Gå til innhold
Hundesonen.no

Myggmiddel og klødempende


PsychoLynx

Recommended Posts

Ja, har dere noen erfaringer? Som faktisk VIRKER, og det skal virke bra?

Jeg klør! :banana: Anklene mine er oppspist, GJENNOM sokkene, og bare på knokene har jeg 3 bitt, og på fingrene det samme... Bare fordi jeg sku være sosial med Bridie og noen andre hunder i går. Og jeg går av hektene!

Jeg gruer meg som en tulling til å bo på Rena Camping en uke, og løpe/kjøre rundt i skog og gjørme med helt sikkert enda mer mygg i sommer. Dette er første gang jeg faktisk er glad for å bo så sentralt. Her finnes det jo knapt nok en mygg! Bare litt knott om vi stiller oss ute i nærheten av buskene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har dere noen erfaringer? Som faktisk VIRKER, og det skal virke bra?

Jeg klør! :banana: Anklene mine er oppspist, GJENNOM sokkene, og bare på knokene har jeg 3 bitt, og på fingrene det samme... Bare fordi jeg sku være sosial med Bridie og noen andre hunder i går. Og jeg går av hektene!

Jeg gruer meg som en tulling til å bo på Rena Camping en uke, og løpe/kjøre rundt i skog og gjørme med helt sikkert enda mer mygg i sommer. Dette er første gang jeg faktisk er glad for å bo så sentralt. Her finnes det jo knapt nok en mygg! Bare litt knott om vi stiller oss ute i nærheten av buskene.

xylocain eller hva det heter - salve, ikke den flytende. Det berga meg gjennom uka i knotthelvete i trøndelag. Prøvde rollon som liksom skulle holde dem unna, og står med store bokstaver at man ikke trenger å dekke hele huden. Jadda, knottene satt fint over hele armene mine utenom den stripa jeg hadde tatt på. Haddejeg bada i det så hadde det kanskje funka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

overleve gjør du nok uansett :)

men er du heldig, kommer du deg gjennom uken uten å bli oppspist! :)

Lykke til! og kos deg :banana:

neinei! Jeg dør! Det er HELt sant! eller.. iallefall blir jeg gal, og det er ikke særlig bra det heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, det kan vi ikke ha noe av :) du har ikke vurdert å ta med deg en sånn dress de bruker når de skal inn til biene da ? :):banana:

Knotten kravler gjennom. <_< Fikk sånn fin myggnetting av mamma til ansiktet, sånn man henger på en hatt... ehj, ja, anyway, knotten vandrer bare vakkert gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, det kan vi ikke ha noe av ;) du har ikke vurdert å ta med deg en sånn dress de bruker når de skal inn til biene da ? ;):P

hehe, tanken har slått meg ja!!

Autan spray fungerer også godt, det samme gjør myggmelk (men dekk nesten alt av hud med den).

Jeg har Autan roll on.. Håpe den hjelper litt da.

Klødempende: Eurax. Funker fjell.
Men lukter HØGG!

Håper på å få se Marit i type kondomdress på Rena ..... :ahappy:

Det får du IKKE se!! men sånn hvit dress derimot... ;)

Knotten kravler gjennom. <_< Fikk sånn fin myggnetting av mamma til ansiktet, sånn man henger på en hatt... ehj, ja, anyway, knotten vandrer bare vakkert gjennom.

Møkkaknott! Rett og slett!

Seriøst, det er til å bli TOTALT gal av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer også for Eurax. Syns ikke den lukter vondt, men har jo brukt den siden jeg var veldig liten.. så kanskje litt immun :ahappy: eneste som funker på mine myggstikk som alltid blir seende ut som stor betennelser eller hevelser <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autan er det beste myggmiddelet syns jeg.Jeg har brukt roll-on, syns det er greiest. Da kan du sitte å se på myggen fly mot deg, og snu i siste sekund. Lukter ikke kjempebra, men virker... så det er jo en vurderingssak om det er viktigst å klø lite eller lukte godt :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Autan spray for å holde myggen unna. Mot kløe foretrekker jeg Xylocain. Eurax syns jeg ikke har noen effekt i det hele tatt. Men nå har jeg dratt på landet uten kløedempende :shocked: Glemte også å spraye på nytt med Autan etter at jeg bada, så nå har jeg en diger, rød og kløende kul på ankelen. Fikk nesten ikke sove i natt på grunn av det #¤%& stikket :ahappy: I mangel av noe annet tok jeg på tannkrem. Det hjelper faktisk litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Autan spray for å holde myggen unna. Mot kløe foretrekker jeg Xylocain. Eurax syns jeg ikke har noen effekt i det hele tatt. Men nå har jeg dratt på landet uten kløedempende :shocked: Glemte også å spraye på nytt med Autan etter at jeg bada, så nå har jeg en diger, rød og kløende kul på ankelen. Fikk nesten ikke sove i natt på grunn av det #¤%& stikket :ahappy: I mangel av noe annet tok jeg på tannkrem. Det hjelper faktisk litt.

Her og, Eurax er nesten helt uten effekt på meg. Men tannkrem? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her og, Eurax er nesten helt uten effekt på meg. Men tannkrem? :ahappy:

Tannkrem er i hvertfall bedre enn ingenting, og jeg syns faktisk at det funker bedre enn Eurax også ;) Det er i hvertfall et forholdsvis harmløst tiltak som ikke koster så mye å prøve, og tannkrem har man jo som regel med seg på hytteturer o.l. uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannkrem er i hvertfall bedre enn ingenting, og jeg syns faktisk at det funker bedre enn Eurax også :ahappy: Det er i hvertfall et forholdsvis harmløst tiltak som ikke koster så mye å prøve, og tannkrem har man jo som regel med seg på hytteturer o.l. uansett.

Skal skrive det i underbevistheten til neste tur. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Mygga" roll-on fungerer mot knott også, synes jeg. Klinte det på armen og stakk den inn i en sverm for å teste. :ahappy:

Men man må stryke den utover i mange striper, ikke bare en. På armer og ben stryker jeg i spiral.

Mot kløe synes jeg Myggolf roll-on fungerer best. Stryker bare på litt på selve stikket. Eurax virker for tregt og svakt, og er seigt og ekkelt. Xylocain ligger jeg unna.. Liker ikke bedøvelse jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor får man kjøpt Myggolf??? er ikke det egentlig MOT mygg liksom?

Mener å huske jeg kjøpte den i vanlig dagligvare ifjor. Myggolf er et myggmiddel ja, men de har også denne "afterbite". Jeg har prøvd "Off!" afterbite også (Off er også insektmiddel), men det bare sved når jeg tok det på og klødde like mye etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...