Gå til innhold
Hundesonen.no

Svarte hunden din til din forventning til rasen?


Ella8pv

Recommended Posts

Med den jeg har nå, fikk jeg en mye enklere hund enn forventet. Han er vår tredje aussie og nevø til vår første aussie. Vår første aussie var en handfull og vel så det og var MYE hund og mye mer enn jeg forventet. Jeg regnet med å få samme galskapen i hus når vi fikk hans nevø, men det gjorde vi ikke. Han røyter til og med mindre enn de hundene vi har hatt før. Klager ikke :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goldenen vår lever helt opp til forventningene til en retriever, mens cavalieren er for liten til å si enda. Men til nå er hun fryktløs, velbalansert og meget sjarmerende (dette er noen av malene som det står om rasen bla. fra NKK, derav de flotte uttrykkene :ahappy:

Goldenen vår er en smule mer sær enn goldener er, og det egentlig bare moro. Han har også meget stor personlighet og ett hjerte av gull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Jeg fikk den familiehunden jeg ville ha, han er en perfekt allrounder og familiehund :lol: Jeg vil ikke si at Ask er noe godt eksempel på hvordan rasen er og skal være mentalt og utseendemessig, han har litt problemer jeg slett ikke tror er linket til rasen. Så jeg er strålende fornøyd med rasen, mindre fornøyd med individet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veldig lite erfaring med hund generelt før vi fikk valpen vår. Jeg har alltid vært glad i og interessert i dyr, men med en veldig allergisk søster begrenset det seg automatisk. Derfor var det vanskelig å forestille seg bare hvordan det ville bli å leve med et dyr i huset, men den skepsisen jeg hadde er som blåst bort :lol: Det er jo arbeid med å ha hund, og jeg er ikke akkurat særlig begeistret for feks røytinga, men gleden ved å ha henne som familiemedlem overskygger det totalt.

Iallefall, fordi jeg hadde lite erfaring visste jeg ikke helt hva jeg kunne forvente meg heller. Vi overveide rasen lenge før vi kjøpte, og det som tiltalte oss var først og fremst det mentale. Og vi har absolutt fått det vi ønsket oss; en glad, uredd, sosial og morsom hund. I tillegg er størrelsen veldig hendig, men jeg ser nå at jeg godt kunne hatt en større hund også. Vi var veldig opptatte av at vi skulle kunne gi hunden det den ville trenge av mosjon og stimulering, og det gjør vi også, men hun er mye mer aktiv og fysisk utholdende enn vi trodde på forhånd. Det har bare vært en positiv overraskelse. I tillegg har hun overrasket oss med sin treningsiver, hun elsker å trene og er både flink og kreativ.

Ellers er hun mindre opptatt av mennesker enn jeg hadde forventa. Kjenner hun deg er det overstrømmende gjensynsglede, men er du fremmed er det såvidt hun gidder å hilse på.

Alt i alt er vi strålende fornøyd med rasevalget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...