Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor får jeg tak i disse tingene?

Recommended Posts

Jeg har såå lyst på flette halsbånd og flette kobbel, ca som dette:

7312x-600x360.jpg

(der jeg har lånt bildet fra har for små halsbånd og ikke noe kobbel igjen :rolleyes2: )

Også har jeg lyst på et skinnkobbel med litt lengde, helst 3meter ++

Noen som vet om nettbutikker som har disse tingene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har de lange lærkobbel, ihvertfall:

http://www.websitefolder.net/tjenestehund/Liner.asp

Det er Kenjan i Danmark der lave disse produkter, de håndlaver efter ønsker og mål til mere eller mindre samme priser så man får det man ønsker sig hvis man kontakter dem direkte, og de sender gerne deres varer til Norge uden moms, så man ikke skal betale det dobbelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Det retriver kobbelet var knall fint. Jeg er på jakt etter ett til Blaze nå.

Er det noen som kan si meg hvor langt en inch er? Jeg vil ha ett som er 1,5-2meter og usikker på hvor langt jeg må bestille da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Koblene måles i feet. Mitt på 7' er 2.13 meter. Om du skal ha 1.5 centimeter skal du vel ha omtrent 5' eller 6' (1.82 meter).

Får se om jeg bestiller etter jeg har vært i Sverige... Fant ut at frakten ble jo like dyr som to bånd :lol: *spare link i tilfelle jeg ikke finner på WW*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte opp med et skinnbånd på en åtti, for jeg vil ha den karabinkroken til å klipse på. Det lange med flere ringer hadde sånn krok der du må dytte ned en plutt før du kan ta det på. Fant forresten ingen skinnbånd på tre meter. Hvor hadde de det, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun på Ellas Lead lager noe greier. :)

http://ellaslead.com/limited_slip_collars?b=1

Har bestilt et "retrieverkobbel" uten stopper derfra og er ganske så fornøyd. ;) Brenner ikke i hånden heller.

2271292454_446922b5e1.jpg 2271291980_7887664b30.jpg

heihei!

er dette bra? jeg har nemlig hørt at man ikke skal kjøpe retriever kobbel pga det gnager på brystkassen til hundene, men dette er kanskje anderledes?? jeg lurer for har tenkt på det selv, så sant det ikke gnager på brystkassen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er dette bra? jeg har nemlig hørt at man ikke skal kjøpe retriever kobbel pga det gnager på brystkassen til hundene, men dette er kanskje anderledes?? jeg lurer for har tenkt på det selv, så sant det ikke gnager på brystkassen

Det kommer jo selvsagt an fra hund til hund. Det er jo ikke akkurat meningen at de skal slite og dra i dem. ;) Men jeg har dog aldri hørt om noen gnaging på brystkassa, og de aller fleste jeg kjenner med retrievere bruker faktisk nesten kun retrieverkobbel i mange sammenhenger.

Jeg bruker for det meste retrieverkobbel. Enkelt å ta av og på, på konkurranser og i skogen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. Ble så glad da jeg fant denne siden. Jeg er over gjennomsnittet interessert i hunder, og liker å lese om alle raser.  Har hatt flere hunder selv, men er nå delvis pensjonist, og ønsker ikke heltidsansvar for en hund. Samtidig kan jeg ikke tenke meg et liv uten hund, så store perioder av året har vi hund boende hos oss. Det finnes dessverre mange useriøse hundepassere der ute, så jeg oppfordrer hundeiere til å sjekke nøyde, be om referanser og avtale prøvepass, dersom ukjente skal passe hunden.    Ønsker alle på to- og fire ben en hyggelig og fredelig jul, og alt godt for det nye året. ❤️
    • Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...