Gå til innhold
Hundesonen.no

Bruke eller ikke bruke tispebukse?


Blondiemamma

Recommended Posts

Blondie fikk løpetid i går, og hun ser rimelig udelikat ut nedover bakbena og hasene :angry: Tror egentlig ikke hun helt har forstått at hun har en dott bak der (vasker seg hvertfall veldig skjelden) og hun forstår hvertfall ikke at det renner noe ut derfra... Jeg mener å ha hørt at man gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å sette på tisper tispebukse, fordi de da ikke lærer seg å slikke seg selv. (min forrige tispe brukte jeg aldri det på. Hun ryddet opp etter seg selv. Til og med det som måtte dryppe på gulvet) Hva gjør dere andre med tisper? bruker dere bukse på dem eller lar dere de få en mulighet til å lære seg å ordne opp i det selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zelda bruker badebleier som man klipper et hul for halen i.

De er litt dyre, men man trenger ikke skifte så ofte og de fungerer utmerket.

Du må nok regne med litt gris, men "tispetruser" fungerer utmerket.

Jeg anbefaler deg også å bruke badebleier.

Kjøp den minste størrelsen :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sita skjønte heller ikke dette med vasking før siste par dagene av første løpetiden. Og siden har hun vasket seg jevnt og trutt, så jeg håper hun blir flinkere neste løpetid. Jeg ville gitt det litt tid. Det er kanskje litt verre for deg med hvit hund, men gi henne sjansen til å skjønne det. Aner ikke om man "ødelegger" ved å ta på dem tispebukse, men hvem vet, kanskje blir hun like flink som din forrige tispe når hun bare får litt tid på seg. Og isåfall slipper du dette styret med bukser/bleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også hvite bakbein på voffen..

Jeg brukte tispetruse på henne i den værste perioden, for hun skjønte heller ikke at hun skulle vaske seg, og det var enkelte andre i husholdningen som syntes hundemensenblod på sokkene var grusomt ekkelt!

Men hun fikk gnagesår av den, så prøvde å ha den på så lite som mulig.. Hun begynnte å vaske seg etter hvert selv om hun brukte truse, og da hun skjønte greia lot jeg henne gå uten!:angry:

Det ordner seg nok etter hvert!

Men hadde det vært meg tror jeg heller jeg hadde brukt truse eller bleie i steden for å labbe rundt i blod:P

Men tror trusene er best, for da får de vasket seg selv om de har den på..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid brukt tispetruse og jeg syns det er lettest og ganske ukomplisert. Hun har den på inne og når vi er på besøk, og hun har den ikke på om natten. Skifter bind ofte. Så slipper man griseriet med blodflekker. MIn hund ser ikke flekkene selv, og vil ikke alltid slikke dem opp heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syntes det virker veldig greit med tispetruse.. Men kita biter de bare i stykker. så etter første gangen gadd vi ikke mer..

Hun er så renslig uansett. kommer 4-5 +dråper noen ganger .. men ellers er hun så flink til å holde seg ren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaisa har bare hatt en løpetid og første løpetiden var det fint vær så vi var ute nesten hele tiden

som gjorde at hun ikke trengte tispetrusen sin. Men vi har tispetruse og skal bruke det framover.

ja, grit å være ute å sleppe alt det blodet.. Veldig greie de trusene altså..

Bare her p utskikk etter hannhundene, de lurer rundt hjørnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Hvordan går det med løpetiden? Når Corin var valp så forsto hun ikke helt dette tror jeg:)

Men tror de fleste vasker seg selv etterhvert.. Så kanskje 2 el 3 løpetid så går det nok bedre.

Jeg synes det er veldig lurt med slik "truse", spesielt om man skal ta med hunden sin bort til andre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bea har sin løpetid nr 2 nå.

Første løpetiden forstod hun ikke helt hva det var for noe og var ikke særlig flink til å vaske seg i det hele tatt. Brukte ikke tispetruse til henne da, vasket som en helt i stedet.. heh. Denne gangen har hun vært litt flinkere, men vi kjøpte også en tispetruse til henne.. Den første uken var vi hos mine foreldre som har hvite fliser på gangen og kjøkkenet = så ikke helt godt ut :D

Nå er vi hjemme igjen, jeg lar henne gå en del uten trusen så håper jeg hun skal lære seg å vaske seg.. Når jeg blir lei av drypping tar jeg på tispetrusen.. men hun har den av inni mellom.. om natten og når hun er alene hjemme (ser for meg hun vil ødelegge den).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...