Gå til innhold
Hundesonen.no

Pelslengde portugisisk vannhund

Lilleulv

Recommended Posts

Skrevet

Hei! Jeg har så lyst til å stille ut nemi. Lurer på orkdal 12.november. Men det som er saken er at jeg klipte henne ned i mai i år... jeg tipper hun har ca 3-4 cm lang pels nå, og vil selvfølgelig få enda lenger innen utstillingen. Vi kan jo få feil på pels om vi ikke stiller med riktig pels og klipp når det gjelder portugisisk... må jeg vente til neste år eller? :P

Skrevet

Ja, hun sa neste sommer... :P URK!! synes det hørtes veldig lenge ut...

En ser jo hvor lang en portis pels er og hvis hunden din sen pels er 3-4 cm så er det veldig kort i forhold til det de skal ha. Så jeg ville nok ventet..Du skulle nesten tenkt på utstilling FØR du klippet henne ned :wink:

Skrevet

En ser jo hvor lang en portis pels er og hvis hunden din sen pels er 3-4 cm så er det veldig kort i forhold til det de skal ha. Så jeg ville nok ventet..Du skulle nesten tenkt på utstilling FØR du klippet henne ned :wink:

Jepp, men hun skulle ikke bli så kort skjønner du. ble ca 2-3 cm kortere enn jeg mente :P

Skrevet

Jepp, men hun skulle ikke bli så kort skjønner du. ble ca 2-3 cm kortere enn jeg mente :P

huffda...du får trøste deg med at pels vokser ut igjen selv om det tar litt tid :P

Skrevet
Zira har nå sånn ca i 15 cm lang pels. Jeg ville nok hvertfall hatt 10 cm på Nemi før jeg stilte henne...

holy... urk, hun har vel ikke 4 cm en gang min :cry: jaja vi ses i 2006 sier jeg bare...

Skrevet

holy... urk, hun har vel ikke 4 cm en gang min :cry: jaja vi ses i 2006 sier jeg bare...

Huff da.. Men det er jo ikke så lenge til jeg skal prøve å stille Chessea da :( Kan ikke dere være med som duskedamer så lenge?? :(

Skrevet

Ja :cry: Nemi og Therese med sånn korte skjørt og dusker. haha.

Men da har dere noe å glede dere til hvertfall.. Og masse tid til å trene før dere skal stille.. tihi

Skrevet

Uh ha Barbermaskine ja... det høres stadig lige lovlig svært ud... men en kan sef tage gaaanske så lidt af gangen, så hunden ikke pludselig bliver kronraget... eller rumperaget hihi :cry:

Skrevet

Hehe :cry: Silje later som hun syns det er lett

Neida. Jeg tror nok jeg kommer til å ha noen problemer med å få klipt pent. Men det er vel bare treningen som gjør mester. Silje, du har jo kommet deg en del siden du klippet henne med saks :(

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvordan ser deres morgenrutiner ut med valp/hund før dere skal på jobb? Ønsker å høre litt hva andre gjør. valpen vår våkner som regel mellom 06-06.30. Vi tar han da ut i ca 15 min slik at han får gått på do, når vi kommer inn igjen så leker vi litt og trener på kommandoer før han får frokosten sin, så er det litt ut på do igjen før vi går inn, får litt hjernetrim og så er det inn i valpebingen når vi reiser på jobb. Hvordan legger dere opp starten av dagen deres?
    • @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...