Gå til innhold
Hundesonen.no

Chantie, min Finske Lapphund


LindaM

Recommended Posts

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar
Naw! Så fin han var!

*kremt* det er en tispe :o

HiHi^^ Er helt forelsket jeg :happy:

OI oi oi, skjønte nok det var deg :P

Hvor kommer a fra? :icon_confused:

Det er første Kullet til et oppdrett i sverige som heter Tomtangen, eller.. det blir vel Tomtengen(?) :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HiHi :P

Masse koselige meldinger :happy:

Ååå, så nydelig hun var! :P Gratulerer med valp! (:

Lykke til med trening og slikt :o

---------------------------

Hilsen Wilma :hund_01:

Tusen takk *føle seg stolt*

For en søt fotvarmer :P

Frizzie, for et fint navn til den lille pelsdotten :D

Gratulerer vi gleder oss til og se flere bilder i oppveksten hennes (hvis du legger inn flere bilder da).

Det skal komme MASSE bilder, og sikkert noen videoer også ;)

Skal lage en hjemmeside NU, så der kommer det masse der også! fra første stund ^^

Det var jo en vakker skapning. Gratulerer så masse chantie, morsomt navn hun har :icon_confused: Vedder på at du ikke får sove så godt inatt. Ha en flott dag imorgen da.

Jeg trur egentlig ikke jeg kommer til å sove stort i det hele tatt :P

Gratulerer! Hun var helt herlig! :lol::P

Gleder meg til flere farger :P

Ser ut til at du har fått deg en viltfarget jente^^

Men slik var mi også i begynnelsen, men nå er hun grå m/ tegn :P

Lykke til imorgen! :P

Jupps! hun er viltfarget ;) det blir spennende å se hvordan den forandrer seg ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihihi, ja du må lage til hjemmeside nå, får ikke tid til noe slikt når valpen er i hus! :o

HiHi! Nei, jeg vet.. Så det var liksom derfor jeg skulle lage det da... men rakk jeg det?? NEI <_<

Nommin så søt jente :P Grattis med finsk lapphund :lol:

Så søt! =)

Ps: Fint banner =P

Tusen Takk :happy:

Oh :icon_confused:

HiHi! Så noe lignende skjedde på Wretch sin tråd om Luna også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå MÅ jeg dobbeltposte!..

Frizzie ble et ALTFOR tungvindt navn, så hun heter Chantie ^^ :P

Vi kom hjem foooor... *tenke* snart 1 1/2 time siden :lol:

Lille prinsesse er sliten, og ligger å sover lydløst ved siden av meg <3

Hun var kjempegrei hele turen hjem fra sverige, hun var kjempeflink på båten også :huh: (Moss-Horten)

Alt av papirer o.l er i orden, så da er det bare å sende inn til NKK :rolleyes2:

Blir spennende å se om hun gir noe lyd fra seg i natt :happy:

Jeg må se å få laget meg en hjemmeside jeg... Eller i allefall en Blogg!

Jaja, får se om jeg har tid til det i morgen mens lille prinsesse sover^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var kjempeflink i natt :)

Våknet kl. 06.00 av at det var no krafsing... Det var lille prinsesse som hadde forvillet seg inn under senga :P

Hun la seg rett ned igjen etterpå, og sov 2 timer til! :happy:

Hun fikk mat, og jeg gikk ut med henne, var ute i ca. 45 min. men litt etter jeg kom inn med henne, så bajsa hu <_<

Har sovet 3 ganger i dag allerede :huh:

Har møtt tre hunder, en pyttelitten tispe av rasen cavalier, Ei Labrador tispe, og en labradoodle hanne :happy:

Cavalieren var veldig redd av seg, mens Chantie ville leke :P

Labradoren var ikke så veldig interressert...

Og Labradoodlen var litt overivrig :P Så hun begynte å kjefte litt på han^^ Dét er faktisk den eneste lyden hun har laget siden vi satt oss i bilen..

Nå sover hun bak sofaen :P

Skal laste ned bilder til photobucket veldig straks :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ååååhh! Nå hadde jeg skrivd MASSE, og lagt inn MASSE bilder, også plutselig kommer den derre error-report eller hva nå enn det heter...*

i allefall..

Jeg har tatt litt bilder fra kjøreturen hjem, og litt bilder fra første dag hjemme :)

Den Franske bulldoggen til tante er jo helt krakilsk :P

Skal TA alt og alle! MEN i dag har Chantie fått seg et lite kick, så hu har satt han litt på plass :lol:

Jeg blei litt bekymra over at hun hadde bajsa inne 3 ganger, men nektet å gjøre det ute!

Men for litt siden så satte hun seg ned, jeg trudde jo bare hu satt, men så sa jeg til tante som var ved siden av; TISSER HU ELLER?! Oh jadda! det gjorde hu :P

Litt etter bajsa hu også :P

Ja, frem til bildene.. Dumme meg tok jo ikke med kameraet bort på fotballbanen der hvor vi var ganske lenge... <_<

Men har jo noen bilder her:

*klipp*

Chantie syntes det var veldig varmt i bilden..

*klipp*

*ZZZzzZZzzzzZzzZzZzzZZzZzZZZzzzz*

*klipp*

Og her ligger hun på en egen stol, på Moss-Horten ferja :huh: Var ute på dekk litt først, men der var det mange unger som løp rundt å skrålte...

*klipp*

Også har jeg litt bilder fra den første dagen :happy:

Flere av bildene ble ganske så 'skurrete/blurrete' om jeg kan kalle det, det :P :P

CIMG1615.jpg

CIMG1607.jpg

CIMG1616.jpg

CIMG1618-1.jpg

CIMG1623.jpg

CIMG1624.jpg

CIMG1625.jpg

CIMG1626.jpg

CIMG1627.jpg

CIMG1602.jpg

CIMG1603.jpg

CIMG1604.jpg

De siste bildene her likte jeg egentlig ganske godt, men jeg brukte blitz, så øynene ble så lyse :P

Noen som kan hjelpe meg å fikse på dette :happy: ?

EDIT: der hvor jeg har *klippet* så skal jeg heller fikse bildene senere :P de ble alfor store :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er utrolig fin! Kos deg med valp! Det gjør iallefall jeg :)

Tusen Takk :happy: Jeg skal kose meg MASSE!

oi oi oi så søt! :huh:

skikkelig lita spissfrøken!

ser ut til at hun får en SVÆR pels :P

HiHi^^

SVÆR pels blir det nok :lol:

Bak mot 'rumpestumpen' blir det liksom som å ta på ull fra en lammunge :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
×
×
  • Opprett ny...