Gå til innhold
Hundesonen.no

Vennene mine syns jeg er retard :P


ipadda

Recommended Posts

HAHA, jeg har endel venner som ikke er intresert i hund, og jeg prøver så godt jeg kan og ikke plage de med galskapen min :)

Vi har det kjempe kjekkt sammen, men alt går liksom i drikking, hest eller typer... og jeg liker ikke noen av delene :)

Ofte når de sender melding og spør hva jeg gjør, så involverer det alltid hund :) og vennene mine sier bare "BOMBE AT MELDINGEN DIN INNEHOLDT HUND DA" ;)

HAHA, de skulle bare vist hva de går glipp av.. det er jo så KJEKKT!

Jeg går i den tro at jeg tror det og holde på med hund er en sunn hobby/livstil! Jeg simpelten ELSKER det!

Hva sier dine "ikke hunde" venner om hundeholdet ditt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 23 år og mange av mine venner har sine egne liv om hverdagen. Noen har unger, og andre bor ikke her.

Vi møtes som oftes om kvelden/i helgene for å slarve :) Da blir det sikkert litt snakk om hund.. men så har jo de fleste vennene mine en eller flere firbeinte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg sa til mormor at vi skulle ha bikkje, så skjønte hu absolutt ikke hvorfor, og når det var en schäfer så blei hu helt krakilsk for bestefar (hennes mann) hadde alltid ment at det var den verste rasen som finnes. Skal sies at mormor er veldig kattemenneske, selv om hu har hatt bikkje før.

Er en del folk jeg kjenner som syns det er dumt med hund, da man blir en smule mer bundet av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg var ille... Jeg har roet meg ned litt, men de årene på vgs dro jeg vel så og si aldri på klassetur... Jeg kunne jo ikke komme sent hjem på fredag når det var utstilling i helgen, det gikk jo ikke. Eller så skulle jeg på et eller annet kurs, eller så hadde jeg ikke hundevakt... Kveldene gikk jo vanligvis til hund de og, osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er Retard uten like når det kommer til hunden min!

Fikk en komentar av en venninde for ikke så lenge sia rett før jeg skulle på kurs:

"Herregud.. Hvor mange kurs skal du gå med den bikkja a egentlig?! Du burde kanskje skaffe deg ett liv snart?!?"

Jeg tenkte mitt, og satte navne hennes litt lenger ned på "like-lista" mi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo ikke bare gi opp vennene sine for at de syns hobbyen din er teit.. det er jo bare å la vær å involvere de, og overhøre klagingen når jeg "aldri" kan vær me på ting for jeg prioriterer hundene forann festing og film :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de forstår det, det de ikke forstår, er hvorfor jeg bruker så mye tid på hobbyen min. :rolleyes:

Men uansett, jeg har ikke tenkt og gi opp vennene mine av den grunn, de har da hobbyer jeg ikke intreserer meg for, BILER feks...

Men jeg lar bare vær og komentere når de snakker, og skrøyter av det...

Jeg gidde ikke diskutere ting jeg ikke "kan".. men jeg later som om jeg er intresert, og virker til å bry meg, helt til de ikke gidder mer :)

Alle dine venner liker altså at du prater om hund? eller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dine venner liker altså at du prater om hund? eller...

De syns det er interessant å høre på det jeg har å si når jeg gidder å snakke om hund, akkurat som jeg syns det er interessant å høre om det de har å si om sine interesser. Uansett gidder jeg ikke å snakke så ****** mye om hund til "ikke-hunde"-vennene mine - det blir nok av hund uansett liksom, og jeg har så mye annet som jeg liker å skravle om at det er fint å ha noen å gjøre det med også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Vennene mine er ordentlige venner. De spør hvordan hundene har det, hvis de vet at jeg har vært på utstilling eller noe så er de interesert i hvordan det gikk, de kommer til meg hvor de hjelper meg med å gå tur med hundene hvis vi har det travelt, og i seg selv er de syykt gode venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er heldig du..

Jeg kan jo ikke forvente at vennene mine har lyst å gå tur med hundene for eller med meg...

Men de har faktisk spørt om hvordan det har gått på utstillinger :)

Uansett, de er gode venner, men eier ikke interesse for hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har venner som ikke interesserer seg for hund, og venner som gjør det. De vennene jeg har som interesserer seg for hund er mine nærmeste venner. Og er ofte sammen med dem og trener osv. Eneste som er litt dumt er at vi bor litt langt fra hverandre.. De andre vennene mine bryr seg lite om hund, og jeg snakker ikke mye hund med dem heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er utenfor hundeverden så snakker jeg aldri om hund. Spør noen meg om noe som har noe med hund å gjøre, så avslutter jeg temaet ganske fort. Det er få som vet at jeg driver med hund hvis de ikke kjenner meg :wub:

Nei, jeg snakker ikke om hund så lenge jeg ikke snakker med hundefolk :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...