Gå til innhold
Hundesonen.no

Raser som ikke røyter

mushi

Recommended Posts

Nakenhunder, puddler, de fleste terriere, Portugisisk vannspaniel tror jeg ikke røyter så mye - om den i det hele tatt røyter, tror ikke puli røyter, ei heller maremma, bichon frisé - usikker på bichon havanais. Det var de jeg kom på i farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portugisisk vannhund røyter ikke i det hele tatt (det heter ikke vannspaniel.. må bare rette litt, siden jeg er en sånn derre raseentusiast :P ). Det er herlig å slippe hundehår i huset kan jeg love deg.

Ellers har du følgende raser som ikke røyter / som har pels som må gres ut:

Spansk vannhund

Coton de Tulear

Bichon Frisé

Bichon Havanaise

Puddel i alle størrelser

Bedlington Terrier

+ noen fler. Men jeg tror nok at mange av de jeg ikke har nevnt røyter litt.. Vannhundene og pudlene har ikke underull, derfor røyter de ikke. det er som med menneskehår, pelsen detter av når hunden blir gredd. Det er jo slike raser som anses som allergivennlige. Det fines jo flere raser som ikke slipper hår over alt, men allikevel ikke regnes som allergivennlige. Men nå var det jo ikke det du lurte på.. :lol:

Jeg har forresten vanskelig for å tro at Maremma ikke røyter.. (?) De har jo masser av tykk pels og underull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maria: Selvsagt heter det vannhund og ikke vannspaniel. Jeg satt og så på bildet av en spaniel og skrev det jeg så. Noe distre.

Ang. maremma - jeg skrev feil rase ser jeg nå når jeg ser bilde av en, jeg tenkte på den hvite gjeterhundtypen/vokterhunden som har slik pels som en Puli har. Er det komodor tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...