Gå til innhold
Hundesonen.no

Halsbånd

Anne

Halsbånd på inne?  

20 stemmer

1. 1.

• Ja
      5
    • Nei
      12
    • Av og til
      3

Recommended Posts

Lurer på hvor ofte hunden deres har halsbånd på?

Vi bruker det kun når vi er ute på tur... Inne har han aldri halsbånd på, pga jeg syns der ser ubehagekig ut å bruke det hele tiden...

Vet det er mangen som har halsbåndet på hele tiden... Noen her som har det? Hvorfor?

Hilsen en nysgjerrig jente :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei her brukes det bare når vi er ute.

skal hundene våres gå med halsbånd på hele tiden så vil de til slutt få en ring rundt halsen hvor det ikke er så mye pels.

dette blir da ikke noe pent når hunden skal stilles ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Askepott har det ikke på inne :D Kun om vi er på besøk !

Har vært på petshopgirls, hvor de hadde noen FANTASTISKE seler til små hunder, som vi nå skal kjøpe! De anbefaler jo generelt seler foran halsbånd på disse miniatyr rasene!

Før har jeg ikke helt visst hvorfor, men da vi prøvde selen på skjønnte jeg GODT hvorfor ! Den satt så bra, og hunden kunne ikke merke at den var der omtrent ! Litt annerledes sele type enn jeg har sett før ! THUMBS UP for den !!! =D> Banana

Hilsen Michelle & Askepott !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en liten valp ville jeg gjort det til halsbånd ikke var noe problem lenger. Men ville nok ikke latt hunden gå med halsbånd inne senere i livet. Får utrolig stygge merker i pelsen etter dette båndet. Min mening hvertfall!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zep får bare på seg halsbånd når vi skal gå tur og han har omtrent sluttet helt å klø seg der, virker ikke som halsbåndet plager han noe særlig. Er nok litt verre med den lasaronkledde eieren hans som er sta som et esel. Ender alltid opp med at Zep går til meg og ikke omvendt, får satse på at han gjør det til en vane å følge pappa :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg lar halsbåndet være på han for det meste av tiden. Tar det av innimellom. Det virker ikke som det plager han og ha det på.

Jeg synes det er litt enklere og ha det på når vi skal ned i vaskeri eller hente noe og han skal bli med så hvis jeg må holde han litt så har han det på. Slipper og ta det på først. Hvis dere skjønner hva jeg mener.. :?

De hundene vi hadde før var det bare en av de som ikke brukte halsbånd inne fordi han hadde lang pels. det sleit ut pelsen der halsbåndet lå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke halsbånd på inne, og kommer heller aldri til å ha det..

Er der noe galt med og ha halsbånd på hunden inne siden du skriver det på den måte?? Tror ikke en hund har det vondt fordi den har et halsbånd på..

Mange mener jo at en hund som er vant til og ha halsbånd på føler seg naken hvis man tar det av. Hehe

Jeg tror jeg ved hvorfor jegf har halsbånd på rocky, nok fordi jeg altid har hatt grime på hesten, for hvis der kommer brand da er det nesten umuligt og få hesten ut uden grime. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe i det du sier der. Jeg har merket at noen hunder (merk dere NOEN ikke alle) kan være litt skvetten på en måte eller redd da når du tar tak i den og skal fort bort fra noe eller som du sa.. skal man ta i nakkeskinnet da for og få ut hunden hvis det brenner. Det skal jo skje fort.

Jeg er ikke så flink til og forklare men noe av dette skjønnte dere vel.

hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heidi: Hehe.. Ingenting galt med å ha halsbånd på inne, folk får gjøre akkurat som de vil.. Skulle bare svare kort og godt på spørsmålet jeg.. :oops:

Jeg har ikke halsbånd på inne fordi det ser ubehageligt ut og så sliter det på pelsen.. Så er det greit når jeg skal ut for da vet amy når hun skal få bli med ut eller ikke..

Og viss det skulle begynne å brenne (noe jeg ikke går å tenker på at det skal gjøre) så ser jeg ikke problemet med å ta hunden i nakkeskinnet viss den ikke vil gå ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heidi: Hehe.. Ingenting galt med å ha halsbånd på inne, folk får gjøre akkurat som de vil.. Skulle bare svare kort og godt på spørsmålet jeg.. :oops:

Jeg har ikke halsbånd på inne fordi det ser ubehageligt ut og så sliter det på pelsen.. Så er det greit når jeg skal ut for da vet amy når hun skal få bli med ut eller ikke..

Og viss det skulle begynne å brenne (noe jeg ikke går å tenker på at det skal gjøre) så ser jeg ikke problemet med å ta hunden i nakkeskinnet viss den ikke vil gå ut..

Ok :D Rigtig nok at pelsen blir litt mærkelig av halsbåndet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle det begynne å brenne her så er de to eldste hundene noe mammadalter (spesielt Tinka) så de følger nokk etter hvis vi må løpe ut, emns de to andre løper ut så sant døren står åpen og hvis ikke så er de opplært til å tåle å bli løftet etter nakken (med tanke på små unger som kan finne på å hale og slite i det meste) så tror ikke det skal bli noe problem å få med seg hundene ut her nei.

er glad vi har vendt til hundene med at sliting i pelsen og slikt ikke er "døds farlig" så her i huset tåler de slikt, og er de lei av innpåslitne unger så knurrer hundene og går vekk i fra ungene og da vet jeg at da har hundene fått nok så da kan jeg ta dem ut på rommet sitt for der får de fred, eller jeg kan sette dem ut i hagen så kan de løpe og leke litt med hverandre uten innblanding fra unger. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...