Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundedress


Recommended Posts

Hunden din trenger det ikke, og å kle opp bikkja fordi du synes det er kult/søtt?.. :)

Bruker du ingenting på hunden din hvis den er helt nednappet på vinterstid???? På hundetreningen hos oss får ikke hundene bli med inn i klubbhuset, og da trenger hun noe for å holde varmen mens hun ligger i buret ute (nei jeg kjører ikke bil heller, så hun kan ligge i bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du ingenting på hunden din hvis den er helt nednappet på vinterstid???? På hundetreningen hos oss får ikke hundene bli med inn i klubbhuset, og da trenger hun noe for å holde varmen mens hun ligger i buret ute (nei jeg kjører ikke bil heller, så hun kan ligge i bilen)

Helt enig! Jeg har selv en papillon som fryser veldig mye. Til og med på sommeren vis han har vært ute i regnet, og spesielt på vinter er det supert med en jakke :) Jeg kler ikke Arwen opp fordi jeg synes det er søtt, men fordi han trenger det. Jeg synes Blondie passer alle de fargene, men litt søtt med rosa da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en dress eller dekken til hunden hvis den skal ligge i kaldt bur på vinteren under trening, bedre at den holdes varm enn at den ligger og stivner i muskulaturen :)

Jeg syntes det er bra å passe på kroppen til hunden og ha på noe varmt, men å gjøre det for at den skal se søt ut, det er helt totalt unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du ingenting på hunden din hvis den er helt nednappet på vinterstid???? På hundetreningen hos oss får ikke hundene bli med inn i klubbhuset, og da trenger hun noe for å holde varmen mens hun ligger i buret ute (nei jeg kjører ikke bil heller, så hun kan ligge i bilen)

Nei, men nå tilpasser jeg nappingen slik at de ikke er nednappet midt på vinteren da - det er også en mulighet. Rullering er en annen mulighet (som jeg skal gjøres på minstemor). Og hvis det er sprettkaldt så bør du vel uansett ikke legge igjen en hund som har jobbet i kulden ute? Da er det vel greiere å alliere seg med noen som har bil og legge hunden inn der i pausen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kler heller ikke opp Blondie fordi jeg synes det er søtt.. Synes egentlig det meste av hundeklærne er noe tull. Men et dekken/varmedress eller regndress synes jeg er veldig greit og kjempepraktisk når det er kaldt/vått ute, Og når hun først skal ha en dress, så gjør det vel ikke noe om hun har en som er litt stilig vel? Jeg også prøver å kjøre rullernde napping, men jeg har aldri gjort det før, så jeg er ikke helt sikker på om jeg får det til.. Og en annen ting også. Hvis det nærmer seg 15-20 blå ute, så kan jeg umulig tro at hunden ikke setter pris på noe varmt på kroppen selv om den kanskje bokstavelg talt ikke "trenger det" :) (mange hester går jo også ute om vinteren uten dekken, men de aller fleste setter pris på å få noe varmt over ryggen :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herre, nå skulle ikke denne tråden handle om Blondie skulle ha dress eller ikke, men hvilken farge som dere syns var finest, eller om noen hadde erfaring med dressen. ATT det går ann. spiller ingen rolle for noen av dere om Blondie vil være varm om vintern, (husk, mennesker er helle ikke født med klær)

Jeg syns den grønne hadde vært finest, den rosa blir litt for mye :) men begge to er fine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt forskjell på en dress for at bikkja ikke skal fryse, og en veske som man bærer en stakkars hund som har bein å gå på...!

Nesten vær eneste tråd jeg har vært innom nå har noen spurt om noe, og så har det blitt en stoooor diskusjon ut av det hele..........

ang. farge, så vet jeg ikke helt... råååsa passer jo litt bedre til tispe da.. men synes den var litt vell knæsj?

men samtidig så synes jeg ikke heeelt at den grønne passet heller :)

Såååå jeg hadde gatt for den svarte jeg *knise*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri skrevet noe sted at jeg skal legge bikkja mi ute i bur i 15-20 blå da :rolleyes::rolleyes: Jeg skrev at bikkja mi sikkert synes det er godt å ha noe på kroppen når temperaturen er så lav...... les da mennesker. .og som Hippipippi sier, dette var en diskusjon for å høre om erfaringer med dressen og fargevalg. .Ikke en diskusjon for/mot vinterdresser på hunder :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...