Gå til innhold
Hundesonen.no

En død flått-historie


Tøfflus

Recommended Posts

Igår så jeg en slik ekkel liten "kladd" i underleppen på en av hundene, iiik, en flåttj#¤%...... :frantics:

Frem med nyinnkjøp flåttfjerner, en sånn kubein-ting, og satte igang. Men neida, den bare "smatt" igjennom. Hmmm, funker ikke denne tingen da...prøvde igjen, samme sak, flåttj#¤% slimet seg gjennom "kubeinet".

Så da måtte pinsetten frem. Litt strul for å få tak, men av kom den da til slutt, helt intakt.

Og etter å ha fått av flåttj#¤% skjønte jeg hvorfor den bare "slimet" seg gjennom kubein-tingen.

Flåttj#¤% var dau som ei sild!

Posen var tom og slapp som en...(ja, her nevnes ingenting) og flåttj#¤% rørte ikke et bein.

Dette har jeg aldri sett før. En flåttj#¤% som sitter fast, ikke har suget en dråpe blod, og attpåtil er stein død?!?

Er dette vanlig eller er mine hunders underlepper full av "drep-flåttj#¤%" remedier logik.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår så jeg en slik ekkel liten "kladd" i underleppen på en av hundene, iiik, en flåttj#¤%...... :|

Frem med nyinnkjøp flåttfjerner, en sånn kubein-ting, og satte igang. Men neida, den bare "smatt" igjennom. Hmmm, funker ikke denne tingen da...prøvde igjen, samme sak, flåttj#¤% slimet seg gjennom "kubeinet".

Så da måtte pinsetten frem. Litt strul for å få tak, men av kom den da til slutt, helt intakt.

Og etter å ha fått av flåttj#¤% skjønte jeg hvorfor den bare "slimet" seg gjennom kubein-tingen.

Flåttj#¤% var dau som ei sild!

Posen var tom og slapp som en...(ja, her nevnes ingenting) og flåttj#¤% rørte ikke et bein.

Dette har jeg aldri sett før. En flåttj#¤% som sitter fast, ikke har suget en dråpe blod, og attpåtil er stein død?!?

Er dette vanlig eller er mine hunders underlepper full av "drep-flåttj#¤%" remedier logik.png

Jeg har aldri prøvd en slik flåttfjerner som du beskriver her, har bare bruk neglelakkfjerner på en vattdott og holt dette en stund på flåtten. Da har den etter en kort stund blitt bedøvet og falt av dyret. Syntes det var for ille å søle bort godt brennevin til dette bruket! :D

Nå er det svært skjelden noen av mine dyr har fått på seg flått, selv om vi har bodd i nærheten av løvskog i mange år nå!

Men "Wester", den eldste katten vår fikk en flått i nakken i fjor sommer, den hadde spist seg god å feit, så jeg lot den sitte til den falt av av seg selv neste dag! Da tok jeg bare å kaster vesenet i søppla! :o

Men ang. flåtten som var stein død, kan jo hende at bikkja hadde dårlig ånde da, så flåtten tok repern før den rakk å suge blod!? :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd flere ganger å finne døde flått på hestene. vanligvis etter at de er påført antiflåttmiddel, men innimellom ellers også. :frantics: å helt unormalt er det nok ikke. Men enig, de er UMULIG og få ut da ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Min avdøde TIgergutt var av den sorten at de fleste flottene døde på han. Det virket som dem hadde i noen omganger iritert han og han hadde klødd hull på dem. Men andre ganger så så det ut til at dem hadde festet seg og dødd. Det skjedde hver sommer i de ti årene han levde. Den kubeine bruker å komme i to utgaver og noen ganger så må du bruke det minste kubeinet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, har bare aldri opplevd at en flått sitter så fast uten å ha suget blod og attpåtil er død :o

Godt det ikke er heeelt unormalt da, selvom det ikke er det vanligste heller :frantics:

Har sjelden, omtrent aldri, flått på mine så dette ble liksom en helt ny opplevelse. Kanskje det er noe i det, AnneM, at han hadde så dårlig ånde at flåttj#¤% bare ikke maktet presset ;):|

Uansett var han rimelig fornærmet på meg etterpå, hunden altså, ikke flåtten, den var jo død :D , at han gikk sin vei og ville ikke snakke med meg på en stund. Ikke så rart, all den tid jeg halte og dro i underleppen hans for å få vekk den flåttj#¤%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...