Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundedress

Recommended Posts

Hunden din trenger det ikke, og å kle opp bikkja fordi du synes det er kult/søtt?.. :)

Bruker du ingenting på hunden din hvis den er helt nednappet på vinterstid???? På hundetreningen hos oss får ikke hundene bli med inn i klubbhuset, og da trenger hun noe for å holde varmen mens hun ligger i buret ute (nei jeg kjører ikke bil heller, så hun kan ligge i bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du ingenting på hunden din hvis den er helt nednappet på vinterstid???? På hundetreningen hos oss får ikke hundene bli med inn i klubbhuset, og da trenger hun noe for å holde varmen mens hun ligger i buret ute (nei jeg kjører ikke bil heller, så hun kan ligge i bilen)

Helt enig! Jeg har selv en papillon som fryser veldig mye. Til og med på sommeren vis han har vært ute i regnet, og spesielt på vinter er det supert med en jakke :) Jeg kler ikke Arwen opp fordi jeg synes det er søtt, men fordi han trenger det. Jeg synes Blondie passer alle de fargene, men litt søtt med rosa da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en dress eller dekken til hunden hvis den skal ligge i kaldt bur på vinteren under trening, bedre at den holdes varm enn at den ligger og stivner i muskulaturen :)

Jeg syntes det er bra å passe på kroppen til hunden og ha på noe varmt, men å gjøre det for at den skal se søt ut, det er helt totalt unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men nå tilpasser jeg nappingen slik at de ikke er nednappet midt på vinteren da - det er også en mulighet. Rullering er en annen mulighet (som jeg skal gjøres på minstemor). Og hvis det er sprettkaldt så bør du vel uansett ikke legge igjen en hund som har jobbet i kulden ute? Da er det vel greiere å alliere seg med noen som har bil og legge hunden inn der i pausen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kler heller ikke opp Blondie fordi jeg synes det er søtt.. Synes egentlig det meste av hundeklærne er noe tull. Men et dekken/varmedress eller regndress synes jeg er veldig greit og kjempepraktisk når det er kaldt/vått ute, Og når hun først skal ha en dress, så gjør det vel ikke noe om hun har en som er litt stilig vel? Jeg også prøver å kjøre rullernde napping, men jeg har aldri gjort det før, så jeg er ikke helt sikker på om jeg får det til.. Og en annen ting også. Hvis det nærmer seg 15-20 blå ute, så kan jeg umulig tro at hunden ikke setter pris på noe varmt på kroppen selv om den kanskje bokstavelg talt ikke "trenger det" :) (mange hester går jo også ute om vinteren uten dekken, men de aller fleste setter pris på å få noe varmt over ryggen :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herre, nå skulle ikke denne tråden handle om Blondie skulle ha dress eller ikke, men hvilken farge som dere syns var finest, eller om noen hadde erfaring med dressen. ATT det går ann. spiller ingen rolle for noen av dere om Blondie vil være varm om vintern, (husk, mennesker er helle ikke født med klær)

Jeg syns den grønne hadde vært finest, den rosa blir litt for mye :) men begge to er fine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt forskjell på en dress for at bikkja ikke skal fryse, og en veske som man bærer en stakkars hund som har bein å gå på...!

Nesten vær eneste tråd jeg har vært innom nå har noen spurt om noe, og så har det blitt en stoooor diskusjon ut av det hele..........

ang. farge, så vet jeg ikke helt... råååsa passer jo litt bedre til tispe da.. men synes den var litt vell knæsj?

men samtidig så synes jeg ikke heeelt at den grønne passet heller :)

Såååå jeg hadde gatt for den svarte jeg *knise*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri skrevet noe sted at jeg skal legge bikkja mi ute i bur i 15-20 blå da :rolleyes::rolleyes: Jeg skrev at bikkja mi sikkert synes det er godt å ha noe på kroppen når temperaturen er så lav...... les da mennesker. .og som Hippipippi sier, dette var en diskusjon for å høre om erfaringer med dressen og fargevalg. .Ikke en diskusjon for/mot vinterdresser på hunder :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...