Gå til innhold
Hundesonen.no

Avlivning pg.a. hunden ikke er stueren


Wheaten terrier

Recommended Posts

Leste et innlegg på et forum for en god stund siden og kom på det nå...

Det var en eier av en hund, dachs tror jeg, som ikke fikk hunden stueren, og den var noen år gammel men var enda ikke blitt stueren så eieren så på dette som et så stort problem at hun vurderte avlivning av hunden.

Husker jeg reagerte litt på dette, for nesten alle som svarte henne sa at det ville nok de også gjort eller at det nok var den beste utveien.

Jeg mener, burde man avlive en hund bare pg.a. at den ikke er stueren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ltit ann på i hvor stor grad.. Hvis de er like likegyldige som en valp, så kan det jo utvikle seg til å bli et problem! Men jeg vet ikke om jeg synes det er god nok grunn? (Vet forresten om mange hunder som har blitt stuerene ved omplassering!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen jeg kjenner hadde en elghund som aldri ble stueren. Den ble sjekka gos dyrlegen flere ganger, og var noe galt med nyrene eller noe + kronisk urinveisinnfeksjon... :cry: :? De valgte derfor å avlive den, med veldig tungt hjerte selvfølgelig.

Om det er medisinske årsaker syns jeg kanskje hunden får det best om den blir avliva. Men fins jo også psykiske årsaker, og er mange hunder som har blitt bedre/helt husrene etter omplassering/miljøforandring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...