Gå til innhold
Hundesonen.no

Har kaninen min det bra?

kaninelsker

Recommended Posts

Skrevet

Hei. Jeg bare lurer på om min skjønne kanin har det bra hos meg ? Foreldrene mine er skilt, så jeg er bare hos henne annenhver uke, men stikker alltid innom i min fars uke for å passe på henne. Mamma kan en del om kaniner , så hun passer på henne. Jeg rengjør buret hver fredag. Hver dag ordner jeg med tissekroken hennes og setter inn nytt strø. Hun spiser bra mat , og får noen ganger i uken, gulrot, agurk og litt knekkebrød. Avogtil eplebiter også. Jeg børster henne med en myk børste hver dag, så unngår jeg floker i pelsen. Hun får være ute hver dag og løpe fritt på rommet mitt. Hun får også være ute i hagen og hoppe. Så lurer jeg på ? Har kaninen min det fint ?

Skrevet

Jeg tror kaninen din har det bedre enn de fleste :)

Mange blir lei av kaninen sin etter to uker, og får derfor lite mosjon og kos.

Skrevet

Virker som kaninen din har det bra! : ) Knekkebrød er egenlig ikke bra for kaninen, men litt er OK.

Gulerøtter og epler inneholder mye sukker og bør ikke få mere en en spisesje hver dag ^^,

Også har jeg et tips, hvis du drar på Biltema og kjøper kompost binger (89 kr for 4 vegger) og lager en innhegning inne i huset med papphus og leker. Da får kaninen mye størreplass og siden kaninen din tisser i et hjørne kan du bare sette inn en do med strø i ^^,

Guest LeenaM
Skrevet

det høres ut som at kaninen din har det godt, ja =)

vil bare minne om at knekkebrød er ikke så bra, gulrot og eple har mye sukker-innhold som heller ikke er bra. du kan jo heller gi mørk salat, grønn paprika, selleristang el.l. : )

enig med mathea, du kan kjøpe kompostbinger! =D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...