Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonens første Griffon-kull


lo:co

Recommended Posts

Etter press fra vår alles kjære Ida blir det valpetråd herfra også :):P

Min kjære Foxy var den 31.mars på date med petit-kjekkasen Arnold, og 1.juni ble det født fire små flodhestrotter! Tre hanner og ei tispe, med vekt på 120, 150, 160 og 160 gram. :)

Her er Foxy fire dager før hun fødte:

FireDagerFrValping.jpg

Første valp er født, og den må voktes vel:

FoxyOgDenFrstefdte.jpg

Fødselen er overstått, og mor hviler ut med sine fire små:

FoxyHvilerMedAlleFire.jpg

Valpene 1 dag gamle:

Hann1-1d.jpg

Hann2-1d.jpg

Hann3-1d.jpg

Tispe-1d.jpg

Valpene 8 dager gamle:

Hann1-8d.jpg

Hann2-8d.jpg

Hann3-8d.jpg

Tispe-8d.jpg

Valpene to uker gamle (ok, 16 dager da :) ):

Hann1-2uker-cut.jpg

Hann2-2uker-cut.jpg

Hann3-2uker-cut.jpg

Tispe-2uker-cut.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen herlige nurk ;D Bildespam ønskes. For en herlig rase du har, har nylig "oppdaget" rasen og de ser kjempe herlige ut. Blir jo farlig å se bilder fra denne tråden hvertfall. Gratulerer så masse med ett flott valpekull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner ;) De er akkurat like herlige som de ser ut, sånn heeelt objektivt sett selvsagt :)

Ida, det blir koslig med besøk :) Hva vil du ha til kaffen? Firkløver?

Raksha, du vet du kan komme når du vil, jeg er stort sett hjemme ;)

Har tatt en haug med bilder i dag, men de trenger redigering før jeg legger dem ut. De kommer i løpet av tirsdag ettermiddag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på besøk hos verdens herligste hunder og avkommet til en av dem.... :) Dette er den mest heftige og begeistrete gjengen jeg har møtt på lenge. :)

IMG_6116.jpg

IMG_6118.jpg

IMG_6124.jpg

IMG_6125.jpg

IMG_6121.jpg

Må bare vise fram noen av de andre også...

IMG_6129.jpg

IMG_6158.jpg

IMG_6147.jpg

Han her ville helst være pelskrage og kosegutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skjønne :rolleyes2: Hva er egentlig forskjellen på Belge og Bruxellois? Og kan man krysse alle variantene?

Fargen skiller belge og brux. Inbiller meg at man kan krysse alle tre, men ble med ett usikker. Petiten (den korthåra) kan man hvertfall krysse med begge de to andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer tre-ukers bildene - sent, men godt :lol:

DSC_0136H1web.jpg

DSC_0140H2web.jpg

DSC_0161H3web.jpg

DSC_0149Tweb.jpg

Det er full fres i valpekassa om dagen. De løper (det er lettere å holde balansen når man løper enn når man går...), de lekesloss, biter, gnager, "bjeffer" og knurrer. Vanvittig underholdende! :lol:

DSC_0102web.jpg

DSC_0103web.jpg

DSC_0105web.jpg

DSC_0111web.jpg

DSC_0116web.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må rydde kalenderen så jeg rekker en tur innom før helga. :P

Bare å komme det :P

Hellandussen - disse var jo faktisk søte fra dag 1 de *ler*

Hehe, jeg synes de ser mer ut som muterte flodhester en søøøte valper når de er så små :lol:

I dag har jeg vært på besøk hos verdens herligste hunder og avkommet til en av dem.... :) Dette er den mest heftige og begeistrete gjengen jeg har møtt på lenge. :lol:

Det var kjempekoslig å ha deg på besøk på tirsdag. Det var jammen meg på tide óg det, fant ut at det må være syv år siden sist vi treftes..og vi bor i samme by :)

Ååå, de har jo blitt så store alt :P Synes nesten det er litt forskjell på pelslengden alt jeg? Hva sier eksperten?

Ja, det er litt forskjell i pelsen på dem. To av valpene er jeg ganske sikker på at blir bruxe, da de har begynt å få lang pels under potene. De er også litt furry i ansiktet i forhold til de andre to, uten at det egenlig behøver å bety noe. De andre to er fortsatt ganske så korthårete under labbene, og blir forhåpentligvis petit.

Dog er ingenting sikkert på noen uker enda, valpemamma Foxy fremstod som korthåret til hun var nærmere seks uker gammel.

Så skjønne ;) Hva er egentlig forskjellen på Belge og Bruxellois? Og kan man krysse alle variantene?

Fargen skiller belge og brux. Inbiller meg at man kan krysse alle tre, men ble med ett usikker. Petiten (den korthåra) kan man hvertfall krysse med begge de to andre.

Jepp, det er fargen som skiller belge og bruxellois. Bruxellois kommer kun i rød, evt med sort maske. Belge foretrekkes i fargene black/tan og svart, men melert farge (blanding av rød og svart pels) godtas. Petit kommer i alle tillatte farger.

Alle variantene kan krysses, og man vet somregel hvilken rase de er når de er rundt fem uker gamle - bortsett fra ved petit/petit-parring der det kun kan komme petitvalper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer gjerne igjen. :lol: Dessuten var det et par andre supersøte hunder og en viss pelskrage jeg gjerne skulle opprettholdt kontakten med... Jeg ble litt småforelska, eller kanskje egentlig svært betatt! :lol: Dessuten stiller Scilos gjerne opp som sosialiseringskandidat når den tiden kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...