Gå til innhold
Hundesonen.no

Mosseutstillingen


SFX

Recommended Posts

Vil bare gratulere Eliandrea og hennes groenendael gutt Luno des Champs du Trefle med 3.BIS valp i Moss i dag! og hun som var bekymret for om han ville oppføre seg :blink: Grattis eliandrea...;) Stolt av dere!

Høh? Skal ikke gruppe 1 gå i morgen da? ;) Eller snakker du om en annen utstilling?

Uansett: grattis til Luno med supert resultat :P

Tusen takk Og joda det var Blodhundklubben hehe. I finalen sa dommeren at de fire beste kunne han tatt i en sekk og kastet en ut som nr 1; samme hvilken ville det blitt riktig (og at det var knallkvalitet på alle fire!) Jeg er jo overlykkelig =D Søndagen gikk det ikke så bra, jeg skulle være tidsnok for en gangs skyld og med forsinkelse ble det tre timers venting på tassen i varmen, så hopp og sprett (fra noen av oss :rolleyes: ) ble det ikke så mye av. Jeg skulle gjerne vært en smule mer sosial enn det jeg var og gått rundt og tittet litt, men vi spratt rett i bilen med airconditioning etterpå, ble rett og slett for varmt.

Kritikk lørdag, dommer Ove Germundsson:

7 mnd. hann av rett mod. Underb. hode\uttrykk. Korr. øgon\øror. Utm. hals\rygg\svans og prop. Mycket velf. front og brystkasse. Utm. vinkler og rørelser. Fant. gemytt. Utm. pels. Lovende i alle deler.

Kritikk søndag, dommer Gunnar Jensen:

Hannvalp, med godt skåret hode, aning rund i pannen, mørke, fine øyne. Korr. bitt, fin øre plas. ok hals, noe fallende kryss, ok vink. bak, noe fr.skutt i front, noe lang helhetsintrykk, bev. seg bra fra siden, ok bak, noe løs i front. God pels og farge.

Noen som forresten vet hva han mente med "rett mod."?

Ellers grattis til alle med fine resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

"Rett mod" - betyr "rätt modell" - dvs det nærmeste vi vel kommer på norsk er riktig type og helhet, vil jeg tro. Altså at høyde/lengde, bredde, og den totale helheten er korrekt (uansett evt. små detaljefeil).

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...