Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor får jeg tak i disse tingene?


Recommended Posts

Jeg har såå lyst på flette halsbånd og flette kobbel, ca som dette:

7312x-600x360.jpg

(der jeg har lånt bildet fra har for små halsbånd og ikke noe kobbel igjen :rolleyes2: )

Også har jeg lyst på et skinnkobbel med litt lengde, helst 3meter ++

Noen som vet om nettbutikker som har disse tingene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har de lange lærkobbel, ihvertfall:

http://www.websitefolder.net/tjenestehund/Liner.asp

Det er Kenjan i Danmark der lave disse produkter, de håndlaver efter ønsker og mål til mere eller mindre samme priser så man får det man ønsker sig hvis man kontakter dem direkte, og de sender gerne deres varer til Norge uden moms, så man ikke skal betale det dobbelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Det retriver kobbelet var knall fint. Jeg er på jakt etter ett til Blaze nå.

Er det noen som kan si meg hvor langt en inch er? Jeg vil ha ett som er 1,5-2meter og usikker på hvor langt jeg må bestille da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Koblene måles i feet. Mitt på 7' er 2.13 meter. Om du skal ha 1.5 centimeter skal du vel ha omtrent 5' eller 6' (1.82 meter).

Får se om jeg bestiller etter jeg har vært i Sverige... Fant ut at frakten ble jo like dyr som to bånd :lol: *spare link i tilfelle jeg ikke finner på WW*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte opp med et skinnbånd på en åtti, for jeg vil ha den karabinkroken til å klipse på. Det lange med flere ringer hadde sånn krok der du må dytte ned en plutt før du kan ta det på. Fant forresten ingen skinnbånd på tre meter. Hvor hadde de det, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun på Ellas Lead lager noe greier. :)

http://ellaslead.com/limited_slip_collars?b=1

Har bestilt et "retrieverkobbel" uten stopper derfra og er ganske så fornøyd. ;) Brenner ikke i hånden heller.

2271292454_446922b5e1.jpg 2271291980_7887664b30.jpg

heihei!

er dette bra? jeg har nemlig hørt at man ikke skal kjøpe retriever kobbel pga det gnager på brystkassen til hundene, men dette er kanskje anderledes?? jeg lurer for har tenkt på det selv, så sant det ikke gnager på brystkassen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er dette bra? jeg har nemlig hørt at man ikke skal kjøpe retriever kobbel pga det gnager på brystkassen til hundene, men dette er kanskje anderledes?? jeg lurer for har tenkt på det selv, så sant det ikke gnager på brystkassen

Det kommer jo selvsagt an fra hund til hund. Det er jo ikke akkurat meningen at de skal slite og dra i dem. ;) Men jeg har dog aldri hørt om noen gnaging på brystkassa, og de aller fleste jeg kjenner med retrievere bruker faktisk nesten kun retrieverkobbel i mange sammenhenger.

Jeg bruker for det meste retrieverkobbel. Enkelt å ta av og på, på konkurranser og i skogen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...