Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor får jeg tak i....


Recommended Posts

Er på utkikk etter sånn bånd man kan koble begge hundene på 1 bånd,om du skjønner hva jeg mener... Husker at jeg har sett det ett eller annet sted før,men nå som jeg virkelig trenger det så kan jeg ikke finne det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
Okei takk. :)

Noen som vet om det er stabilt å bruke slikt?

Ikke testet ut før,men synes det ville vært mye mere praktisk nå som jeg har 2 hunder...

Jeg synes det er helt genialt selvom ikke alle liker det. Er nok en fordel om det er noenlunde like store hunder så ikke den lile bare blir dratt med.

Du må regne med litt tid for hundene å venne seg til det, men etterhvert vil du se de samarbeider, lar hverandre snuse, tisse, osv. Ofte er det jo samme interesser de har og da går det så greit atte . :lol:

Vet ikke hva du mener med stabilt jeg men mener nå det må være mer stabilt å holde hundene samlet enn at de skal surre hver sin vei??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt genialt selvom ikke alle liker det. Er nok en fordel om det er noenlunde like store hunder så ikke den lile bare blir dratt med.

Du må regne med litt tid for hundene å venne seg til det, men etterhvert vil du se de samarbeider, lar hverandre snuse, tisse, osv. Ofte er det jo samme interesser de har og da går det så greit atte . :lol:

Vet ikke hva du mener med stabilt jeg men mener nå det må være mer stabilt å holde hundene samlet enn at de skal surre hver sin vei??

Ja dette var akkuratt det jeg tenkte på. Hadde vært fint å sett at dem sammarbeidet sammen,fordi jeg ønsker at de skal bygge tettere bånd til hverandre da jeg har en ganske nykommer i familien som ikke har vært her så mange dagene enda.

Det jeg mente med stabilt er at om de begge drar hver sin vei så kanskje det vil være litt mere tyngde på båndet i den forstand at det kanskje vil ryke etter en stund.

Men synes det er tungvindt med tobånd,å i staren så måtte jeg ha ett bånd i hver hånd,men nå går det bedre og hundene har blitt venner jeg kan faktisk ha begge Båndene i en hånd utEn at det er så slitsomt i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun som har broren til Kaisa har akkuratt det samme, jeg gikk på tur med begge hundene hennes i det båndet, jeg syntes det virket kjempe bra.

Men jeg vet ikke hvor hun kjøpte det, men som de andre sier: du finner det sikkert på canis sin nettbutikk, eller kanskje

i dyrebutikkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Sånn sett er det vel like stabilt som ett vanlig kobbel. De pleier å være laget av samme materiale.

Jeg har hanefot av samme nylonmateriale som kobbelet mitt med BGB kroker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei takk. :lol:

Noen som vet om det er stabilt å bruke slikt?

Ikke testet ut før,men synes det ville vært mye mere praktisk nå som jeg har 2 hunder...

Når jeg har med meg to hunder på tur, bruker jeg alltid sånn... Selv om hundene kanskje ikke er vandt med det fra før. Første gang på tur med Oliver og bridie i sånn, så gikk de flott ved siden av hverandre hele tiden. Måtte holde igjen den ene litt om den andre sku på do feks, men veldig veldig kjekt!

såselv om jeg kun har en hund selv, har jeg et sånn bånd liggende "just in case". Passet jo ofte en spes hund før, og gikk alltid med han og Buffy i sånn bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

hehe det minner meg om da jeg hadde flat og kjærest hadde vorsteh. Jeg kjøpte en san hanefot for at det skulle bli litt enklere. Dette var dog to voksne herre menn og dem rykket i når den andre ble for treg. Og begge kunne dra hart så den andre så opp og skulle følge med. Det vare et sant skue og jeg gikk etter hvert over til å bruke band på dem begge. Men andre får det til å fungere fint. Har en nabo med to dalmatinere som går kjempefint i sammen på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...