Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp indianerhunder i Costa Rica


Guest Gråtass
 Share

Recommended Posts

Guest Gråtass

Jeg vet ikke hvor denne tråden skal legges, så moderatorer får flytte den om de finner den mer passende ett annet sted.

Jeg har som mange andre den siste tiden latt meg opprøre over all den urett som begås mot dyr i Norge og resten av verden. Jeg ser at mange vil hjelpe og kanskje man ser at man har muligheten til å hjelpe der nøden er størst, ressursene er minst og behovet for hjelp er enormt. Jeg ønsker ikke å drive med moralisering eller en "snill hundeelsker pusser glorien greie", men jeg vil støtte dette formålet og jeg oppfordrer andre til også å gjøre det!

Jeg kopierer det jeg skrev i akkurat nå tråden i håp om å nå ut til flest mulig soniser:

Akkurat nå har jeg vært på hjemmesiden til Turid Rugaas ifb hennes 70 års feiring. Der oppdaget jeg at hun har kontakt med ei dansk dame som driver ett lite shelter i Costa Rica hvor hun jobber for sterilisering, medisinering og omplassering av indianerenes og hjemløse hunder og katter. Det koster ca 10 dollar og kastrere/sterilisere hunder hvorav indianerene må betale 2,5 dollar, dette er det mange som ikke har råd til. Jeg har bestemt meg for å støtte dette prosjektet med en fast mnd sum på kr 100,- dette går uavkortet til shelteret. Et lite fast beløp kan gi store forandringer i ett land med 3.5 mill fattige innbyggere og 2.5 millioner hunder/katter!

Om man vil gi en engangssum eller ett fast bidrag så utgjør faktisk pengene en vesentlig forandring. Shelteret har gjennom TR en norsk bankkonto som man kan sette inn donasjoner på, Konto nr : 2270 14 92912 .

Ta kontakt med meg på PM eller gå inn på sidene til TR for mer informasjon http://www.turid-rugaas.no/ og klikk på linken "costa rica".

Jeg er ikke noen Turid Rugaas tilhenger, men dette engasjerer meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...