Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundebøker


Car00line

Recommended Posts

Nå har jeg endelig råd til å kjøpe noen hundebøker.

Men jeg vet ikke helt hva jeg skal begynne med.

Jeg lurer på å kjøpe en om lydighet. Og klikkertrening. Og kanskje noe om hundens språk eller noe slikt noe..

Noen som har noen anelse om hvilke bøker jeg bør kjøpe?

Jeg vil begynne med lydighet nå, så er det noen bra bok om dette?

Har sett litt rundt, men vil høre andres meninger osv :)

Takker for svar^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt i samme beitet som deg, så jeg kan jo slenge ut et forslag:

Hvordan var det med de canisbøkene om lydighet/klikker. Hvilke av de burde man lese først? Den om klikkeren? :) Eller finnes det andre bedre bøker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
Jeg er litt i samme beitet som deg, så jeg kan jo slenge ut et forslag:

Hvordan var det med de canisbøkene om lydighet/klikker. Hvilke av de burde man lese først? Den om klikkeren? :) Eller finnes det andre bedre bøker?

Canisbøkene, klikkertrening for hunden er en fin begynnelse.

Lydighetstrening i teori og praksis er videre på den og tar for seg hele LP programmet, kjøper du denne vil du nok heller ikke gå glipp av mye fra førstnevnte trur jeg da det er mye det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste hundeboken jeg har lest er Kulturkollisjon mellom hund og menneske av Jean Donaldson og Ikke skyt hunden av Karen Pryor kommer på en sterk andreplass. Jeg synes det er såpass mange interessante hundebøker, men likevel såpass få av dem som er verdt å lese flere ganger, at jeg låner dem heller på biblioteket. Er det noe som faller i veldig god smak kan jeg eventuelt kjøpe den i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den de selger på canis om dempende signaler er knallbra! Er Turid Ruugås som har skrevet den.. Hunsker ikke helt hva den heter, men noe sånt som " Tale med hunden" eller no..

På talefot med hunden ja. Den er veldig bra, men jeg ville ikke begynt med å lese en bok om signaler. Jeg anbefaler heller en bok som forteller mer generelt om hundehold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Hvis du ønsker bøker om adferd/enkle øvelser er Kontakt kontraktet av Eva Bodfält er ett must for alle hundeeiere. Fra valp til voksen hund (eller noe lignende) av Åsa Ahlbom er ett godt sted å starte for nybegynnere, når det kommer til klikkerbøker skal jeg ikke anbefale noe som helst, for der syns jeg det er mye rart (og ikke minst kjedelig..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canisbøkene, klikkertrening for hunden er en fin begynnelse.

Lydighetstrening i teori og praksis er videre på den og tar for seg hele LP programmet, kjøper du denne vil du nok heller ikke gå glipp av mye fra førstnevnte trur jeg da det er mye det samme.

Slenger meg på den. Jeg har begge og er kjempe fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Den beste hundeboken jeg har lest er Kulturkollisjon mellom hund og menneske av Jean Donaldson

Takk for tipset, sitter og koser meg med denne nå. Synes ressonementene hennes virker logiske og anbefalingene/tipsene nyttige og gode. Tror dette er en bra bok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
Takk for tipset, sitter og koser meg med denne nå. Synes ressonementene hennes virker logiske og anbefalingene/tipsene nyttige og gode. Tror dette er en bra bok!

Veldig bra bok om du tar på skyggellappene i introduskjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ikke skyt hunden" og "Klikkertrening for din hund" er to bøker som er gode til å begynne med :rolleyes2:

Ja, ''klikkert trening for din hund'' er en god bok å begynne med. Jeg har ikke lest ''Ikke skyt hunden''

men hvis den er bra tror jeg at jeg må kjøpe den :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg hadde en liten formue.. Bøker er så dyre. Jeg valgte ut 7 bøker(ja jeg vet, det var overdrivent mange) som hadde bra omtale og som jeg syntes hørtes nyttig ut, ble jo godt over 1500kr desverre. Så jeg måtte velge ut tre av dem og det var Parson og Jack Russell Terrier håndbok, Med hund på utstilling og Klick og Trick, senere skal jeg kjøpe Ikke skyt hunden.. må spare litt først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...