Gå til innhold
Hundesonen.no

Kattungen min vil bare ha tunfisk i vann


jezbelle

Recommended Posts

Hei!

Vi hentet katten vår på fredag,og for å gjøre den mykeste overgang har jeg brukt samme kattesand osv som hun er vane med å bruke hjemme.Når jeg spurte om hva de hadde gitt henne og de andre kattungene sa de at de hadde fått friskies -1 junior(tørrfor) som alltid står fremme,catmilk(whiskas) og tunfisk i vann på hermetikkboks.

Vi har prøvd å gi henne annet bløtfor enn tunfisk i vann,fordi jeg har hørt at dette ikke er bra,men hun nekter iallefall å spise til junior både med and,kaning og kylling?Hun bare "graver" ved siden av skåla med bløtforet på.Noen andre som har opplevd dette?

Hun fikk litt fersk makrell istad som ikke var saltet eller noe,da blei hun helt vill,me knotter og bløtfor vil hun ikke ha.Kun tunfisk i vann! Hjalp ikke å bløte tørrforet heller:(Noen som har noen gode råd?Er så redd jeg skal gjøre noe galt med lille nurket!:lol:

post-4383-1217776433_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,det er jo nettopp derfor jeg spør hva jeg skal gjøre da vet du,fordi det ikke er bra...siden hun har fått tunfisk på boks der vi fikk henne fra:)Tunfisk er ikke farlig,men tunfisk på boks som er tilsatt salt og har ligget i hermetikk er ikke bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke tunfisk er bra for kattunger nei! Det beste rådet er nok det med å la den skrike til den spiser maten du vil gi den! :)

Det er ingen som er så kresne i matveien som katter, dersom de får lov til det! :P

Min H. Birma fikk stappet i seg så stor posjon m. tunfisk at han holdt på å stryke med av det! Han var bare en liten kattunge, og oppdretters første kull, så hun visste ikke bedre! Skal si hun fikk sjokk da hun oppdaget hva hun hadde gjort! Det ble dyrlegebesøk i full fart, og han var visst veldig mager en stund stakkar! Men da jeg kjøpte han var han like fin igjen! :)

Får føye til at selv om han er over 3 år nå, så nyttter det ikke å komme med tunfisk lenger! Kjøpte tunfisk i olje for en stund siden for det skulle være så fint for pelsen, men det er kun vår eldste katt som spiser det! :D

Men ellers er Birmaen lite kresen, han spiser nær sagt alt, utenom tunfisk, men elsker reker som jeg skyller i vann først, for å få bort saltet i de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei AnneM!

Tusen takk for fint svar.Jeg prøvde i går,men blei selvfølgelig litt svak,så fikk hun bløtfor til junior katt med litt tunfisk oppe i.Gjett hva-selv om vi knuste og blandet alt sammen så skilte hun ut tunfisken!

Men i dag skal vi prøve så godt vi kan-vil ikke at kattungen vår skal bli dårlig heller.Men mistenker hun har blitt litt "avhengig" av saltet i tunfisken?

Takk for tipset om rekene-det skal vi prøve:) Hellige birmaer er nydelige-har du lagt ut noe bilde av den?:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

katter er veldig kresne,men slenger meg på den at hvis de er sultne nok vil den spise det den får servert.. selvfølgelig,det finns untak,jeg vet om katter som nekter å spise som blir sendt til dyrlegen pga vekttap,da må de tvangsfores osv.. du burde kjøpe tørrfor hos dyrebutikk\dyrlege,det foret de har der er mye bedre enn det du får kjøpt i matbutikken :P og ikke gi de melk heller,de får katten diare av.. ordentlig for og vann burde altid stå framme :P og evt gi litt godis innimellom,feks koke fisk (sånne fryste fileter UTEN skinn og bein) og servere,det er stas :D

du får leke masse med den og gire den litt opp,da smaker som regel alt mye bedre hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei AnneM!

Tusen takk for fint svar.Jeg prøvde i går,men blei selvfølgelig litt svak,så fikk hun bløtfor til junior katt med litt tunfisk oppe i.Gjett hva-selv om vi knuste og blandet alt sammen så skilte hun ut tunfisken!

Men i dag skal vi prøve så godt vi kan-vil ikke at kattungen vår skal bli dårlig heller.Men mistenker hun har blitt litt "avhengig" av saltet i tunfisken?

Takk for tipset om rekene-det skal vi prøve:) Hellige birmaer er nydelige-har du lagt ut noe bilde av den?:P

Dette minner meg om vår eldste katt og marktabletter! Han ser de små hvite kornene i våtforet om de er knust aldri så små! Så nå har jeg begynt å ta markkur i nakken hans når han skal gå ut, vil ikke risikere at de andre 2 dyra våre slikker han der, og blir dårlige.

Jeg skyller rekene til Chivas under lunket vann, han liker de ikke når de er iskalde rett fra kjøleskapet.

Og nei, jeg har ikke lagt inn bilde av han her, syntes det er vanskelig å legge inn bilder her, ikke som på Nettakvariet og Gullfiken.net i hvertfall! :P Men han er Brunmasket, og det ligger bilde av en maken katt inne på en av sidene her! :P

Men tilbake til saltet, jeg tror ikke de som voksne katter har vondt av litt salt, for vi hadde en hunnkatt en gang, som kom løpende hver gang vi lagde popkorn. Jeg prøvde å la henne få det usaltet, men det skulle hun ha seg frabedt! Men nå er det vel forskjell på hva voksne katter tåler og hva kattunger tåler da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt både Hill's og andre merker fra dyrebutikken.Flaks har jeg at en del av disse merkene har smaksgaranti slik at jeg får pengene igjen.Men problemet er rett og slett at hun ikke vil spise annet enn tunfisk.Hun liker jo leverpostei blant annet,derfor bløtet vi opp tørrforet og blannet dette med leverpostei.Hun bare lukter på det,og "graver" ved siden av skåla.Tenkte jeg skulle være lur og male det opp,så hu slapp de store knottene,og det hjelper heller ikke!

Jeg blir helt gal!Men vi får bare prøve,og i verste fall får vi ta turen til dyrlegen:(

Takk for hjelp-og et tips: IKKE gi kattungene dere eventuelt får tunfisk:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JIPPI!! ENDELIG SPISER HUN KNOTTER!VERDENS STOLTESTE MAMMA OG PAPPA I HUSET HER NÅ:)

Vi har prøvd å håndmate henne med knotter blandet i tunfisk,saltpølse,leverpostei+++men hun har kun slikket det bort eller spist alt utenom knottene,men i dag blannet jeg knottene med litt catmilk og la de i hånda,for så å legge rene knotter uten noe på en skål med såvidt litt melk,og nå spiser hun rene knotter!!!!!

Takk for all hjelp til alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...