg skjønner at det har vært hennes eneste forsvar så langt i livet. Men så har vi en veldig grei og trivelig nabohund som vi har gått litt turer med, og han kjefter hun voldsomt på. I begynnelsen var det helt sikkert usikkerhet, hun ville gjerne følge etter og være nær han på tur, men så snart han snudde seg og så på henne ble det skummelt = bjeffing. Men nå synes jeg nesten det bikker over i bølling fra hennes side, for nå kjefter hun på han nesten uansett hva han gjør. Han er verdens snilleste og lar henne være helt i fred, så det er absolutt ikke noen grunn til at hun skal holde på sånn. Og ikke minst er det fryktelig urettferdig at han skal få så mye kjeft for ingenting. Hva gjør man? Hun er helt klart fryktelig dårlig sosialisert og har godt av å være sammen med snille hunder, men denne oppførselen synes jeg er uakseptabel.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...