Gå til innhold
Hundesonen.no

Ørsta 6. september

Susanne&Tapper

Recommended Posts

Skrevet

Er det nokon her som skal på stevnet i Ørsta den 6 sept? Eller stevnet til Sunnmøre hundeklubb den 7 sept? Fristen går ut i dag eller i morga :D

Og eit anna spørsmål, er det noko spesielt eg burde vite før eg reise på kvalpeshow? Noko spesielt hunden burde kunne bortsett frå stå og bli håndtert?

Skrevet

Jeg skal starte i AG+hopp med Tulla. Valpeshowet hadde jeg helt glemt..! :D Tror ikke jeg orker styret med å stille i begge deler når jeg tenker meg om (spesielt siden jeg drar dit alene), så da blir det nok kun AG.

• 3 weeks later...
Skrevet

Å, har heilt glømt å sjekke denne tråden eg.. Men så kjekt at det kjem nokon frå Sonen då! Eg skal som sagt stille Nica, og i det heile tatt stille for fyrste gang og gruer meg veeeldig. Det kjem til å bli så flaut... Eg ser for meg alt det gale som kjem til å skje allereie.. Hoppe og sprette, bite dommeren og invitere dei andre hundane på leik og ikkje ha noko fokus i det heile! ...

• 2 weeks later...
Skrevet

Må si jeg er lettere sjokkert nå. Fikk "pm" på sms, med beskjed om at pm ikke ble sendt ut. Man skulle møte opp med kvittering, eller evt betale i sekretariatet når man kom. Startnr ble utdelt der. Ingen info om hvor stevnet skulle være, ingen henvisning til hjemmesiden deres (som man må søke seg frem til for å finne ut hvor stevnet skal være, dommer, osv). Dette synes jeg er så amatørmessig at jeg har mest lyst å boikotte hele stevnet.

I fjor var det ikke like ille; men vi kom dit og skulle hente startnr i sekretariatet, fikk beskjed om at vi måtte ha kvittering (det ble ikke sendt ut beskjed om det, men stod med liten skrift på hjemmesiden deres). Jeg hadde selvsagt ikke med meg kvittering siden jeg hadde betalt i tide (for mye til og med), men heldigvis hadde de en liste over hvem som hadde betalt innen fristen, og der stod selvsagt jeg. Fem minutter før start fikk jeg endelig startnr. mitt. Jeg sa de min hjertens mening om hele saken, og at det var elendig arrangert. Man kunne ikke forvente at folk klarte å søke seg frem til hjemmesiden deres (jeg er heldigvis relativt dreven på internett, men stakkars "gamle tanter"), og informasjon om stevnet MÅ selvsagt sendes ut til de som er påmeldt! De brydde seg selvsagt ikke om det, og når man ikke tror ting kan bli verre enn i fjor, så skjer altså det som skjedde i år: opplysning om når stevnet starter (kl 10:00) på sms, ingen veibeskrivelse eller noe om skilting heller. Hadde det ikke vært for at de er såpass nærme som de er (kun seks timer å kjøre, hvis man er heldig med ferjene), så hadde jeg droppet de glatt. Finnes det virkelig ingen regler for hvordan stevner skal arrangeres? Det er tross alt et offisielt stevne dette...

Skrevet

Øh... Jeg trodde jeg hadde vært borti elendig arrangering med PM/startnummer osv, men dette toppet det gitt.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvordan ser deres morgenrutiner ut med valp/hund før dere skal på jobb? Ønsker å høre litt hva andre gjør. valpen vår våkner som regel mellom 06-06.30. Vi tar han da ut i ca 15 min slik at han får gått på do, når vi kommer inn igjen så leker vi litt og trener på kommandoer før han får frokosten sin, så er det litt ut på do igjen før vi går inn, får litt hjernetrim og så er det inn i valpebingen når vi reiser på jobb. Hvordan legger dere opp starten av dagen deres?
    • @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...