Gå til innhold
Hundesonen.no

Mosseutstillingen


SFX

Recommended Posts

Noen som har resultat? Vi "koser" oss med banankassepakkehelg, og jeg trenger å stagge utstillingsabstinensene, men jeg har i hvert fall fått viljen min i bernerringen, hvor vår vakre halvbror Vebjørn Viking av Hiselfoss har fått sitt første og siste cert i norsk åpen klasse... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar
Venninnen min sin import berner sennen valp blei BIM :)

Morsomt :)

Importert bernervalp? Det kan vel bare være Luna? Eller er det noen jeg ikke har fått med meg? Til C?

I så fall er det en pen valp, da jeg så henne på Bjerke. Håper hun stiller på Østfoldspesialen i august, for dit skal jeg.

Vet du hvem som ble BIR?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Importert bernervalp? Det kan vel bare være Luna? Eller er det noen jeg ikke har fått med meg? Til C?

I så fall er det en pen valp, da jeg så henne på Bjerke. Håper hun stiller på Østfoldspesialen i august, for dit skal jeg.

Vet du hvem som ble BIR?

ja er Luna, Christina er venninne av meg:)

Jeg hjalp henne med å imp. Luna, :)

Bir Bernervalp = Apoletanos gagarin

Edit : de skal på østfold spes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer WheatenMali (woho, da tar dere hattrick og blir BIR neste år og :wub:) og blondiemamma (jeg visste hun kom til å slå søstra si!).

Vi kommer tilbake med våre resultater i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, WheatenMali & Blondiemamma.

Stilte du i gruppa, Kristine?

Takk=)

Nei, det var så varmt og jeg hadde dratt med hele familien, så pga dem og for å ikke pine hundene dro vi rett etter rasebedømningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk samme resultat som i fjor på mosseutstillinga, BIR på Oscar :wub:

Ekstra morsomt at samme tispe som i fjor, i år også ble BIM :lol:

Dødskult! Gratulerer :D

Blondie ble BIR, men ble ikke plasser i gruppa :D

Grattis :P

Oog, lykke til i morgen med Tia, Inger Vilde :P Jeg skal sitte på telefonen hele dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare gratulere Eliandrea og hennes groenendael gutt Luno des Champs du Trefle med 3.BIS valp i Moss i dag!! og hun som var bekymret for om han ville oppføre seg :wub: Grattis eliandrea...:lol: Stolt av dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare gratulere Eliandrea og hennes groenendael gutt Luno des Champs du Trefle med 3.BIS valp i Moss i dag! og hun som var bekymret for om han ville oppføre seg :D Grattis eliandrea...:wub: Stolt av dere!

Høh? Skal ikke gruppe 1 gå i morgen da? :lol: Eller snakker du om en annen utstilling?

Uansett: grattis til Luno med supert resultat :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høh? Skal ikke gruppe 1 gå i morgen da? :wub: Eller snakker du om en annen utstilling?

Uansett: grattis til Luno med supert resultat :lol:

Jeg håper virkelig du har rett i det, Anette... Ellers har jeg badet og børstet hund helt forgjeves i dag... :D

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag debuterte Tia i 4-6 mnd klassen. Det var bare henne og en til tispe. Den var 5 mnd og selvsagt mye mer utviklet. Dommeren likte tia veldig godt, men hun kom på 2( blå.) Jeg var iallfall kjempe fornøyd med henne. det var kanon varmt og jeg trodde hundene skulle kollapse i dag :wub: kritikken er litt uklar, men jeg får prøve å tyde den så godt jeg kan ;

4 mnd, velutviklet med bra hode + utr? (er ikke sikker på hva det står for:P) , fin pigm, bra bitt. tilstrekkelig vinkling. fin benstamme + prop i kroppen. fin pels + farge, bra bevegelser.

Kjempe stolt av henne med kritikken :lol: Neste stopp er Hallingdal :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag debuterte Tia i 4-6 mnd klassen. Det var bare henne og en til tispe. Den var 5 mnd og selvsagt mye mer utviklet. Dommeren likte tia veldig godt, men hun kom på 2( blå.) Jeg var iallfall kjempe fornøyd med henne. det var kanon varmt og jeg trodde hundene skulle kollapse i dag :wub: kritikken er litt uklar, men jeg får prøve å tyde den så godt jeg kan ;

4 mnd, velutviklet med bra hode + utr? (er ikke sikker på hva det står for:P) , fin pigm, bra bitt. tilstrekkelig vinkling. fin benstamme + prop i kroppen. fin pels + farge, bra bevegelser.

