Gå til innhold
Hundesonen.no

Chloe - my Little star from far above


shatique

Recommended Posts

Tenkte jeg kunne lage en egen liten tråd på Chloe så henne hadde sin egen henne også. Hun har nå vært her siden lørdag,å blitt mere husvarm for å si det slik.Var ute i hagen i sted med dem begge,tørte ikke slippe henne løs. Fordi jeg er redd henne skal stikke av,siden henne ikke har vært her så mange dagene enda.

img0068xh0.jpg

img0072de3.jpg

img0063qp4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en stilig hund! :) Har du noen som helst peiling på hva den er blanding av?

Hun er en pinscher,men jeg tror hun er dvergpinscher. Pga henne er så liten. Det andre henne er blanding av er jeg ikke sikker på hva er. Er endel folk som tror det er Chihuauha. Men det ser jeg ikke i henne i det hele tatt. Hun er ganske liten bare 4 kg. Så henne vil ikke vokse noe mere regner jeg med.

Hun var nydelig.

Jo takk,synes det jeg også. :)

Så herlig hun var :)

Ja,ikke sant! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny hund! Hun var skjønn. :lol: Hvorfor er du redd for at hun skal stikke av?

Tusen takk. Jo fordi henne er ikke vandt med å gå i bånd,vi jobber med tilvenning.

Men jeg er redd for at om jeg har henne fri så kan henne vandre på ville veier.

Hun har vært her 1 uke i dag så jeg tenker jeg skal vente litt lengre før jeg gjør frislipp med henne ute.

Har ikke innheinet hage,så tilfelle henne går ut i bilveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du trenger å være redd for at hun skal vandre avgårde. Hun vet nok hvor hun hører til. Det med trafikken er selvfølgelig noe annet. Jeg husker bare at du sa det var flaks at Scilos kom inn på butikken til oss da han kom seg ut av selen. Det var ikke flaks, vet du. Han søkte jo bare flokken sin som hadde forlatt ham der ute under trappa. Ja, han var ikke alene engang, men hadde o store livvakt, prinsessa hos seg. Vi slapp ham fra dag èn og han har aldri stukket av. Har igrunnen alltid sluppet hunden mine så ofte det lar seg gjøre, eller der det er naturlig, for å si det sånn. Scilos hadde etterhvert en ganske stor radius i skauen og turfølget mitt ble ganske lei av mitt mas om at han kanskje var på vei inn i de dype skoger, når jeg ikke hadde sett ham på et minutt eller to. Han var jo ikke det, men hadde til enhver tid full kontroll på hvor vi var. Etter at han ble kastrert har han holdt seg mye mer i nærheten og er nå svært skjelden ute av synet i det hele tatt. Ja, nå er det jo båndtvang, så nå slippes han jo selvsagt bare på tilmålte plasser. :lol: Prinsessa har heller aldri noensinne stukket av annet enn horrorløp etter syklister og slikt i gamle dager før vi strammet inn frisleppene til totalt sykkel- og joggefrie soner. Nå snur hun forresten på femøringen på innkalling, hvis det kommer noen jeg ikke syns hun trenger å rote seg borttil, så innkallingen der er så og si total.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du trenger å være redd for at hun skal vandre avgårde. Hun vet nok hvor hun hører til. Det med trafikken er selvfølgelig noe annet. Jeg husker bare at du sa det var flaks at Scilos kom inn på butikken til oss da han kom seg ut av selen. Det var ikke flaks, vet du. Han søkte jo bare flokken sin som hadde forlatt ham der ute under trappa. Ja, han var ikke alene engang, men hadde o store livvakt, prinsessa hos seg. Vi slapp ham fra dag èn og han har aldri stukket av. Har igrunnen alltid sluppet hunden mine så ofte det lar seg gjøre, eller der det er naturlig, for å si det sånn. Scilos hadde etterhvert en ganske stor radius i skauen og turfølget mitt ble ganske lei av mitt mas om at han kanskje var på vei inn i de dype skoger, når jeg ikke hadde sett ham på et minutt eller to. Han var jo ikke det, men hadde til enhver tid full kontroll på hvor vi var. Etter at han ble kastrert har han holdt seg mye mer i nærheten og er nå svært skjelden ute av synet i det hele tatt. Ja, nå er det jo båndtvang, så nå slippes han jo selvsagt bare på tilmålte plasser. :lol: Prinsessa har heller aldri noensinne stukket av annet enn horrorløp etter syklister og slikt i gamle dager før vi strammet inn frisleppene til totalt sykkel- og joggefrie soner. Nå snur hun forresten på femøringen på innkalling, hvis det kommer noen jeg ikke syns hun trenger å rote seg borttil, så innkallingen der er så og si total.

Ja jeg tenkte å ta henne med opp i skogen etterhvert. Charmy er fantastisk slik,holder seg alltid i nærheten når jeg har henne løs. Men nå så er henne heller ikke vandt med å gå turer da jeg fikk henne,vi tilvenner dette med små turer og leking i hagen. Så trapper vi opp gradvis slik at henne sakte men sikkert får vendt seg til det i riktig tempo og til nye rutiner. Men henne overrasker hele tiden. Jeg merker sinnsykt hvor mye henne er knyttet til meg å det godt å se henne har beynnt å slått seg til ro.

Jeg merker veldig at Chloe kopierer Charmy mye,så jeg håper at det vil bli lett for meg å ha dem begge løs første gangen. Jeg tror nok noe av grunnen til at jeg er litt usikker på dette er jo fordi henne er jo vandt med å bare gå løs,har jo ikke gått i bånd før henne kom hit så det er nok mye av det som er grunnen til at jeg er litt små nervøs angående dette for at evt noe skal skje. Jeg kjenner jo henne ikke så veldig godt å vet alle hennes sider enda. Men jeg regner med at dette vil gå bra. Bare en overbekymret matmor som overreagerer tror jeg. :) Men etterhvert som jeg får jobbet med henne på å trene på litt forskjellig så ser jeg jo hvor jeg har henne. Men så langt har vi ikke rukket på 1 uke enda. Men skal jobbe intenst med dette i hele sommer,så da blir det jo mye lettere slikt sett.

Grattis, så fin hun er :)

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempe søt! syntes det ser ut og kunne vært chi i henne jeg... hun har liksom litt av det eplehodet som chi ofte har..

Det er faktisk flere som sier de ser Chi i henne,men jeg klarer ikke å se det. Ser at det kan ofte se slik ut på noen bilder. Men når jeg ser på henne her henne sitter er det ikke så mye chi jeg kan se i henne. Men jeg kan jo aldri være helt sikker da. Kan jo hende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...