Gå til innhold
Hundesonen.no

Et lite reisebrev


Akita

Recommended Posts

Nå har eg endelig kommet meg hjem i fra Kroatia/Podgora.

Var heldigvis ikkje så grusomt som eg hadde trod det var å være vekke fra tøtto.

Ho har hatt det fint hos moffen, men er nå veldig snurt på meg. Veldig lydig men samtidig veldig fornærma.

Visst du har tenkt å ta deg en tur til Podgora, ta for all del med deg et bilde av bikkjen, katten eller det du måtte ha i hus.

Gå nedover promenaden og finn Alek. Kan vel anbefale dette uansett hvor du måtte dra. er mange bra der ut som jobber på gaten.

Her får dere se. :D Det var dette bilde han brukte.

Veldig ot

((Vil på det varmeste anbefale Kroatia, og ta deg gjerne en tur til Bosnia og Mostar))

Mvh Anette & Akita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oh... jeg reiser til Kroatia til onsdag.... :P Skal seile i fire dager, så det er ikke allverden jeg får sett, men jeg gleder meg masse! Har vært der tidligere, for 21 år siden faktisk (hjelp!), så jeg regner med at det er litt forandret nå.

Kjempefin tegning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oh... jeg reiser til Kroatia til onsdag.... :P Skal seile i fire dager, så det er ikke allverden jeg får sett, men jeg gleder meg masse! Har vært der tidligere, for 21 år siden faktisk (hjelp!), så jeg regner med at det er litt forandret nå.

Kjempefin tegning.

Anbefaler Split og Korkula (litt usikker på skrivemåten)! Så fint der :P Og prøv sjokoladecrossantene! De er nammis :P For ikke å snakke om frukten som er så utrolig mye bedre enn vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til Korcua (vet heller ikke hvordan det skrives :/)! Der er det veldig veldig fint. Har vært i Split og Dubrovnik også. Gamlebyen i Dubrovnik er verdt å få med seg en kveld :P

Glem ikke å smake på kiwi-isen (og andre gode fukt-iser)! Jeg sitter å dagdrømmer om den hver eneste varme sommerdag!

Tegningen var super! Det skal jeg huske nesten gang jeg er ute og reiser (de lager jo billige slike tegninger i mange turistområder).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ah, Kroatia er mitt yndlingsland! Trogir er også en veldig flott by, og som Anette sa så er Mostar(i Bosnia) virkelig verdt en tur.

Flott bilde da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på interrail for tre år siden og da avsluttet vi i Kroatia, endte med å tilbringe to uker på Korčula, for et nydelig sted. PS! Dra opp i baren som ligger i et gammelt vakttårn, det er helt unikt:) BLÆH kun en uke ferie i år vondt å tenke på varme steder da gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Split og Korkula (litt usikker på skrivemåten)! Så fint der :P Og prøv sjokoladecrossantene! De er nammis :P For ikke å snakke om frukten som er så utrolig mye bedre enn vår.

Frukten husker jeg godt fra sist jeg var der faktisk. Det var nektarin-tre i "hagen" der vi bodde, og et marked like i nærheten som solgte masse deilig frukt.

Vi henter seilbåten like i nærheten av Split, så dit drar vi nok en tur. Ellers har jeg veldig lyst til å se Zadar igjen, det var der jeg var sist.... Men vi er 18 stk, så jeg vet ikke helt hvor mye gehør landkrabba jeg får, når det kommer til seiling og hvor vi skal... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at det ble bra sammenlignet med bildet :P Hvor lang tid brukte han på å tegne?

Han brukte to dager på bilde.

Kan ikkje vært det engang. han tegnet om kvelden mellom 8 og 12, og var på jobb om dagen.

betalte 200 kuna for det. 1 kn=0,88 kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...