Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeskolen

charlotte

Recommended Posts

Jeg vi legge ut noen sitat fra min nyinnkjøpte bok "Hundeskolen" av Johan B Steen og Erik Wilsson:

Sitat ang dominerende unghund:

"Vi må tilpasse våre metoder til nettop denne hundens særpreg og gjøre det spesielt klart at dens selvfølgelige plass er nederst på rangstigen. Vi må lære av ulvemor som tar den oppsetsige over nakken og rister den til motstridigheten har ebbet ut"

Sitat ang kloklipp over nerva hvor hunden hyler:

"Hadde vi i stedet holdt fast i poten og sagt til hunden at den fikk slutte og syte , hadde den etterpå verken haltet eller sett ut som om den skulle dø. Og neste gang ville den ikke prøvd å unnslippe når vi tok frem klosaksen."

Sitat ang hunder som løper etter biler:

"Da tar vi hunden i kobbel og går langs veien. Idet en bil passerer, gir vi den et rapp med en kjepp, helst uten at hunden ser det. Etter å ha gjentatt dette et par ganger er hunden blitt usikker. Denne usikkerheten kan vi forsterke ved at vi ved neste bilpassering rykker hunden med oss ut i veikanten, og snakker til den i et tonefall som om vi synes situasjonen var farlig."

Sitat ang aggresjon:"Ettersom hunden alltid skal stå nederst på rangstigen, innebærer alle trusselsignaler (for eks knurring ved matfatet) at hunden ikke anerkjenner sin rangplassering. Godta derfor aldri at hunden knurrer mot deg eller noen annen i familien. Gjør du det, aksepterer du også at hunden har høyere rang enn deg."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på er hvorfor denne boka i det hele tatt er for salg i butikkene. Det som beskrives i den boka er rein og skjær dyremishandling..! :cry::( Tenk deg så nedbrutt en av hans hunder vil være om det er sånn han trener dem. Herre. Nervevrak til tusen?? Noen folk er rett og slett for glade i makt tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er faktisk ganske ny..

Kjøpte den i fjor jeg, og da var den ikke gammel..

Nå ligger de bakerst i hylla, og jeg har skrevet drittbok på den.. haha. Vurderte å gi den på oppemarked eller noe, men kan jo ikke risikere at han sprer sin "visdom" mer en nødvendig :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min utgave er helt ny hvertfall. De har visst laget en ny og forbedret utgave, og det står til og med om klikkertrening i den.

Kanskje noen burde sende disse forfatterne til Psykiatriker, eller iallefall fortelle dem at de burde oppsøke en :cry:

Den type lærdom høres helt idiotisk ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...