Gå til innhold
Hundesonen.no

Zoey er syk..!


Zoey

Recommended Posts

Var på utstilling i moss i dag, og reagerte på at Zoey var litt slapp, men trodde det bare var varmen som slo henne ut.. Hun lå i skyggen i buret mesteparten av dagen, vi fant et sted som faktisk var ganske svalt!

hun fikk ha fuktig vått håndkle over seg når hun var i sola.. Jeg funderte over at pelsen på syggen var litt "bulkete" men tenkte ikke mer over det..

Hun fungerte greit i ringen, men ble kjempeslapp etterpå, orket nesten ikke gå til bilen.. Trodde fremdeles det var varmen, så kjølte henne ned i vannslangen.

Da vi kom hjem ble hun slappere og slappere.. Skulle til noen venner, så valgte å ta henne med.. Hun har ligget i buret hele tiden, og dette er ikke normalt.. Valgte å dra hjem med henne igjen..

Hun er nå MYE dårligere, hoven/vablete over ryggen, har feber, er utrolig slapp og har kastet opp en gang..( bare magesyre)

Har vært i kontakt med vetrinær, og vi skal avvente det hele så lenge hun ikke blir værre..

Mest sansynlig en allergisk reaksjon sier han..

Noen som har vært borti noe lignende??

Er så bekymra for lille pelsulf :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på at hun drikker da.. håper hun er bedre idag. De der vablene gjør at det høres litt ut som elveblest på en måte - bare at såvidt jeg vet går vel elveblest primært på hode og bein. Behandlingen der er kortison. Hvis hun ikke er bedre, så ville nok jeg gjort mitt ytterste for å få henne til en veterinær.. stakkars lille bisk - og stakkars deg, det er så skrekkelig når ens bisk blir syk.

Lykke til da - håper du snart skriver at det er gått over og at Zoey er i stor form!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fibi ble hoven i ansiktet, spesiellt rundt øynene og fikk klumper som poppet opp og forsvant og poppet opp på nye steder, slik at hun så ut som hun var besatt av et eller annet utenomjordisk, da hun hadde svelget en veps. Hun fikk kortisonsprøyte og ble lagt inn til observasjon etter at jeg hadde hatt en våkenatt. (Shit happens stort sett i helger, ikke sant.) Etter arbeidstid hentet jeg en nesten frisk hund.

Det samme skjedde da hun gravde opp et jordvepsebol sommeren etter. Da dro vi rett til veterinæren og fikk kortisonsprøyte og satt der (på eget rom) i tre-fire timer, slik at de kunne holde øye med henne. Da plukket jeg vel ca tredve brodder av henne, både rett etter at vi hadde kommet oss unna vepsene og nede hos veterinæren.

Nå vet jeg jo at hun reagerer svært kraftig på vepsestikk og prøver å passe på. Hun skjønner det muligens selv også, for det har blitt med de to gangene.

Litt rart at hunden din ikke har fått kortison, kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet'n mente vi kunne se det ann over natta, hun virker litt kvikkere nå heldigvis.. Har klart å få i henne litt mat, men feberen er fremdeles ikke borte.. Vet'n var på sykebesøk for øyeblikkt, så vi må vente til han kommer tilbake.. Og da blir det nok kortison tenker jeg...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...