Gå til innhold
Hundesonen.no

Ørsta 6. september


Susanne&Tapper

Recommended Posts

Skrevet

Er det nokon her som skal på stevnet i Ørsta den 6 sept? Eller stevnet til Sunnmøre hundeklubb den 7 sept? Fristen går ut i dag eller i morga :D

Og eit anna spørsmål, er det noko spesielt eg burde vite før eg reise på kvalpeshow? Noko spesielt hunden burde kunne bortsett frå stå og bli håndtert?

Skrevet

Jeg skal starte i AG+hopp med Tulla. Valpeshowet hadde jeg helt glemt..! :D Tror ikke jeg orker styret med å stille i begge deler når jeg tenker meg om (spesielt siden jeg drar dit alene), så da blir det nok kun AG.

  • 3 weeks later...
Skrevet

Å, har heilt glømt å sjekke denne tråden eg.. Men så kjekt at det kjem nokon frå Sonen då! Eg skal som sagt stille Nica, og i det heile tatt stille for fyrste gang og gruer meg veeeldig. Det kjem til å bli så flaut... Eg ser for meg alt det gale som kjem til å skje allereie.. Hoppe og sprette, bite dommeren og invitere dei andre hundane på leik og ikkje ha noko fokus i det heile! ...

  • 2 weeks later...
Skrevet

Må si jeg er lettere sjokkert nå. Fikk "pm" på sms, med beskjed om at pm ikke ble sendt ut. Man skulle møte opp med kvittering, eller evt betale i sekretariatet når man kom. Startnr ble utdelt der. Ingen info om hvor stevnet skulle være, ingen henvisning til hjemmesiden deres (som man må søke seg frem til for å finne ut hvor stevnet skal være, dommer, osv). Dette synes jeg er så amatørmessig at jeg har mest lyst å boikotte hele stevnet.

I fjor var det ikke like ille; men vi kom dit og skulle hente startnr i sekretariatet, fikk beskjed om at vi måtte ha kvittering (det ble ikke sendt ut beskjed om det, men stod med liten skrift på hjemmesiden deres). Jeg hadde selvsagt ikke med meg kvittering siden jeg hadde betalt i tide (for mye til og med), men heldigvis hadde de en liste over hvem som hadde betalt innen fristen, og der stod selvsagt jeg. Fem minutter før start fikk jeg endelig startnr. mitt. Jeg sa de min hjertens mening om hele saken, og at det var elendig arrangert. Man kunne ikke forvente at folk klarte å søke seg frem til hjemmesiden deres (jeg er heldigvis relativt dreven på internett, men stakkars "gamle tanter"), og informasjon om stevnet MÅ selvsagt sendes ut til de som er påmeldt! De brydde seg selvsagt ikke om det, og når man ikke tror ting kan bli verre enn i fjor, så skjer altså det som skjedde i år: opplysning om når stevnet starter (kl 10:00) på sms, ingen veibeskrivelse eller noe om skilting heller. Hadde det ikke vært for at de er såpass nærme som de er (kun seks timer å kjøre, hvis man er heldig med ferjene), så hadde jeg droppet de glatt. Finnes det virkelig ingen regler for hvordan stevner skal arrangeres? Det er tross alt et offisielt stevne dette...

Skrevet

Øh... Jeg trodde jeg hadde vært borti elendig arrangering med PM/startnummer osv, men dette toppet det gitt.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...