Gå til innhold
Hundesonen.no

Får vel gjøre det offentlig, da

Yodel

Recommended Posts

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Ååå! Gratulerer masse! Hva er navnealternativene deres da?

Skrevet
:D Moro å terge litt, men du spurte bare om vi visste??

Men det blir en gutt. En livlig en :rolleyes:

Titta på han i dag, faktisk. Han drev nesten å slo kolbøtte inni der, og har utviklet en skikkelig god sparke- teknikk mot blæra mi. Vi tok han på fersken, vi...Ikke så merkelig at jeg må på do HELE tiden?? :rolleyes:

Også hadde han fingrene sine overalt. Litt på beina, litt på hodet, litt tenkende under haka. Jaggu var det ikke liv i han, ja. Kjenner det også. Merkelig følelse...

Litt som sommerfuglvinger i maven, i hvert fall helt i starten før de begynner å ta virkelig i!

Gratulerer så mye!

Skrevet

ååååååååååååååååå!! Nei nå kom det en liten tåre her i øyekroken!

Gratulere SÅ mye til deg og Yodelmannen! :D;)

(tenker det er ett par sheltiesvigerforeldre som er gleder seg til å bli besteforeldre nå!)

ÅÅÅÅÅÅ så gøy dette var! :D;) ;)

Skrevet

Gratulerer gratulerer gratulerer *stoooooooor fanfare*!

Så moro med litt annen avl her da! (Nå - hva med foreldredyrene - er de øyelyst og HD-røntgnet mon tro?) Det blir jo livat for dere, og så moro for basenjiene også da! Bæsjebleier er jo nam-nam! (Vel, Amy synes antagelig ikke det, men hun er jo avhengig av munnskjenk - men det er aknskje ikke dine?)

Nei, dette var deilige nyheter - nå ble jeg veldig glad! (men blir det valper året etter da?.. hint..hint..)

Guest Jonna
Skrevet

Gratulerer så mye til ditt kommende F-kull :D

Det blir en spennende tid framover for dere nå da ;)

Skrevet

Takker så mye for alle gratulasjoner!

Grattis! ;)

Første tanken min etter å ha lest i Drammenstråden var jo at du var gravid da :P

F ja.... Fjodor? :D

Fjodor!?!? Hvor i all verden fikk du det fra? :P

Det er jo egentlig F- kull, så vi har faktisk vært inne på tanken med F- navn. Problemet er bare at vi ikke finner noen navn på F vi liker. Eneste er "Filip", men det heter min svigerbror (eller Phillip, da) så da blir det litt dumt.

Edit: Også har jeg skrekkelig lyst på en "Frequent Flyer" i F kullet- og det kan jeg vel ikke kalle han, vel? ;)

Ååå! Gratulerer masse! Hva er navnealternativene deres da?

Tja... Klarer ikke å bli helt enige, men foreløpig er Theodor, Mikkel, Sander, Magnus og Sebastian top 5.

Kom gjerne med synspunkter og forslag!

Vi skal iallefall ikke ha noe navn som får en slik rar betydning på engelsk. Som f.eks. Bård (Hi, I'm Bård= Hei, jeg kjeder meg) Eller, "Hi, I'm Odd" (=Hei, jeg er rar) eller Balder (=mest skallet) :rolleyes:

Litt som sommerfuglvinger i maven, i hvert fall helt i starten før de begynner å ta virkelig i!

Gratulerer så mye!

Ja. Sommerfugler..Men de har kraftige vingeslag i blant. Rundt leggetider flakser de noe veldig :D

ååååååååååååååååå! Nei nå kom det en liten tåre her i øyekroken!

Gratulere SÅ mye til deg og Yodelmannen! :P :P

(tenker det er ett par sheltiesvigerforeldre som er gleder seg til å bli besteforeldre nå!)

ÅÅÅÅÅÅ så gøy dette var! :P :P :P

De gleder seg veldig, ja ;)

Det har jo med opprinnelsesland og gjøre. Yodel er jo ikke fra Afrika.

Guttenavn på F

Ha ha- nei, afrikanskt blir det nok ikke denne gangen. (E kullet fikk forøvrig Australske stamtavlenavn, da far kom fra Australia)

Gratulerer gratulerer gratulerer *stoooooooor fanfare*!

Så moro med litt annen avl her da! (Nå - hva med foreldredyrene - er de øyelyst og HD-røntgnet mon tro?) Det blir jo livat for dere, og så moro for basenjiene også da! Bæsjebleier er jo nam-nam! (Vel, Amy synes antagelig ikke det, men hun er jo avhengig av munnskjenk - men det er aknskje ikke dine?)

Nei, dette var deilige nyheter - nå ble jeg veldig glad! (men blir det valper året etter da?.. hint..hint..)

Takk, takk- det skal bli spennende! Vi planlegger et siste kull med Centa sommeren 2009- leter fortsatt etter den perfekte partner.

Ellers skal jo herlige Echo bli pappa til et kull i Sverige i år- der mor er halvsøster til Centa, så det blir jo mye "Kingwana -linjer" i det kullet, og vi skal også være behjelpelig med salg, så HEEELT valpefritt blir det ikke :P

Skrevet

Så gøy! Gratulerer så mye! :)

Gratulerer, SÅ morsomt:D Jeg synes Mikkel er et superfint navn :)

Mikkel er klart det beste av de foreslåtte navnene! Mikkel er flott! Ellers så er det jo mange gamle norrøne navn som er fine! Ask, Birk, Storm f.eks. I mitt hode er jo dette hundenavn, men det er jo ikke det.

Skrevet

Gratulerer så mye - du kan bare glede deg :):) !

( *sukk* lenge siden jeg selv var i samme situasjon gitt - guttungen min blir 18 om noen uker og beinflyr etter damer og skranglete biler... :rolleyes: )

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...