Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor får jeg tak i disse tingene?

Recommended Posts

Jeg har såå lyst på flette halsbånd og flette kobbel, ca som dette:

7312x-600x360.jpg

(der jeg har lånt bildet fra har for små halsbånd og ikke noe kobbel igjen :rolleyes2: )

Også har jeg lyst på et skinnkobbel med litt lengde, helst 3meter ++

Noen som vet om nettbutikker som har disse tingene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har de lange lærkobbel, ihvertfall:

http://www.websitefolder.net/tjenestehund/Liner.asp

Det er Kenjan i Danmark der lave disse produkter, de håndlaver efter ønsker og mål til mere eller mindre samme priser så man får det man ønsker sig hvis man kontakter dem direkte, og de sender gerne deres varer til Norge uden moms, så man ikke skal betale det dobbelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Det retriver kobbelet var knall fint. Jeg er på jakt etter ett til Blaze nå.

Er det noen som kan si meg hvor langt en inch er? Jeg vil ha ett som er 1,5-2meter og usikker på hvor langt jeg må bestille da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Koblene måles i feet. Mitt på 7' er 2.13 meter. Om du skal ha 1.5 centimeter skal du vel ha omtrent 5' eller 6' (1.82 meter).

Får se om jeg bestiller etter jeg har vært i Sverige... Fant ut at frakten ble jo like dyr som to bånd :lol: *spare link i tilfelle jeg ikke finner på WW*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte opp med et skinnbånd på en åtti, for jeg vil ha den karabinkroken til å klipse på. Det lange med flere ringer hadde sånn krok der du må dytte ned en plutt før du kan ta det på. Fant forresten ingen skinnbånd på tre meter. Hvor hadde de det, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun på Ellas Lead lager noe greier. :)

http://ellaslead.com/limited_slip_collars?b=1

Har bestilt et "retrieverkobbel" uten stopper derfra og er ganske så fornøyd. ;) Brenner ikke i hånden heller.

2271292454_446922b5e1.jpg 2271291980_7887664b30.jpg

heihei!

er dette bra? jeg har nemlig hørt at man ikke skal kjøpe retriever kobbel pga det gnager på brystkassen til hundene, men dette er kanskje anderledes?? jeg lurer for har tenkt på det selv, så sant det ikke gnager på brystkassen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er dette bra? jeg har nemlig hørt at man ikke skal kjøpe retriever kobbel pga det gnager på brystkassen til hundene, men dette er kanskje anderledes?? jeg lurer for har tenkt på det selv, så sant det ikke gnager på brystkassen

Det kommer jo selvsagt an fra hund til hund. Det er jo ikke akkurat meningen at de skal slite og dra i dem. ;) Men jeg har dog aldri hørt om noen gnaging på brystkassa, og de aller fleste jeg kjenner med retrievere bruker faktisk nesten kun retrieverkobbel i mange sammenhenger.

Jeg bruker for det meste retrieverkobbel. Enkelt å ta av og på, på konkurranser og i skogen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...