Gå til innhold
Hundesonen.no

Zoey er syk..!


Zoey

Recommended Posts

Var på utstilling i moss i dag, og reagerte på at Zoey var litt slapp, men trodde det bare var varmen som slo henne ut.. Hun lå i skyggen i buret mesteparten av dagen, vi fant et sted som faktisk var ganske svalt!

hun fikk ha fuktig vått håndkle over seg når hun var i sola.. Jeg funderte over at pelsen på syggen var litt "bulkete" men tenkte ikke mer over det..

Hun fungerte greit i ringen, men ble kjempeslapp etterpå, orket nesten ikke gå til bilen.. Trodde fremdeles det var varmen, så kjølte henne ned i vannslangen.

Da vi kom hjem ble hun slappere og slappere.. Skulle til noen venner, så valgte å ta henne med.. Hun har ligget i buret hele tiden, og dette er ikke normalt.. Valgte å dra hjem med henne igjen..

Hun er nå MYE dårligere, hoven/vablete over ryggen, har feber, er utrolig slapp og har kastet opp en gang..( bare magesyre)

Har vært i kontakt med vetrinær, og vi skal avvente det hele så lenge hun ikke blir værre..

Mest sansynlig en allergisk reaksjon sier han..

Noen som har vært borti noe lignende??

Er så bekymra for lille pelsulf :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på at hun drikker da.. håper hun er bedre idag. De der vablene gjør at det høres litt ut som elveblest på en måte - bare at såvidt jeg vet går vel elveblest primært på hode og bein. Behandlingen der er kortison. Hvis hun ikke er bedre, så ville nok jeg gjort mitt ytterste for å få henne til en veterinær.. stakkars lille bisk - og stakkars deg, det er så skrekkelig når ens bisk blir syk.

Lykke til da - håper du snart skriver at det er gått over og at Zoey er i stor form!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fibi ble hoven i ansiktet, spesiellt rundt øynene og fikk klumper som poppet opp og forsvant og poppet opp på nye steder, slik at hun så ut som hun var besatt av et eller annet utenomjordisk, da hun hadde svelget en veps. Hun fikk kortisonsprøyte og ble lagt inn til observasjon etter at jeg hadde hatt en våkenatt. (Shit happens stort sett i helger, ikke sant.) Etter arbeidstid hentet jeg en nesten frisk hund.

Det samme skjedde da hun gravde opp et jordvepsebol sommeren etter. Da dro vi rett til veterinæren og fikk kortisonsprøyte og satt der (på eget rom) i tre-fire timer, slik at de kunne holde øye med henne. Da plukket jeg vel ca tredve brodder av henne, både rett etter at vi hadde kommet oss unna vepsene og nede hos veterinæren.

Nå vet jeg jo at hun reagerer svært kraftig på vepsestikk og prøver å passe på. Hun skjønner det muligens selv også, for det har blitt med de to gangene.

Litt rart at hunden din ikke har fått kortison, kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet'n mente vi kunne se det ann over natta, hun virker litt kvikkere nå heldigvis.. Har klart å få i henne litt mat, men feberen er fremdeles ikke borte.. Vet'n var på sykebesøk for øyeblikkt, så vi må vente til han kommer tilbake.. Og da blir det nok kortison tenker jeg...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...