Gå til innhold
Hundesonen.no

Stille fremmede raser


HHC

Recommended Posts

Sammen med landslagsplass kommer det også noen forpliktelser til meg. Og siden jeg har tenkt til å skyve min egen rase langt pokker vekk fra raser jeg ønsker meg på nordisk mesterskap (vi skal velge 3 + reserve) så trenger jeg å prøve noe nytt. Derfor hadde jeg håpet at noen soniser som har noen av rasene jeg tenker på hadde villet gi meg 10minutter på en eller annen utstilling vi begge er på å gitt meg litt tilbakemelding og tips på hvordan stille rasen deres.

Rasene jeg har i tenkeboksen er Curly/chesapeak, en liten type terrier, en stor type terrier, en stor tung hund (nuffe, berner, grand danois, st bernhard ovs), schæfer (ser ut som noe helt for seg selv, så kanskje litt mer enn 10min her :D) samt noe fra gr 9, 5 og 1 (trenger litt påfyll av erfaring fra de 3 gruppene føler jeg.)

Om noen har lyst, eller har spørsmål om dette, send gjerne en PM - eller svar i tråden.

Håper noen har lyst i hvertfall :P

EDIT; Gjerne andre raser også - all trening er såklart bra :P

EDIT2; er på resten av årets NKK med unntak av Tromsø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare å komme bort til meg om du ser meg på utstilling, så skal du få prøve deg på noen bernere. Men nå skal ikke jeg sørover på utstilling før NKK Kongsvinger i Oktober da, og det blir kanskje litt lenge til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sannsynligvis til Hamar om dvergschnauzer er interessant - de regnes jo som terriere i USA :D

Desverre litt sent, dessuten stilte jeg en på selve landslaguttaket da vi byttet hunder. Men tusen takk for tilbudet:)

Mona; Jeg klenger meg på deg på en eller annen utstilling antakelig - tusen takk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet tips er å prøve å sjekke ut hvem som driver med hunder i nærmiljøet deres. Husker jeg var kvalifisert til semifinalen i juniorhandling da jeg var 16 år. Da skrev jeg og ei venninne som også var kvalifisert brev rundt og forklarte at vi øvde oss til finalen og lurte på om de var villige til å lære oss å stille deres rase. Vi var å stilte alt fra franske bulldogger, cavalier, briarder hjemme hos Wera og Rodi Hubenthal, leonbergere og bedlington blandt annet.. Morro :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, om du vil prøve springer er jo Norma et alternativ. Vi skal i hvert fall til NKK Drammen på lørdagen :)

Akkurat det vil jeg veldig gjerne, for jeg har stilt veeldig lite spaniel til at det er gr 8 :)

Du vet du får låne wheaten av meg, og jeg kan sikkert kapre en kineser også til deg;)

haha, du er en selvfølge du :lol:

Du kan gjerne låne/bruke Aron - papillon. Stiller på NKK rogaland, om du har tenkt deg der :-)

Hadde vært veldig flott, skal til Orre :P

Jeg har flere kinesere du kan få prøve deg på... :lol:

haha, trenger jeg, ikke vant til å kjenne hud på bikkjene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil teste jentene mine så kan du få lov til det.

Men jeg tror nok at sjangsen er lik 0 for at du får en AK å stille i USA :lol:

Jeg skal til Gudbransdalen, Kongsvinger og Letohallen. Begge jentene mine er "vanskelige" på hver sin måte :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil teste jentene mine så kan du få lov til det.

Men jeg tror nok at sjangsen er lik 0 for at du får en AK å stille i USA :P

Jeg skal til Gudbransdalen, Kongsvinger og Letohallen. Begge jentene mine er "vanskelige" på hver sin måte :rolleyes:

USA?

Om du tenkte på mesterskapet så holdes det på Nordisk vinner utstilling i Danmark :P

Men vil gjerne prøve - tøff rase! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

USA?

Om du tenkte på mesterskapet så holdes det på Nordisk vinner utstilling i Danmark :P

Men vil gjerne prøve - tøff rase! :P

*ups* blingsa :P Jeg mente jeg leste før i dag noe om det..

Men i Danmark fins jo det muligens en liten promille... :rolleyes:

Om du ser meg en gang så får du bare komme, Blaze blir nok ikke med etter at hun er parret, men hun er nok ikke langt unna. Hun er vel den som stilles mest "korrekt" Australsk og proffs. Mens Talli fri stilles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...