Gå til innhold
Hundesonen.no

Tannstein


Tollertassen

Recommended Posts

Hei,

ser nå at pus, innekatt på snart to år har fått skikkelig stygge tenner. Er ikke dette veeeeldig tidlig å få så store mengder tannstein? Katten jeg hadde tidligere, utekatt, hadde aldri dette problemet= :lol: . Hvor ofte tar dere kattene deres for å fjerne tannstein egentlig? Rambo får kun tørrfor og vi varierer en del pga, noe får han urinstein av og andre får han eksem av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fjernet tannstein på mine katter hvert år,samtidig mens de er på sin årlige helsesjekk. hannkatten min var såpass ille sist gang,at han måtte i narkose for å få fjernet alt. jeg vet at man får kjøpt for i dyrebutikken som skal redusere tannstein.. har du prøvd det? gir du ikke våtfor i hele tatt? lukter det vondt av munnen til pusen din ? da kan det være noe tannkjøttproblemer evt.,som kanskje gjør at det danner seg mere tannstein?

innekatter er vel kanskje mere utsatt også,siden utekatter har mer å tygge\knaske på av små dyr,greiner\busker\gress osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår katt på halvtannet år knaser i seg rå kyllingvinger, kyllinglår, kotelettavkapp etc + han spiser det han fanger utendørs. :rolleyes:

Han har ikke antydning til tannstein, har aldri vært syk og har lite og fin avføring.

Når han får for eksempel kyllingvinger, så knaser han i seg hele bena.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...