Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor får jeg tak i disse tingene?

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har såå lyst på flette halsbånd og flette kobbel, ca som dette:

7312x-600x360.jpg

(der jeg har lånt bildet fra har for små halsbånd og ikke noe kobbel igjen :rolleyes2: )

Også har jeg lyst på et skinnkobbel med litt lengde, helst 3meter ++

Noen som vet om nettbutikker som har disse tingene?

Skrevet

Jeg vil også ha langt skinnkobbel. Gjerne med flere ringer, slik at lengden kan varieres...

Skrevet
Her har de lange lærkobbel, ihvertfall:

http://www.websitefolder.net/tjenestehund/Liner.asp

Det er Kenjan i Danmark der lave disse produkter, de håndlaver efter ønsker og mål til mere eller mindre samme priser så man får det man ønsker sig hvis man kontakter dem direkte, og de sender gerne deres varer til Norge uden moms, så man ikke skal betale det dobbelt.

Guest Jonna
Skrevet

Det retriver kobbelet var knall fint. Jeg er på jakt etter ett til Blaze nå.

Er det noen som kan si meg hvor langt en inch er? Jeg vil ha ett som er 1,5-2meter og usikker på hvor langt jeg må bestille da.

Guest Jonna
Skrevet
Koblene måles i feet. Mitt på 7' er 2.13 meter. Om du skal ha 1.5 centimeter skal du vel ha omtrent 5' eller 6' (1.82 meter).

Får se om jeg bestiller etter jeg har vært i Sverige... Fant ut at frakten ble jo like dyr som to bånd :lol: *spare link i tilfelle jeg ikke finner på WW*

Guest Jonna
Skrevet
Fikk tak i både flette kobbel og halsbånd på Bjerke idag :lol:

*ler* jeg og Mikkel tittet faktisk på dem i dag og håpte du fant dem :lol:

Skrevet
*ler* jeg og Mikkel tittet faktisk på dem i dag og håpte du fant dem :lol:

Jeg kikket etter dere, men så dere ikke, vi dro tidlig da siden venninnen min som jeg kjørte sammen med måtte på jobben :lol:

Skrevet

Jeg endte opp med et skinnbånd på en åtti, for jeg vil ha den karabinkroken til å klipse på. Det lange med flere ringer hadde sånn krok der du må dytte ned en plutt før du kan ta det på. Fant forresten ingen skinnbånd på tre meter. Hvor hadde de det, da?

Skrevet
Hun på Ellas Lead lager noe greier. :)

http://ellaslead.com/limited_slip_collars?b=1

Har bestilt et "retrieverkobbel" uten stopper derfra og er ganske så fornøyd. ;) Brenner ikke i hånden heller.

2271292454_446922b5e1.jpg 2271291980_7887664b30.jpg

heihei!

er dette bra? jeg har nemlig hørt at man ikke skal kjøpe retriever kobbel pga det gnager på brystkassen til hundene, men dette er kanskje anderledes?? jeg lurer for har tenkt på det selv, så sant det ikke gnager på brystkassen

Skrevet
er dette bra? jeg har nemlig hørt at man ikke skal kjøpe retriever kobbel pga det gnager på brystkassen til hundene, men dette er kanskje anderledes?? jeg lurer for har tenkt på det selv, så sant det ikke gnager på brystkassen

Det kommer jo selvsagt an fra hund til hund. Det er jo ikke akkurat meningen at de skal slite og dra i dem. ;) Men jeg har dog aldri hørt om noen gnaging på brystkassa, og de aller fleste jeg kjenner med retrievere bruker faktisk nesten kun retrieverkobbel i mange sammenhenger.

Jeg bruker for det meste retrieverkobbel. Enkelt å ta av og på, på konkurranser og i skogen. :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...