Kjempe stolt av henne med kritikken :D Neste stopp er Hallingdal :lol:

Dumt med blått da, men du får trøste deg med den fine kritikken! Går nok bedre i Hallingdal da satser vi på :D

Hvor mange valper var det til sammen da? og hvem ble BIR og BIM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag debuterte Tia i 4-6 mnd klassen. Det var bare henne og en til tispe. Den var 5 mnd og selvsagt mye mer utviklet. Dommeren likte tia veldig godt, men hun kom på 2( blå.) Jeg var iallfall kjempe fornøyd med henne. det var kanon varmt og jeg trodde hundene skulle kollapse i dag :wub: kritikken er litt uklar, men jeg får prøve å tyde den så godt jeg kan ;

4 mnd, velutviklet med bra hode + utr? (er ikke sikker på hva det står for:P) , fin pigm, bra bitt. tilstrekkelig vinkling. fin benstamme + prop i kroppen. fin pels + farge, bra bevegelser.

Kjempe stolt av henne med kritikken :D Neste stopp er Hallingdal :D

Bra hode og uttrykk :lol: Veldig fin kritikk det.

Gratulerer til alle som er fornøyde. Selv venter jeg spent på sheltieresultatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gratulerer Belgerpia med BIR valp på både groenendael og tervueren i dag!

Groenendaelen var "sonen-hunden" Imagecopy Dancing Engine - Lilla/Lilli

Tervueren var Timo-sønnen Woodshine's Mr. Big - Noah

I gruppa prioriterte hun å gå med Noah - han har bedre batterikapasitet enn den sorte *flir* - siden hun bare er en og visse andre handlere prioriterte å dra hjem *kremt* Og lille fysakken på såvidt det er 4 mnd (det ble han den 23), ble BIG-4. Gratulerer så mye, Merete, det var en veldig fin debut for den lille røde arveprinsen :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gratulerer Belgerpia med BIR valp på både groenendael og tervueren i dag!

Groenendaelen var "sonen-hunden" Imagecopy Dancing Engine - Lilla/Lilli

Tervueren var Timo-sønnen Woodshine's Mr. Big - Noah

I gruppa prioriterte hun å gå med Noah - han har bedre batterikapasitet enn den sorte *flir* - siden hun bare er en og visse andre handlere prioriterte å dra hjem *kremt* Og lille fysakken på såvidt det er 4 mnd (det ble han den 23), ble BIG-4. Gratulerer så mye, Merete, det var en veldig fin debut for den lille røde arveprinsen :P

Så moro at Noah ble plassert i gruppa da! Grattis Merete :D

---

Norma stilte mot 5 andre juniortisper i dag, og jeg var overbevist om at vi ikke kom til å bli plassert i klassen. Hun ville verken stå eller gå, så jeg synes virkelig ikke hun ble vist godt nok. Varmen ble litt for intens gitt... Altså, hun har aldri vært spesielt flink til å stå (sånt har hun ikke tålmodighet til nemlig, og jeg synes det er kjedelig å trene på oppstilling :D), men hun pleier i det minste å gå ganske bra da...

Uansett: hun ble nr 2 i klassen med HP, så jeg er fornøyd jeg :wub: Dog er jeg nå bestemt på at hun skal få en pause fra ringen etter NKK Drammen, hun må få muligheten til å utvikles mer. Hun blir for liten og sped til å hevde seg på nåværende tidspunkt gitt..

Ellers er jeg spent på andres resultater :lol: Jeg så i hvert fall Yodel og SusanneL i dag, men hvordan det gikk med dere aner jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

killja ble BIR og fikk cert :wub: knallgod kritikk :D GRATTIS TIL DERE ANDRE ! :D

Grattis igjen :lol: Men det må da ha vært litt kjedelig å vente sååå lenge som dere gjorde, spesielt med tanke på at det bare var én Kelpie også? Var dere igjen til gruppebedømmelsen, hvordan gikk det der i så fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis igjen :wub: Men det må da ha vært litt kjedelig å vente sååå lenge som dere gjorde, spesielt med tanke på at det bare var én Kelpie også? Var dere igjen til gruppebedømmelsen, hvordan gikk det der i så fall?

takk.HEHE, joda, men gøy alikevel.... var igjen, men ble ikke plassert :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...