Gå til innhold
Hundesonen.no

Får vel gjøre det offentlig, da

Yodel

Recommended Posts

:D Moro å terge litt, men du spurte bare om vi visste??

Men det blir en gutt. En livlig en :rolleyes:

Titta på han i dag, faktisk. Han drev nesten å slo kolbøtte inni der, og har utviklet en skikkelig god sparke- teknikk mot blæra mi. Vi tok han på fersken, vi...Ikke så merkelig at jeg må på do HELE tiden?? :rolleyes:

Også hadde han fingrene sine overalt. Litt på beina, litt på hodet, litt tenkende under haka. Jaggu var det ikke liv i han, ja. Kjenner det også. Merkelig følelse...

Litt som sommerfuglvinger i maven, i hvert fall helt i starten før de begynner å ta virkelig i!

Gratulerer så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååååååååååååååå!! Nei nå kom det en liten tåre her i øyekroken!

Gratulere SÅ mye til deg og Yodelmannen! :D;)

(tenker det er ett par sheltiesvigerforeldre som er gleder seg til å bli besteforeldre nå!)

ÅÅÅÅÅÅ så gøy dette var! :D;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer gratulerer gratulerer *stoooooooor fanfare*!

Så moro med litt annen avl her da! (Nå - hva med foreldredyrene - er de øyelyst og HD-røntgnet mon tro?) Det blir jo livat for dere, og så moro for basenjiene også da! Bæsjebleier er jo nam-nam! (Vel, Amy synes antagelig ikke det, men hun er jo avhengig av munnskjenk - men det er aknskje ikke dine?)

Nei, dette var deilige nyheter - nå ble jeg veldig glad! (men blir det valper året etter da?.. hint..hint..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for alle gratulasjoner!

Grattis! ;)

Første tanken min etter å ha lest i Drammenstråden var jo at du var gravid da :P

F ja.... Fjodor? :D

Fjodor!?!? Hvor i all verden fikk du det fra? :P

Det er jo egentlig F- kull, så vi har faktisk vært inne på tanken med F- navn. Problemet er bare at vi ikke finner noen navn på F vi liker. Eneste er "Filip", men det heter min svigerbror (eller Phillip, da) så da blir det litt dumt.

Edit: Også har jeg skrekkelig lyst på en "Frequent Flyer" i F kullet- og det kan jeg vel ikke kalle han, vel? ;)

Ååå! Gratulerer masse! Hva er navnealternativene deres da?

Tja... Klarer ikke å bli helt enige, men foreløpig er Theodor, Mikkel, Sander, Magnus og Sebastian top 5.

Kom gjerne med synspunkter og forslag!

Vi skal iallefall ikke ha noe navn som får en slik rar betydning på engelsk. Som f.eks. Bård (Hi, I'm Bård= Hei, jeg kjeder meg) Eller, "Hi, I'm Odd" (=Hei, jeg er rar) eller Balder (=mest skallet) :rolleyes:

Litt som sommerfuglvinger i maven, i hvert fall helt i starten før de begynner å ta virkelig i!

Gratulerer så mye!

Ja. Sommerfugler..Men de har kraftige vingeslag i blant. Rundt leggetider flakser de noe veldig :D

ååååååååååååååååå! Nei nå kom det en liten tåre her i øyekroken!

Gratulere SÅ mye til deg og Yodelmannen! :P :P

(tenker det er ett par sheltiesvigerforeldre som er gleder seg til å bli besteforeldre nå!)

ÅÅÅÅÅÅ så gøy dette var! :P :P :P

De gleder seg veldig, ja ;)

Det har jo med opprinnelsesland og gjøre. Yodel er jo ikke fra Afrika.

Guttenavn på F

Ha ha- nei, afrikanskt blir det nok ikke denne gangen. (E kullet fikk forøvrig Australske stamtavlenavn, da far kom fra Australia)

Gratulerer gratulerer gratulerer *stoooooooor fanfare*!

Så moro med litt annen avl her da! (Nå - hva med foreldredyrene - er de øyelyst og HD-røntgnet mon tro?) Det blir jo livat for dere, og så moro for basenjiene også da! Bæsjebleier er jo nam-nam! (Vel, Amy synes antagelig ikke det, men hun er jo avhengig av munnskjenk - men det er aknskje ikke dine?)

Nei, dette var deilige nyheter - nå ble jeg veldig glad! (men blir det valper året etter da?.. hint..hint..)

Takk, takk- det skal bli spennende! Vi planlegger et siste kull med Centa sommeren 2009- leter fortsatt etter den perfekte partner.

Ellers skal jo herlige Echo bli pappa til et kull i Sverige i år- der mor er halvsøster til Centa, så det blir jo mye "Kingwana -linjer" i det kullet, og vi skal også være behjelpelig med salg, så HEEELT valpefritt blir det ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Gratulerer så mye! :)

Gratulerer, SÅ morsomt:D Jeg synes Mikkel er et superfint navn :)

Mikkel er klart det beste av de foreslåtte navnene! Mikkel er flott! Ellers så er det jo mange gamle norrøne navn som er fine! Ask, Birk, Storm f.eks. I mitt hode er jo dette hundenavn, men det er jo ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...