Gå til innhold
Hundesonen.no

Sosialisering (kattepensjonat)


Cat

Recommended Posts

Jeg har to katter.

En sky hunnkatt (hun er snill som dagen er lang, men svært forsiktig av seg) og en dominerende hannkatt (snill han også, men sjalu og dominerende ovenfor hunnkatten og gir henne passet påskrevet når han kjeder seg).

De skal på kattepensjonat i sommer, og jeg lurer på om jeg skal la dem gå sammen med de andre kattene (de andre gangene har jeg gitt beskjd om at jeg ikke vil at de skal slippes løs med de andre kattene der) rett og slett for å bli litt sosialisert.

Håpet er at hunkatten skal bli litt tøffere - tåle litt mer og ta litt mer igjen, slutte å være så underdanig og at hannkatten skal jenkes ned noen hakk og bli litt mer forsiktig mot hunnkatten pga møtene med de andre kattene.

Så er spørsmålet, vil det funke slik? Eller vil det føre til en enda mer sky og underdaning hunnkatt og enda mer dominerende, hissig hannkatt?

Noen som har erfaringer å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ingen erfaring med kattepensjonat selv,så vanskelig å si. men det å komme dit er vel ganske stressende (nytt sted,ny lukt,nye lyder osv... ) enten så går det bra å la de være løse med de andre,eller så blir de bare verre og mere redde og stressa. det går jo evt ann å la de være litt for seg selv de første dagene,og så evt prøve å se åssen det går å gå løse?

er begge kattene kastrert\steriliserte? fikk du de samtidig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattene er på det samme kattepensjonatet hver sommer, og jeg har da valgt at de skal være for seg selv og ikke sammen med de andre kattene. Ja, de er sterilisert/kastrert. Nei, fikk jenta først og gutten sist. Men det er gutten som har rangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt rart at gutten er ''sjef'' da,som regel er det jo første katten i huset som er sjef,men siden ho er litt sky så skjønte kanskje han at aha.. her bestemmer jeg... du kan jo be de på pensjonatet slippe løs gutten,og satse på at han blir litt mer underdanig.. men har ikke noe godt svar å gi ang jenta. er litt redd for at ho vil trekke seg enda mere tilbake. håper noen andre har noen erfaringer å dele med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...